צפו בתקציר: הפועל באר שבע הביסה 1:4 את פלורה טאלין

בן שהר
בן שהר | אודי ציטיאט

האלופה עם רגל וחצי בסיבוב המוקדמות השני. מליקסון בישל לשהר (18) ולעזרא (85) בבכורה, צדק (36) חזר מההשעיה וכבש מהנקודה הלבנה אחרי נגיעת יד אומללה ברחבה וממן הוסיף בנגיחה (53), האסטונים רק צימקו מפנדל

(גודל טקסט)

אחרי שהשנתיים האחרונות הסתיימו מבחינתה באכזבה גדולה, הפועל באר שבע פתחה הערב (שלישי) קמפיין נוסף בתקווה לעמוד במטרה והשנה להעפיל שלב הבתים של ליגת האלופות – והיא החלה את עונת 2018/19 עם 1:4 קליל באסטוניה עם האלופה המקומית פלורה טאלין.

האסטונים אמנם הצהירו במסיבת העיתונאים לקראת המשחק שהם מאמינים ביכולתם להפתיע את האדומים מבירת הנגב, אבל גם בהרכב כל-ישראלי שהעלה ברק בכר לא התקשתה אלופת ישראל לשלוט במשחק מן הפתיחה, להעלות ליתרון כפול עוד במחצית הראשונה ולמעשה היא כבר עם רגל וחצי בסיבוב המוקדמות השני של המפעל היוקרתי לקראת הגומלין ביום שלישי הבא בטרנר.

על הספסל ישבו שני זרים בלבד, החלוץ תומאש פקהארט שגם שותף לקראת הסיום והשוער היווני החדש יאניס אנסטיס, בעוד ז'וליאן סטו שרק חתם באמצע השבוע צפה מהיציע בחבריו החדשים, אבל 11 הישראלים שפתחו שלטו ביד רמה בדרך לניצחון. כבר בדקה ה-18 עלתה באר שבע ליתרון אחרי שמליקסון השאיר את בן שהר לבדו מול השער והאחרון גלגל מקרוב לרשת, שיר צדק ששיחק לראשונה מאז ספטמבר זכר להשעייתו על שימוש בחומרים אסורים התכבד בהכפלת היתרון כשדייק מהנקודה הלבנה בדקה ה-36 ובמחצית השנייה היו אלו חנן ממן (53) בנגיחה מקרוב וחן עזרא בבעיטה עוצמתית מתוך הרחבה בהופעת הבכורה שקבעו את תוצאת המשחק. בין לבין האסטונים רק צימקו אחרי שצדק ביצע עבירה מיותרת ברחבה וגרם לפנדל.

הפועל באר שבע כאמור תארח בעוד שבוע בדיוק את פלורה טאלין ב"טרנר" ואם לא תירשם סנסציה של ממש תפגוש בסיבוב המוקדמות השני בעוד שבועיים את אלופת קרואטיה דינמו זאגרב.


יתרון כפול כבר אחרי המחצית הראשונה (אודי ציטיאט)

הרכבים
פלורה טאלין: מאיט טום, יוזפ סליסטה (קווין אלואה, 57), יורגן לורנץ, מאדיס ויחמן, גרט קאמס, מיקל איסנאלו, אלכסנדר דימיטרייב, פרנק ליבאק (מקסים גוסב, 66), זקאריה בגלרישווילי (מרקוס פום, 71), ראונו אליקו, ראונו סאפינן.

הפועל באר שבע: דודו גורש, בן ביטון, לואי טאהא, שיר צדק, אורן ביטון, מרואן קבהא (וובה בראון, 48), דן איינבינדר, מאור מליקסון, חנן ממן (ניב זריהן, 61), חן עזרא, בן שהר (תומאש פקהארט, 79).

מהלך משחק
דקה 3: הזדמנות ראשונה לאלופת ישראל, חנן ממן ניסה למצוא את הפינה מכ-16 מטרים ופספס את המסגרת.


חן עזרא. בכורה לקשר שהגיע מבית"ר ירושלים (אודי ציטיאט)

דקה 15: כדור רוחב של בן ביטון מימין מצא את בן שהר במרכז הרחבה, הכדור התגלגל לעבר השער ונהדף לקרן.


דקה 18, 0:1 להפועל באר שבע!
אלופת ישראל עולה ליתרון מוצדק. חנן ממן הכניס כדור בין שניים למאור מליקסון בימין, האחרון העביר רוחב ובן שהר שנותר ללא כיסוי במרכז הרחבה בעט בקלות לרשת. שער חוץ יקר.


הפועל באר שבע חוגגת באסטוניה (אודי ציטיאט)

דקה 29: שוב כדור רוחב מימין, הפעם היה זה הבלם לואי טאהא שהצטרף להתקפה, בן שהר גלש ושלח את הכדור גבוה מעל השער ממטרים ספורים.


מאור מליקסון מכדרר באסטוניה (אודי ציטיאט)

דקה 36, 0:2 להפועל באר שבע! מגן פלורה יוסיפ סליסטה ביצע תנועה מוזרה למדי ונגע בכדור בידו ברחבה, השופט הורה על הנקודה הלבנה ושיר צדק, במשחקו הראשון מאז ה-23.9.2017, בעט פנדל מדויק לרשת.


שיר צדק מכפיל את יתרונה של ב"ש (אודי ציטיאט)


קאמבק מושלם אחרי חודשים ארוכים מחוץ לכר הדשא (אודי ציטיאט)

דקה 48: ברק בכר ביצע חילוף ראשון. מרואן קבהא נפגע, המאמן בחר שלא לקחת סיכונים מיותרים והחליפו בוובה בראון.

דקה 53, 0:3 להפועל באר שבע! שוב התקפה מימין מסתיימת עם כדור ברשת. בן ביטון הגביה כדור מדויק לחנן ממן, שברח למלכודת הנבדל ומחמישה מטרים נותר ללא כיסוי ונגח בקלות את השער השלישי.


ממן מודה לטאהא המבשל. נותר חופשי ונגח בקלות את השער השלישי (אודי ציטיאט)

דקה 56: הזדמנות ראשונה לאסטונים. קאמס הגביה למרכז הרחבה, אליקו הקדים את צדק וגורש שלח את היד ומנע שער מהמקומיים.

דקה 73, פלורה טאלין מצמקת ל-3:1: שיר צדק ביצע עבירה מיותרת ברחבה ואפשר לסאפינן להכניע את גורש מ-11 מטרים בכדור חזק ומדויק.

דקה 85, 1:4 להפועל באר שבע: שוב אלופת ישראל תוקפת מאגף ימין וגם כובשת, חן עזרא בהופעת הבכורה קיבל כדור אלכסוני ממליקסון ובעט כדור עוצמתי שנעצר רק ברשת האסטונית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי