קלופ: זידאן לא מאמן טקטי? אומרים שגם אני, ושנינו הגענו לגמר

יורגן קלופ
יורגן קלופ | AFP

מאמן ליברפול קיים מסיבת עיתונאים לקראת גמר ליגת האלופות נגד ריאל מדריד: "סיכמתי עם השחקנים שאני אחראי על ההפסדים והם על הניצחונות. לסלאח יש פוטנציאל להיות בין מסי ורונאלדו, רק אם יתמיד ביכולת"

(גודל טקסט)

11 שנים עברו מאז הפעם האחרונה שליברפול הופיעה בגמר ליגת האלופות. ב-2007 היא עברה את צ'לסי בפנדלים בחצי הגמר והגיעה לאצטדיון באתונה למשחק נגד מילאן, הקבוצה אותה ניצחה בפנדלים אחרי ה-3:3 הדרמטי באיסטנבול רק שנתיים קודם לכן. האיטלקים נקמו עם ניצחון 1:2 מצמד של פיליפו אינזאגי, ליברפול כשלה להעפיל לגמר שנה לאחר מכן עם הפסד לצ'לסי בחצי הגמר ומאז כמעט ונעלמה מהמפה האירופית.

עד העונה. המרסיסייד הגיעו לגמר ליגת האלופות לעונת 2017/18, שם יפגשו מחר (שבת) את ריאל מדריד, בזכות ולא בחסד. לקבוצה האנגלית יש סגל מדהים שכולל שניים משחקני ההתקפה הטובים בעולם, מוחמד סלאח ורוברטו פרימינו. לשכל אחד מהם יש 10 שערים העונה במפעל, שניים רק ליריב אותו יפגשו בגמר, הלוא הוא כריסטיאנו רונאלדו שהבקיע 15 שערים. תוסיפו את תשעת השערים של סאדיו מאנה ותקבלו את ההתקפה הקטלנית באירופה. הקבוצה של יורגן קלופ הפסידה רק משחק אחד העונה בליגת האלופות, 2:4 לרומא בחצי הגמר, ורק במשחק אחד לא הבקיעה – ה-0:0 נגד פורטו בשמינית. שני המשחקים היו בגומלין כאשר בשתי הפעמים, במשחק שקדם להם המייטי רדס חוררו את רשת היריבה עם חמישה שערים.

בניגוד לריאל, שמציגה סגל מלא למשחק, אצל ליברפול יש כמה חורים מדאיגים. אלכס אוקסלייד-צמברליין נפצע בברך ומדאיג לא רק את אוהדי הקבוצה אלא את האנגלים המתכוננים למונדיאל, ג'ואל מאטיפ גמר את העונה וג'ו גומז נפצע בקרסול בסוף אפריל ולא ידוע מתי ישוב לשחק. עדיין נותר לראות אם אמרה ג'אן יהיה כשיר, אבל ההערכות הן שגם אם יהיה בסגל, הוא לא יפתח.

היום ערכה ליברפול מסיבת עיתונאים בהשתתפות המאמן יורגן קלופ, הקפטן ג'ורדן הנדרסון והבלם וירג'יל ואן דייק. זהו לא גמר ליגת האלופות הראשון של קלופ, שאימן את בורוסיה דורטמונד בגמר של 2013 נגד באיירן מינכן. הוא נשאל על ההבדל בין המשחק ההוא לגמר הנוכחי והשיב: "אז הייתי הרבה יותר נרגש ולא האמנתי שדבר טוב כזה קורה לי. חשבתי שזה צ'אנס של פעם אחת בחיים. אחרי המשחק הזה ידעתי שאני רוצה להגיע שוב לגמר. אני כאן כי הבחורים שלי העניקו לי שוב את הצ'אנס".

אוהדי ליברפול שנתקעו באנגליה: "מאכזב שאוהדים לא הגיעו וקשה להם להגיע. מקווה שהם ימצאו דרכים חלופיות. המועדון מנסה למצוא פתרונות, ניסינו הכל אבל אי אפשר להביא את כל העיר לקייב, לצערי".

ההבדל בינו לבין זידאן: "אומרים שלזידאן אין הרבה ידע טקטי? אנשים חושבים אותו הדבר גם עלי. אז יש לנו שני מאמנים בגמר שאין להם מושג בטקטיקה. מעניין. מה זה אומר על המשחק? זידאן עבורי היה אחד מחמשת השחקנים הכי טובים בעולם והיום הוא מאמן שיכול לזכות פעם שלישית בגמר אז כנראה שהוא מאמן מבריק. הוא והקבוצה שלו עובדים כאילו הם שעון שווייצרי. זידאן היה תמיד פייטר מאז שהוא נולד במארסיי, כי זו היתה הסביבה שלו. כשחקן הוא גם היה פייטר, אבל הוא לא נזקק להילחם כי היה שחקן גדול. אני גם גדלתי בכפר קטן. ראיתי איך הרגיזו אותו כששאלו אותו אם ריאל כבר לא רעבה".

היכן הניסיון של ריאל מדריד יכול לעשות הבדל: "לא יודע. לא הייתי פעמיים רצופות בגמר. הם יהיו יותר נינוחים רק בהתחלה, אבל המשחק לא מסתיים אז. עבדנו קשה שבועיים להכין את הקבוצה ואתה רואה כמה הם חזקים. הם לא שיחקו נגדנו ויש למועדון הזה גם DNA שהוא יודע ללכת על הדברים הגדולים. אנחנו כאן בגלל שאנחנו ליברפול. כבשנו הכי הרבה שערים, עשינו תוצאות מטורפות. הניסיון שלהם הוא שהם מרגישים במאה אחוז יותר ביטחון, אבל זה רק בתחילת המשחק. אנחנו לא יכולים להילחם ברמה שלהם, אבל יש טקטיקה שאתה גורם לקבוצה היריבה לשחק ברמה שלך ואז אתה מנצח. הסיכויים הם לנצח 50 אחוז לכל קבוצה".

זידאן.
זידאן. "היה אחד מחמשת השחקנים הטובים בעולם" (AFP)

מה עשה את ההבדל השנה: "הרוח של הקבוצה. היינו קבוצה טובה גם בשנה שעברה, אבל מעט מאוד חלמו שנהיה בגמר והאמינו. החוזק שלנו זו האמונה". 

על מו סלאח, ששבר את הצום של הראמדן: "הכל בסדר. הוא מלא בכוח. האם הוא יכול להתברג בין מסי ורונאלדו? זה לא מעניין כרגע. כל מה שחשוב זה איך הוא ישחק. למסי ורונאלדו מגיעות מחמאות גדולות כי הם עקביים ביכולת כבר 12-13 שנה. יש לו פוטנציאל גדול ונראה אם הוא ימשיך ככה בעונות הבאות. זה לא דבר קל, כי אז גם אחרים היו עושים זאת".

מה עשיתם השבוע כדי לנצח: "סיכמתי עם השחקנים שאני אחראי על ההפסדים והם על הניצחונות וזה מה שאני רואה במאה אחוז. זה הדיל והם יכולים להיות רגועים. היו לנו הרבה פצועים העונה, לריאל יש את ואסקס ואסנסיו עם כישרון גדול, אבל גם הספסל שלנו טוב מזה שהיה לפני כמה שבועות כי חזרו שחקנים".

הקפטן ג'ורדן הנדרסון דיבר גם הוא: "עשינו דבר גדול שהגענו לכאן ואנחנו רוצים לעשות צעד קדימה ולזכות בתואר". הנדרסון נשאל לדעתו על זידאן לעומת קלופ כמאמנים והפילוסופיה שלהם והשיב: "אני לא מכיר איך זידאן כמאמן. בעבר אמרתי שזכינו לקבל את קלופ כמאמן ומה שהוא עשה מדהים עבורנו. האינטנסיביות שלו על הקווים מדהימה וכך אנחנו רוצים גם לשחק".

ואן דייק.
ואן דייק. "לא חסרה לנו מוטיבציה" (AFP)

על האוהדים: "האוהדים חשובים מאוד לליברפול והם חלק חשוב מאוד ממנו. למדריד יש גם אוהדים ולא יודע כמה יגיעו. מקווה שהאוהדים שלנו יצרו אוירה כמו אנפילד כי זה עושה את ההבדל עבורנו עד כה".

המהפיכה שעשתה ליברפול: "היה קשה שלא זכינו בליגה האירופית ומקווה שנלמד מהניסיון של הכישלון הזה. מאז הלכנו קדימה. מקווה שנתחיל לזכות ממחר בתארים. זה ב-DNA של ליברפול לזכות בתארים".

גם וירג'יל ואן דייק, שנחשב למנהיג הקבוצה על המגרש, סיפר על ההרגשה: "מחוץ למגרש אני רגוע, אבל כשהמשחק מתחיל אני מנסה לעזור לקבוצה לנצח. במהלך המשחק אני צריך לצעוק, לכוון. אני עושה מה שנכון בגלל עמדת המשחק שלי"

ואי אפשר שלא להזכיר את הנס נגד מילאן באיסטנבול לפני 13 שנה. ואן דייק נשאל האם זיכרון המשחק ההוא נותן להם מוטיבציה אך ענה: "אנחנו לא זקוקים למוטיבציה. אנחנו רוצים לתת כל מה שיש לנו ושהתוצאה תהיה נכונה".

הרכב משוער
לוריס קאריוס, טרנט אלכסנדר ארנולד, דיאן לוברן, וירג'יל ואן דייק, אנדרו רוברטסון, ג'ורג'יניו ויינאלדום, ג'ורדן הנדרסון, ג'יימס מילנר, מוחמד סלאח, רוברטו פירמינו, סאדיו מאנה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי