קאריוס: לא הצלחתי לישון מאז המשחק, אני מתנצל בפני כולם

לוריס קריוס
לוריס קריוס | AFP

אחרי ההפסד 3:1 בגמר ליגת האלופות, בליברפול עוסקים בעיקר בטעויות הקריטיות של השוער הגרמני, שמצידו אמר: "הסיטואציה רצה לי בראש, הרסתי לכולם". קלופ: "אי אפשר לדבר על העונה הזאת כהצלחה"

(גודל טקסט)

העונה המופלאה של ליברפול הסתיימה אתמול (שבת) עם טרגדיה אמיתית בגמר ליגת האלופות, בו הפסידה 3:1. הגיבורים הטרגיים של המשחק היו מוחמד סלאח שפרק את הכתף ונמצא בספק למונדיאל והשוער לוריס קאריוס שכבר נראה בדרך הנכונה מבחינת היכולת שלו, אך ביצע שתי טעויות של טירון ועתידו בקבוצה כרגע מוטל בספק גדול. למזלה של ליברפול, הצמד של גארת' בייל איפשר לתקשורת הבריטית להימנע מלשחוט את ליברפול ואת השוער הגרמני, ולהתרכז בכוכב הוולשי. כרגע עוד מוקדם להעריך, אבל נראה שליברפול תהיה חייבת לחפש שוער בעל שיעור קומה בקיץ, וגם אם יורגן קלופ ירצה לתת גב לשוער הגרמני, ההנהלה תהיה חייבת לשכנע אותו שהעמדה הזו חלשה בצורה ברורה.


קלופ הפסיד עוד גמר, השישי שלו ברציפות, והפעם קשה לבוא בטענות אליו, מאחר שעד לפציעה של סלאח, ליברפול נראתה טובה יותר מריאל מדריד. "היתה כאן עבירה של סרחיו ראמוס שנפל על סלאח ולצערי קרה מה שקרה", אמר המנג'ר הגרמני. "היו שערים מוזרים שספג השוער קאריוס". קלופ הגדיר את הפציעה של סלאח כרצינית מאוד: "זה גרם להלם בכל הקבוצה. ירדנו לאחור, לא הצלחנו לחסום את המסירות של לוקה מודריץ' וטוני קרוס. הוא הלך לעשות בדיקות בבית חולים. זה נראה רע". על השוער אמר: "מה אני יכול להגיד? קאריוס יודע את זה וכולם יודעים את זה. חבל שטעויות כאלה קורות במשחק כזה. השער של בייל היה בלתי רגיל. קשה לדבר על כל העונה כהצלחה אחרי ההפסד הזה, שהיה גדול מדי".


בעוד הגולשים ברשתות מיהרו לצחוק על קאריוס בכל מיני בדיחות מרושעות, שוערי עבר ידועים יצאו להגנתו. קאריוס לא הפסיק לבכות אחרי המשחק ואפילו ניגש ליציע אוהדי ליברפול וביקש מהם סליחה. סרחיו ריקו, שוער סביליה, כתב: "אני רוצה לנצל את הלילה הקשה של קאריוס ולומר לו שלמרות הכל הוא לעולם לא ייצעד לבד". רנה היגיטה שוערה האגדי של קולומביה צייץ: "רק לאמיצים יש את היכולת לעמוד בטעויות כי האחרים לעולם לא יבינו מה זה אומר להיות שם במצב כזה".מאוחר יותר קאריוס צייץ בטוויטר: "לא ממש הצלחתי לישון, הסיטואציה הזו עדיין רצה לי בראש. אני מתנצל בפני החברים שלי לקבוצה ובפני האוהדים. הרסתי עם שתי שגיאות ואכזבתי את כולם".

Solo los valientes tienen la gallardía de pararse en un arco , y los que nunca lo han hecho siempre van a reprochar una equivocación , por que nunca entenderán que es estar ahí !! Muchos ánimos SUPERVALIENTE @LorisKarius

— Rene Higuita (@higuitarene) May 26, 2018

Tonight, I want to encourage you to stay strong @LorisKarius. Always remember that you'll never walk alone.

— Sergio Rico González (@sergiorico25) May 26, 2018

התקשורת האנגלית בחרה מטבע הדברים להדגיש את גארת' בייל והצמד שלו, מאשר את ההפסד של ליברפול. "סאנדיי מירור" כתב בכותרת הראשית: "הכח של בייל", ועל כך שהוולשי שבר את הלב של ליברפול בשער. "רגע של גאונות של גארת' בייל הרס לליברפול את החלום". בייל ולוקה מודריץ' (שני שחקני טוטנהאם לשעבר) קיבלו ציון 8, כמו גם סאדיו מאנה בליברפול. עוד נכתב שבייל ייזכר עכשיו אחרת, לאחר שלא רק זכה בארבע אליפויות אירופה, אלא תרם לכולן ובעיקר בשער המדהים שכבש במספרת.


"ליברפול אקו" כתב שקלופ ביקש סליחה מאוהדי ליברפול על ההפסד, אבל לא הוא זה שצריך להתנצל. "אני לא בסדר, אני ההיפך מזה. אני מנסה להיות מקצוען ולפעמים זה קשה לי", אמר הגרמני. "כבר אמרתי שאני לא חשוב. אני עוד מעט בן 51 וכבר יודע איך להתמודד עם ההפסדים האלה. פחות קשה לי שהפסדנו בגמר, יותר קשה שאיבדנו שחקן חשוב כמו סלאח ואולי מצרים איבדה אותו למונדיאל".


MAIL SPORT: The agony …the ecstasy #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/8PGjZi8FXm

— Neil Henderson (@hendopolis) 26 במאי 2018


קאריוס עצמו התראיין ל"טוק ספורט" אחרי המשחק ואמר: "אני לא מרגיש כלום כרגע. הפסדתי את המשחק עבור הקבוצה שלי ואני מצטער על כך. אני מצטער על כך עבור הקבוצה, המועדון השחקנים והאוהדים. אם הייתי יכול לחזור אחורה בזמן הייתי עושה זאת. קשה לי מאוד, אבל אלה החיים של שוער. אתה צריך להרים את הראש הלאה". הוא נשאל על חדר ההלבשה ואמר: "כולם ניסו לעודד אותי, אבל היה שקט גדול כי כולם היו מאוכזבים. השער של בייל? לא עשיתי שיקול נכון ואולי יכולתי למנוע את השני". סטיבן ג'רארד ששימש כפרשן ב-BT אמר: "אף אחד לא עושה טעויות בכוונה. אני יכול רק להעריץ אותו על כך שהלך לאוהדים אחרי המשחק. האוהדים האלה יתמכו בו ובקבוצה במשבר וגם כשאתה למעלה, אבל קאריוס לא יוכל להימלט מזה. מצפים לו כמה חודשים קשים וקיץ קשה".


ב"טלגראף" נכתב: "היתה הרגשה שבמחצית, 15 הדקות שהיו לקלופ עם השחקנים היו צריכות להשפיע כמו אצל רפא בניטס באיסטנבול (או נכון יותר פאקו אייסטרן), אבל ריאל מדריד נראתה יותר חדה במחצית השנייה. יז'י דודק וסנדר ווסטרפלד סיימו אז את הקריירה בליברפול עם זכיה בתואר. קשה לראות את קאריוס מצליח לשרוד עם מה שקרה לו, זה היה יותר מדי והמחיר שהקבוצה שילמה גבוה מדי. אלה שבאו מליברפול רצו לראות פרק חדש בהיסטוריה של המועדון ולא להסתפק בהעפלה לגמר".


 

STAR SPORT: Epic Bale #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/r04RaDdqEa

— Neil Henderson (@hendopolis) 26 במאי 2018

"גארדיאן" כתב: "הגורל האכזר הוא שהעונה הנפלאה של סלאח הסתיימה בבכי, אבל זה הסיפור של ריאל מדריד. יש סיבה למה היא זוכה כל פעם וכל פעם אנחנו רואים אותם חוגגים בגמר. יחד עם זאת, ביברפול תמיד תתהה מה היה קורה אם קאריוס לא היה תופס את הלילה הנוראי הזה והופך לאויב מספר אחד של ליברפול". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי