סלט יווני: בכר איבד את ליגת האלופות ואת עמדת השוער

ברק בכר
ברק בכר | אודי ציטיאט

בשורה של החלטות גרועות, שהראשונה שבהם היתה להשאיר את אנסטיס בשער אחרי שתי הטעויות הראשונות, מאמן הפועל באר שבע ספג הפסד משולש. האלופה הישראלית היתה יכולה להתאושש, אך האיש על הקווים קפא

(גודל טקסט)

אליפות של מאמן זו מנטרה שחזרה בכל במה אפשרית כשהפועל באר שבע חגגה צלחת שלישית ברציפות, ובצדק. גם על ההדחה המסתמנת בסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות ברק בכר חתום יותר מכל אחד אחר. כן, אפילו מאנסטיס.

השוער היווני נראה אתמול כמו שחקן שהפסיד בזוג או פרט בשכונה ולא נותרה לו ברירה אלא לעמוד בין הקורות. ארבעה מחמשת מהשערים נכבשו באשמתו הישירה ואובדן הביטחון תפס תאוצה ככל שהדקות חלפו. בכר, כאמור המצטיין של באר שבע באליפות האחרונה ומאמן פורץ דרך במונחים של הכדורגל הישראלי, היה חייב לזהות את הסיטואציה ולקבל החלטה אמיצה שתעצור את הסחרור לפני שהקבוצה שלו מתרסקת ומאבדת כל סיכוי להגשים את המטרה שלשמה אנסטיס הובא.

אם על השער הראשון שאנסטיס ספג אפשר להתווכח, לנסות להבין ואולי אפילו לסלוח – הגול השני כבר היה שייך לסוג שמחסל שוערים. הכדור זחל אל עבר השער והיווני, שסחב בראשו את השגיאה מול טאלין ואת זו שביצע רק לפני כמה דקות ספורות, הצליח לרדת אל הקרקע באיטיות יוצאת דופן ולסדר לדינמו יתרון כפול עם הדיפה רשלנית והזויה. בנקודת הזמן הזו, אחרי שלוש טעויות במשחק ורבע, הייתה חייבת להידלק על הספסל נורה אדומה.

אנסטיס. נראה כאילו הפסיד בזוג או פרט בשכונה (אודי ציטיאט, קרואטיה)
אנסטיס. נראה כאילו הפסיד בזוג או פרט בשכונה (אודי ציטיאט, קרואטיה)

למחצית השנייה אנסטיס עלה כמו מתאגרף שספג כמות גדולה של חבטות בסיבובים הראשונים והצופים רק מחכים שמישהו יפיל אותו לחבלים ושהשופט יכריז מהר על נוק-אאוט כי וואלה חאלס, לא נעים. נכון שלהחליף שוער בהפסקה זה צעד חריג שלרוב מלווה בהשלכות להמשך הדרך, אבל החלטה כזו, במצב של 2:0, הייתה יכולה להשאיר את חלום ליגת האלופות חי וקיים.

הפועל באר שבע, עם העוצמות של טרנר ואפילו בלי שער חוץ, הייתה יכולה לחולל עוד נס אחד אך המאמן שלה לא הגיב, ככל הנראה לא רצה לפגוע בביטחון של היווני וספג את ההפסד הגדול ביותר בקדנציה המרשימה שלו בבירת הנגב. בכר למעשה הפסיד שלוש פעמים: לליגת האלופות הוא לא יגיע העונה, ספק רב אם אנסטיס יצליח להתאושש מההתעללות המקצועית והתדמיתית ואיך אפשר לשכוח את פרשת חיימוב?

ההחלטה להחליף את חיימוב הייתה כזו שמתאימה לפורץ דרך כמו בכר. מנתק רגש, חושב מחוץ לקופסא וברגע אחד מפתיע את כולם. גם הפעם זה היה אמור להצליח, אבל אז נכנס לתמונה יואב כץ ועסקת שטקוס נפלה שנייה לפני החתימה. באר שבעה נפגעה תדמיתית, אנסטיס הובא כברירת מחדל וקרס. בכר, שכבר פגע בחיימוב, לא רצה לרסק גם את השוער החדש שרק הגיע וקפא בצורה לא אופיינית על הספסל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי