ארוך יותר, מורכב יותר, לא בהכרח קשה יותר: תמונת מצב במוקדמות הצ'מפיונס

שחקני הפועל באר שבע חוגגים
שחקני הפועל באר שבע חוגגים | דני מרון

בית"ר, אם תזכה, כנראה לא תהיה מדורגת במוקדמות ואילו ב"ש תלויה במאבקי האליפות ברומניה, פולין וקפריסין. איינדהובן בפנים, יש כרטיס אחד פחות וסיבוב נוסף, אבל היריבות יותר נוחות. זה מה שמחכה לאלופה

(גודל טקסט)

הדרך של האלופה הישראלית לשלב הבתים בליגת האלופות תהיה בקיץ קשה הרבה יותר. "מסלול האלופות" יכלול עבור הפועל באר שבע או בית"ר ירושלים ארבעה סיבובים במקום שלושה ובסיומו יעפילו ארבע קבוצות לשלב הבתים ולא חמש כמו בשנים האחרונות. השינוי נובע מהעובדה שאופ"א תחלק 26 כרטיסים ישירים לשלב הבתים: לארבע הראשונות בספרד, גרמניה, אנגליה ואיטליה, לשתי הראשונות בצרפת וברוסיה ולאלופות רוסיה, פורטוגל, אוקראינה, בלגיה וטורקיה. אלופת צ'כיה והשלישית בצרפת יהיו גם הן בפנים אם הזוכות בליגת האלופות ובליגה האירופית תעפלנה לליגת האלופות דרך הליגות המקומיות שלהן (לדוגמא: זה יקרה בוודאות אם ריאל ואתלטיקו יזכו במפעלים).

שינוי נוסף הוא בניקוד. החל מהעונה, קבוצות נהנות רק מהניקוד שצברו בחמש השנים האחרונות ללא תוספת נקודות הדירוג של המדינה. להפועל באר שבע יש 10 נקודות דירוג – לעומת 10.875 הניקוד שלה בקמפיין הנוכחי לפני השינוי. בית"ר ירושלים שצברה בחמש השנים האחרונות 2.5 נקודות דירוג, תשחק עם הניקוד הכללי של ישראל שעומד על 4.35. עבורה, המתמטיקה פשוטה. אם תזכה באליפות, היא ככל הנראה לא תהיה מדורגת בכל שלבי המוקדמות.

עבור באר שבע המצב מורכב יותר. מאבקי האליפות ברומניה, סלובניה, דנמרק וקפריסין ישפיעו עליה באופן ישיר. ב"ש בוודאות תהיה מדורגת בסיבוב הראשון אם תהיה אלופה, שם קשה למצוא מוקשים יוצאי דופן. כדי להיות מדורגת בסיבוב השני, ב"ש צריכה להיות בין 10 הקבוצות עם הניקוד הגבוה ביותר באותו סיבוב. לודוגורץ, סלטיק, אסטנה, קרבאח, באטה בוריסוב, שריף, מאלמו והכוכב האדום בלגרד מחזיקות בניקוד גבוה משל האלופה הישראלית.

בפולין, מאבק האליפות צמוד, כשב"ש צריכה שלגיה ורשה (22 נקודות) המוליכה בפער של שתי נקודות לא תזכה בתואר. בקפריסין, התקווה האדומה היא שאפואל, שמוליכה בנקודה על פני אפולון, תמעד כאשר נותרו שני מחזורים לתום העונה. ברומניה, סטיאווה (20.5) מקדימה את קלוז' בשתי נקודות ואילו בדנמרק ברונדבי כרגע נראית בדרך לאליפות, מה שישחק לטובת באר שבע. כלומר, האלופה הישראלית זקוקה למהפך בשתיים משלוש הליגות הראשונות שהוזכרו.

שחקני הפועל ב
שחקני הפועל ב"ש. דרך ארוכה (דני מרון)

ראוי להדגיש שהפעם אין משמעות להדחות מוקדמות, שכן הגרלת שני הסיבובים הראשונים תתקיים מראש ב-19 ביוני ואילו הגרלת הסיבוב השלישי תתקיים ב-23 ביולי לפני המשחקים בסיבוב השני. החל מסיבוב המוקדמות השלישי יצטרפו למעגל המשחקים זלצבורג האוסטרית (אם כמובן לא תזכה בליגה האירופית) ופ.ס.וו איינדהובן אלופת הולנד. רק אם אלופה ישראלית תדיח מדורגת בכירה מאוד (אחת משש הראשונות) בסיבוב השני, היא "תגנוב" לה את הדירוג לסיבוב השלישי.

למרות הנוכחות של פ.ס.וו, מסתמנת הקלה מסוימת בחוזקת היריבות. אלופת שוויץ המפתיעה, יאנג בויז, תיכנס למעגל המשחקים רק בפלייאוף, לא תהיה מדורגת ולכן לא תפגוש את הישראליות. א.א.ק אתונה תשחק החל מהסיבוב השלישי ולא תהיה גם היא מדורגת. כאמור, אלופת צ'כיה (ככל הנראה ויקטוריה פלזן) צפויה לקבל כרטיס לשלב הבתים בלי להשתתף במוקדמות. משחקי המוקדמות יחלו ב-10/11 ביולי ויימשכו ללא הפסקה מדי שבוע עד 28/29 באוגוסט עבור קבוצה שתגיע עד הפלייאוף. הדחה בכל סיבוב תוריד את המפסידה למוקדמות הליגה האירופית.

שחקני בית
שחקני בית"ר. לא יהיו מדורגים כל המוקדמות (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי