זידאן: גם אחרי פ.ס.ז', יובה ובאיירן, אנחנו לא פייבוריטים

זינדין זידאן
זינדין זידאן | AFP

מאמן הבלאנקוס דיבר במסיבת עיתונאים לקראת גמר ליגת האלופות נגד ליברפול: "קלופ מאוד מוצלח בסגנון שלו, קשה להגיד מי טוב יותר. ראמוס: "קל להיות רעב לתארים כשמשחקים בקבוצה כמו ריאל מדריד"

(גודל טקסט)

ריאל מדריד תפגוש מחר (שבת, 21:45) את ליברפול למשחק החשוב ביותר של העונה. גמר ליגת האלופות הוא המעמד שכל קבוצה באירופה רוצה להגיע אליו, וכל מאמן חולם לנצח בו. והפעם קיבלנו מפגש מרתק בין שתי קבוצות שבקלות אפשר לראות כל אחת מהן מניפה את התואר.

גם לריאל מדריד וגם לליברפול יש את כל מה שדרוש כדי לזכות בליגת האלופות. שמות נוצצים? צ'ק. שחקני בית מובילים? צ'ק. מאמן מצליח שהוכיח את עצמו כבר כמה וכמה פעמים? צ'ק. קהל אוהדים עם תיאבון גדול שמוכן לעשות הכל כדי לתמוך בקבוצה שלו? צ'ק. מסורת של הצלחה באירופה? די והותר. לשתי הקבוצות יש ביחד 22 הופעות בגמר ו-17 זכיות, נתון שנראה לא הוגן כיוון שהבלאנקוס מרכיבים את חלק הארי במספר הזה עם 12 זכיות ועוד 3 גמרים בהם הגיעה למקום השני.

רוב העניין בגמר יהיה כמובן סביב קבוצתו של זינדין זידאן והניסיון שלו להפוך למאמן הראשון אי פעם שזוכה שלוש פעמים ברציפות בליגת האלופות. ריאל מדריד נחשבת פייבוריטית ברורה לזכות בגמר, ואין ספק שגם אם לא תזכה, השנים הללו במפעל יהיו רשומות על שמה. עם גמר רביעי שלהם בחמש שנים, זידאן וחבורת הכוכבים שלו כבר רשמו את שמם בדפי ההיסטוריה בלי קשר לתוצאה. כריסטיאנו רונאלדו הוא ללא ספק השחקן הטוב ביותר במפעל, ועם 15 שערים העונה, שכמובן שמים אותו בראש טבלת הכובשים, הוא רחוק שלושה משיא עונתי חדש.

ריאל ניצחה בששת הגמרים האחרונים שהופיעה בהם, מ-1998 עד השנה שעברה. ההפסד האחרון שלה בגמר? ב-1981, מול ליברפול. אגב, זאת גם היתה השנה האחרונה בה לחצי הגמר הגיעו ארבע קבוצות מאנגליה, ספרד, גרמניה ואיטליה. הבלאנקוס מציגים סגל מלא למשחק, שהושללם עם חזרתו של רונאלדו מפציעה קלה בתיקו 2:2 עם ויאריאל שחתם את העונה בספרד.

היום בצהריים ערך זינדין זידאן מסיבת עיתונאים לקראת המשחק, והשאלה הראשונה שנשאל היתה מהו סוד ההצלחה שלו. "הרבה עבודה קשה והרבה כישרון", השיב המאמן הצרפתי. "והתשוקה לשחק טוב ולנצח. יהיה נחמד לזכות בפעם השלישית ברצף".

תפקידם של בייל, איסקו ואסנסיו ברוטציה: "יש לנו סגל רחב ומלא שחקנים טובים, לפעמים אלה שנשארים על הספסל יכולים להתאכזב, אבל הם יודעים שהמחליפים הם אלה שעושים שינוי במשחק".

הלחץ לקראת הגמר: "אין כזה. זה תענוג להיות במצב הזה בעוד גמר ליגת אלופות. גם אחרי פאריס סן ז'רמן, יובנטוס ובאיירן מינכן אנחנו לא רואים את עצמנו כפייבוריטים. בחדר ההלבשה ההרגשה רחוקה מלהיות שהכל גמור".

קלופ.
קלופ. "אני הייתי שחקן קצת יותר טוב" (AFP)

מי מאמן טוב יותר, הוא או קלופ: "אני יודע שאני הייתי שחקן קצת יותר טוב", השיב זידאן, וגרם לפרצי צחוק בחדר, "אבל כמאמנים אנחנו שונים וקשה להגיד מי טוב יותר. לכל אחד הסגנון שלו ושנינו מוצלחים בסגנונות שלנו. יש לי הרבה כבוד לקלופ כמנג'ר".

הקפטן סרחיו ראמוס נשאל איך שומרים על תיאבון אחרי כל כך הרבה תארים לאורך הקריירה, והשיב: "זה קל כשאתה משחק בקבוצה שמציעה כל כך הרבה הזדמנויות לזכות בכאלה".

המאבקים על חולצת ההרכב הראשון: "אין לנו מריבות על אגו, וזה עוזר המון ליכולת שלנו על המגרש. כולנו רוצים לשחק, אבל אף אחד לא חושב שמגיע לו יותר מהשני".

סרחיו ראמוס.
סרחיו ראמוס. "סלאח שחקן מצוין, אבל עדיין אי אפשר להשוות אותו לרונאלדו" (AFP)

סלאח בהשוואה למסי ורונאלדו: "הוא שחקן מצוין אבל אין פה מה להשוות בכלל. הוא יצטרך עוד הרבה שנים לפני שישוו אותו לרמה הזאת".

גם מרסלו התייחס לסלאח: לליברפול יש עונה נהדרת עם שחקנים נהדרים, וסלאח הוא אחד הטובים בתחומו. אבל כמו רונאלדו אצלנו, אסור לשפוט קבוצה לפי שחקן אחד בלבד. אנחנו נבוא כקבוצה והם יבואו כקבוצה ורק ככה אפשר לנצח משחקים כאלה".

הרכב משוער
קיילור נבאס, דני קרבחאל, סרחיו ראמוס, רפאל וראן, מרסלו, לוקה מודריץ', קאסמירו, טוני קרוס, איסקו, קארים בנזמה, כריסטיאנו רונאלדו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי