הפועל ב"ש תפגוש את פלורה טאלין, היריבה הבאה: דינמו זאגרב

טוני וואקמה
טוני וואקמה | דני מרון

אלופת ישראל תפגוש את המקבילה מאסטוניה בסיבוב המוקדמות הראשון ב-10/11 ביולי. המשחק הראשון בחוץ. אם תעבור, אלופת קרואטיה החזקה מחכה בסיבוב השני. הכירו את היריבות שכבר ביקרו בישראל

(גודל טקסט)
המסע של הפועל באר שבע לעבר שלב הבתים בליגת האלופות נפתח עם הגרלת שני הסיבובים הראשונים בשלב המוקדמות, כאשר היריבה הראשונה שתחכה לברק בכר ושחקניו תהיה אלופת אסטוניה פלורה טאלין. המשחק הראשון יתקיים באסטוניה והגומלין בטרנר. בקיץ 1997, אגב, פגשה פלורה טאלין את הפועל פתח תקווה במסגרת גביע המחזיקות והפסידה פעמיים, 1:0 ו-2:1. אם באר שבע תעבור את האסטונים, דינמו זאגרב, אלופת קרואטיה מחכה בסיבוב השני. גם במקרה הזה, באר שבע תשחק את המשחק הראשון בחוץ. במקרה שתודח ב"ש במפתיע, תחכה לה בסיבוב השני של מסלול האלופות בליגה האירופית המפסידה במשחק בין אפואל ניקוסיה הקפריסאית לסודובה הליטאית.


ליריבה מאזן עלוב באירופה. ב-24 עונות, עברה פלורה פעם אחת סיבוב – את לין אוסלו במוקדמות גביע אופ"א ב-2006 (שערי חוץ). המאזן של פלורה עמד על שישה ניצחונות ב-50 משחקים באירופה. האסטונים הודחו שנה שעברה במוקדמות הליגה האירופית נגד דומז'אלה (5:2) ולפני שנתיים הם הודחו במוקדמות ליגת האלופות על ידי לינקולן רד אימפס מגיברלטר. 



בעונת 2018 שנמצאת בעיצומה, הקבוצה מדורגת כרגע במקום השני עם 42 נקודות, שתיים פחות מהמוליכה נומה קאליו. השחקן הבולט של פלורה הוא הגאורגי זקאריה בגלארישווילי שכבש עד כה 17 שערים ב-18 משחקים. לאסטונים היו ארבעה נציגים בסגל הנבחרת למשחק ההכנה האחרון מול מרוקו. עוד שמות בולטים בסגל: פרנק ליבאק בן ה-21 (10 שערים העונה) והבלם מאדיס ויהמאן שכבש שבעה שערים. המאמן הוא יורגן הן, אסטוני בן 31 בסך הכל.


פלורה טאלין. עברה את הסיבוב הראשון רק פעם אחת בתולדותיה (פייסבוק)
פלורה טאלין. עברה את הסיבוב הראשון רק פעם אחת בתולדותיה (פייסבוק)


יריבת הפועל באר שבע נוסדה רק ב-1990 וזכתה בשנה שעברה באליפות ארצה ה"מייסטר ליגה" עם 90 נקודות, בהפרש שש מלבדיה טאלין השנייה. מאז 2010 יש לפלורה ארבע אליפויות ו-11 בסך הכל. היא קבוצה ידועה יחסית שגידלה שחקנים מפורסמים כמו השוער מארט פום, אנדרס אופר החלוץ ובלם ליברפול כיום רגנר קלאבן. פלורה משחקת באיצטדיון חדש יחסית בשם א. לה קוק ארנה בטאלין, המכיל 15 אלף מקומות ומשמש גם כאצטדיונה הביתי של הנבחרת. 


הכירו את דינמו זאגרב

כאמור, דינמו זאגרב, קבוצתו של המאמן ננאד בייליצה, תהיה היריבה הבאה אם וכאשר. בסגל הקבוצה שחקן אחד שנמצא כעת במונדיאל: קשר נבחרת שווייץ מריו גבארינוביץ'. שחקן בולט נוסף הוא החלוץ האלג'יראי אל עראבי סודאני, מלך שערי הליגה הקרואטית אשתקד עם 17 כיבושים. שם בכיר נוסף הוא איזט האירוביץ', שחקן נבחרת בוסניה, ומריו בודימיר שכבש 14 שערים אשתקד. הקבוצה החתימה השבוע את מרין לאובאץ, המגן השמאלי שהיה מועמד למכבי ת"א.
 

דינמו זכתה 19 פעמים באליפות קרואטיה. ב-2016/17 שיחקה בשלב הבתים של ליגת האלופות וסיימה אותו עם אפס נקודות ואפס שערים. בסך הכל רשמה הקבוצה שש הופעות בשלב הבתים של ליגת האלופות,  ארבע הופעות בשלב הבתים של הליגה האירופית ושלוש בשלב הבתים של גביע אופ"א. בעונה שעברה הודחה בפלייאוף מוקדמות הליגה האירופית על ידי סקנדרבאו האלבנית. מכבי ת"א הדיחה את דינמו זאגרב בשערי חוץ בסיבוב הראשון של גביע אופ"א בעונת 2001/2. 



משחקי הסיבוב הראשון במוקדמות ליגת האלופות יתקיימו ב-10/11 ביולי והגומלין כעבור שבוע. משחקי הסיבוב השני ב-24/25 ביולי והגומלין כעבור שבוע. אם ב"ש תודח באחד הסיבובים, היא "תרד" למוקדמות הליגה האירופית וגם שם תשחק ב"מסלול אלופות" – בו תוכל לפגוש רק אלופות שהודחו כמוה.


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי