בקטלוניה ניתחו: כריסטיאנו חושב רק על עצמו, לא על ריאל

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | Gettyimages

דבריו של כריסטיאנו רונאלדו מיד אחרי גמר ליגת האלופות אובחנו על ידי הפסיכולוגית איסבל מורנו, שלטענתה מעידים על התנהגות נרקיסיסטית: "הוא לא היה טוב בגמר ורצה להרגיש מעל כולם". וגם: העצומה להרחקת ראמוס

(גודל טקסט)

כריסטיאנו רונאלדו הטיל פצצה כשאמר דקות לאחר גמר ליגת האלופות כי הוא נהנה משנותיו בריאל מדריד ושבימים הקרובים יכריז על עתידו, וגם בתקשורת בקטלוניה לא נותרו אדישים לדבריו של CR7, שכבר הספיק לחזור בו, ובעזרת פסיכולוגית ניסו לנתח מה גרם לחלוץ להגיב בצורה כזו בזמן שחבריו חוגגים את הזכייה השלישית ברציפות בגביע בעל האוזניים הגדולות.

רדיו קטלוניה שוחח עם איסבל מורנו שניתחה את האישיות של החלוץ הפורטוגלי ואמרה שהוא מגלה התנהגות נרקיסיסטית קלאסית. "נרקיסיזם" מתפרש לעתים קרובות כאנוכיות, יהירות, או שחצנות לפי בפסיכולוגיה.

לדבריה של מורנו, לאדם כמו רונאלדו יש רגישות יתר לביקורת נגדו וזו גורמת לו להגיב בכעס או ברגשות של דחייה: "הציטוטים של רונאלדו תואמים אדם נרקיסיסט שמרגיש הרגשת יתר של חשיבות עצמית גדולה מדי. הוא אדם שזקוק להערצה בלתי פוסקת, שמרגיש חשיבות עצמית בצורה קיצונית יחסית. אדם כזה גם לא מרגיש אמפתיה לקבוצה שלו, כי הוא חושב רק על עצמו".


כריסטיאנו רונאלדו. "חושב רק על עצמו" (AFP)

"ברור שהגמר לא היה הרגע של רונאלדו, בגלל שהוא שיחק לא טוב", המשיכה הפסיכולוגית, "הוא רצה להרגיש עליון על כולם וזה לא יצא לו. לנרקיסיסט יש שתי דרכים להגיב. אחד זה לעלות לרמה הכי גבוהה של שמחה והשתוללות והשנייה לרדת הכי נמוך. מה שאמר על העזיבה הייתה התגובה השנייה שלו בעקבות המשחק בו לא כבש".

לדעתה, בגלל החשיבות של רונאלדו לקבוצה, המועדון למעשה מתדלק התנהגויות כאלה: למרות שהוא מנסה להוריד את גובה הלהבות, בכל פעם שיש הליכה לאחור זה מסביר הצהרות והתנהגויות שהיו לונאלדו בעבר.

ללא כל קשר, העצומות ברשת הדורשות מאופ"א וגם מפיפ"א להעניש את סרחיו ראמוס על פציעתו של מוחמד סלאח כבר הביאה ל-300 אלף חתימות במצרים ובליברפול. בעצומה נכתב שצריך להעניש את ראמוס בגלל שהוא מהווה דוגמה רעה לצעירים, משחק כדורגל מלוכלך ומשתמש בכל הטריקים הרעים בעולם הכדורגל כדי להזיק ליריבים. לעצומה צורפו קיטעי וידאו שלכאורה מוכיחים את הטענות.


סלאח מבין שגמר ליגת האלופות נגמר עבורו (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי