רונאלדו, מסי, מודריץ' ואמבפה מועמדים לשחקן השנה, ניימאר בחוץ

קיליאן אמבפה עם לוקה מודריץ'
קיליאן אמבפה עם לוקה מודריץ' | AFP

פיפ"א פרסמה את רשימת המועמדים לפרס "The Best", כשהמנצח יוכרז בטקס שייערך ב-24 בספטמבר בלונדון. גם מודריץ', גריזמן וסלאח בפנים. זידאן, דשאן, דאליץ' וגווארדיולה מועמדים למאמן השנה

(גודל טקסט)
פיפ"א פרסמה היום (שלישי) את רשימת המועמדים הרשמית שלה לפרס The Best בקטגוריית שחקן השנה, כשהזוכה יוכרז בטקס שייערך בלונדון ב-24 בספטמבר. זו השנה השלישית בה בה מוענק הפרס אחרי שפיפ"א והמגזין הצרפתי "פראנס פוטבול" הפסיקו את שיתוף הפעולה בחלוקת הפרסים.


ברשימת המועמדים ניתן למצוא כמובן את הכוכב החדש של יובנטוס, כריסטיאנו רונאלדו, שעזב את ריאל מדריד אחרי שזכה איתה שלוש פעמים ברציפות בליגת האלופות. הפורטוגלי זכה בתואר גם בשנתיים הקודמות. יריבו הגדול ליאו מסי, שסיים פעמיים כשסגנו, יקווה שהדאבל שלקח עם ברצלונה בספרד יעזור לו לעקוף את יריבו המר. מי שנחשב לדעת רבים השחקן השלישי בטיבו בעולם, ניימאר, כלל לא נכלל ברשימה.


אלופת העולם צרפת שלחה שלושה נציגים בדמות אנטואן גריזמן, קיליאן אמבפה ורפאל וראן, שיתחרה על התואר עם חברו מריאל מדריד לוקה מודריץ', שכזכור נבחר לשחקן הטוב במונדיאל ברוסיה. שאר המועמדים מגיעים מהפרמיירליג: השחקן המצטיין של העונה, מוחמד סלאח מליברפול, מלך השערים של המונדיאל, הארי קיין מטוטנהאם וקווין דה בריינה ממנצ'סטר סיטי ואדן הזאר מצ'לסי שסיימו עם בלגיה במקום השלישי במונדיאל.


בקטגוריית מאמן השנה אפשר למצוא את זינדין זידאן שזכה בפרס אשתקד, ושנה לפני סיים בפרס השני אחרי קלאודיו ראניירי. הצרפתי עזב את ריאל מדריד אחרי שהוליך אותה בפעם השלישית ברציפות לזכייה בליגת האלופות. גם מנג'ר ליברפול יורגן קלופ, שהפסיד לזיזו בגמר, נמצא ברשימת המועמדים. שמות נוספים הם דייגו סימאונה שהוליך את אתלטיקו מדריד לזכייה בליגה האירופית ומקום שני בליגה הספרדית, מסימיליאנו אלגרי שהוביל את יובנטוס לאליפות שביעית ברציפות, פפ גווארדיולה תחתיו זכתה מנצ'סטר סיטי באליפות אנגליה בעונה שוברת שיאים וארנסטו ואלוורדה שזכה בדאבל בעונתו הראשונה בברצלונה.


OFFICIAL | The nominees for #TheBest FIFA Men's Player 2018:
Cristiano Ronaldo
Kevin De Bruyne
Antoine Griezmann
Eden Hazard
Harry Kane
Kylian Mbappe
Lionel Messi
Luka Modric
Mohamed Salah
Raphael Varane

For the period 3 July 2017-15 July 2018 pic.twitter.com/bqt8tDWY8d

— FIFA.com (@FIFAcom) July 24, 2018

OFFICIAL | The nominees for #TheBest FIFA Men's Coach 2018:
Massimiliano Allegri
Stanislav Cherchesov
Zlatko Dalic
Didier Deschamps
Pep Guardiola
Jurgen Klopp
Roberto Martinez
Diego Simeone
Gareth Southgate
Ernesto Valverde
Zinedine Zidane

For the period 3 July 2017-15 July 2018 pic.twitter.com/BTD5E48lXh

— FIFA.com (@FIFAcom) July 24, 2018

גם המונדיאל שהסתיים בשבוע שעבר הוליד לא מעט מועמדים, ביניהם כמובן דידייה דשאן שהוביל את צרפת לזכייה שנייה בהיסטוריה בגביע העולם. גם סגנו, זלאטקו דאליץ' שעשה היסטוריה עם נבחרת קרואטיה והוליך אותה לגמר מועמד, כמו רוברטו מרטינס תחתיו סיימה בלגיה במקום השלישי, גארת' סאות'גייט שהחזיר את האופטימיות לאנגליה שסיימה רביעית וכן מאמן המארחת רוסיה, סטניסלב צ'רצ'סוב, שהצליח עם עם נבחרתו הרבה מעבר למצופה.



זידאן. ישמור על התואר? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי