העולם שייך לצעירים: הכירו את הכוכבים של הדור הבא

ויניסיוס ג'וניור
ויניסיוס ג'וניור | AFP

ההצטיינות של אמבפה במונדיאל והזינוק במחירם של הכוכבים המוכחים, פתחו מקום לכשרונות הצעירים. מוויניסיוס ג'וניור שעשוי להיכנס לנעלי רונאלדו, דרך פודן ועד לשמות המבטיחים בגרמניה ובצרפת. יעקב זיו מנתח

קבוצות: מונאקו
(גודל טקסט)

במשחק הכנה לא חשוב במיוחד השבוע, שבו הפסידה ריאל מדריד 2-1 למנצ'סטר יונייטד, ערך ויניסיוס ג'וניור בן ה-18 את הופעת הבכורה שלו במדים הלבנים של אלופת אירופה. החלוץ גילה יכולת טובה בבכורה שלו וזכה לשבחים מהפרשנים בתקשורת הספרדית, אבל עדיין לא ברור אם הילד שהגיע מפלמנגו תמורת 35 מיליון יורו, יהיה שחקן הרכב או ישותף בכלל בבוגרים של הבלאנקוס. בתחילה חשבו בריאל מדריד להשאיל אותו לקבוצה אחרת או לריאל מדריד ב', אבל ג'וניור אמר מיד שהוא לא מוכן להיות מושאל לאף קבוצה אחרת. 

בקבוצה חוששים להעמיס על הילד את כל הלחץ של המועדון, אבל בתקשורת כבר דיברו על השלשה החדשה של ריאל מדריד: במקום BBCהידוע קבלו את BBV – קארים בנזמה, גארת' בייל ו-ויניסיוס. עד כה לא נרשם ויניסיוס ג'וניור כשחקן הקבוצה הבוגרת אלא בנוער בלבד, אבל כמה מבטים בחלוץ הצעיר, שכנעו את ז'ולן לופטגי שאפשר לסמוך עליו שייכנס אולי לנעליים של כריסטיאנו רונאלדו באגף שמאל.

אחרי הכל, קיליאן אמבפה מבוגר ממנו בשנה בלבד והיה התגלית של המונדיאל האחרון. אם ריאל מדריד לא תחתים שחקן התקפה בכיר, ייתכן שהילד יקבל את המפתחות, ובואו של לופטגי, מאמן שיודע לטפח צעירים, לא היה יכול לבוא בזמן טוב יותר עבור הברזילאי. הרצון של פלורנטינו פרס להשקיע בצעירים עשוי להשתלם בעתיד והטרנד האירופי כיום הוא לנסות לרכוש כמה שיותר צעירים כמוהו בכסף קטן יחסית.


אמבפה. כוכב המונדיאל האחרון (gettyimages)

צעיר אחר שעשוי לראות את עצמו כדבר הגדול הבא הוא ויקטור מוייחו (אתלטיקו מדריד, בן 17). התקווה הגדולה של הקולצ'ונרוס משווה לפרננדו טורס ומשחק עם החולצה 35, כמו אל ניניו בתחילת הדרך. הוא רשם משחק עם הבוגרים בהפסד 3-2 לפ.ס.ז' בגביע האלופות וכבש שער לקולצ'ונרוס. כבר בשנה שעברה הוא קיבל דקות במשחק הכנה נגד לוגרונייס, אחרי שלפני שנתיים כבש 35 שערים בקבוצת הנערים של המועדון.

פאוליניו (לברקוזן, בן 18) הוא שחקן נבחרת ברזיל עד גיל 17, שהיה מבוקש בדורטמונד, אבל לברקוזן הקדימה אותם ושילמה 25 מיליון יורו עבור החלוץ של ואסקו דה גמא. מחלקת הסקאוטינג של לברקוזן ידועה ביכולתה להשביח צעירים כמו ארתורו וידאל, זה רוברטו ויונג מין סון. בגיל 17 פחות יומיים, החלוץ כבר רשם הופעת בכורה בבוגרים של ואסקו, הוא יודע לשחק גם בכנפיים וגם במרכז ושותף עם ברזיל באליפות העולם עד גיל 17 ב-2017 בהודו, שהסתיימה עבור הסלסאו בחצי הגמר.


מוייחו. תקווה גדולה לאתלטיקו מדריד (gettyimages)

רודריגו סילבה בן ה-17, שבא מסנטוס ושייך לריאל מדריד, נולד ב-9 בינואר 2001 ונחשב כבר ליורש הצעיר של ניימאר. ברצלונה ניסתה להחתימו, אבל בריאל מדריד הגיבו במהירות וסגרו איתו על הסכם כמו של ויניסיוס – רכשו אותו הקיץ והשאילו אותו לעונה בחזרה לסאנטוס. כשיהיה בן 18 בקיץ הבא, הוא יגיע לריאל מדריד, אבל זה לא מנע ממנו להכריז כבר שהוא ו-ויניסיוס לא יהיו שחקני ספסל בריאל מדריד.


פלגרי. המטאור הבא של מונאקו? (AFP)

פייטרו פלגרי בן ה-17 ממונאקו אמור להיות המטאור הבא של המועדון. אחרי הזינוק של אמבפה הרבה צעירים מוכנים להגיע לנסיכות כדי שהמאמן לאונרדו ז'ארדים יזניק גם להם את הקריירה. מונאקו שמה את היד בינואר האחרון על אחד החלוצים הטובים באיטליה, שהגיע מגנואה אחרי ששיחק שישה משחקים אשתקד בסריה Aוכבש צמד. מונאקו שילמה עליו 25 מיליון יורו, ואף שמדובר בבחור מאוד שקט, סגנון המשחק שלו מזכיר את זה של זלאטן איברהימוביץ'. בגיל 15 ו-280 יום הוא השווה את השיא של השחקן הכי צעיר שכבש בסריה A. עכשיו צפויה לו ליגה אפילו יותר נוחה להתאקלמות.

פיל פודן בן ה-18 ממנצ'סטר סיטי, אמור להיות הדבר הבא באנגליה. הקשר התפרסם מעט בעונה שעברה כשפפ גווארדיולה השתמש בו בשלושה משחקים בליגת האלופות. פודן גם שיחק בחמישה משחקי ליגה כמחליף והוא השחקן הכי צעיר בפרמייר-ליג שזכה בתואר. המנג'ר הקטאלוני סבור שצמוד אליו הוא יהפוך לאחד מכוכבי הקבוצה.


פודן. אמור להיות הדבר הבא באנגליה (AFP)

ג'יידון סנצ'ו בן ה-18 מדורטמונד הוא שחקן הכנף האנגלי שנחטף על ידי דורטמונד ממנצ'סטר סיטי, אחרי שלא שיחק מעולם בבוגרים של הסיטיזנס, אליהם הגיע בגיל 15. הוא גדל בשכונת עוני קשה במנצ'סטר ונחשב לאחד מהכישרונות הכי גדולים של אנגליה. בינואר האחרון חתם בקבוצה הגרמנית וקיבל את החולצה מספר 7 שהשאיר אחריו אוסמן דמבלה. מאז הגיע לקבוצה ערכו עלה ל-15 מיליון יורו.

סנדרו טונלי בן ה-18 מברשיה, הוא אולי השם הכי פחות מוכר מהכוכבים העולים בגלל השתייכותו לקבוצה מהסריה B, אבל יש שאומרים שהוא היורש של אנדראה פירלו, שגדל אף הוא במועדון לפני שעבר למילאן ויובנטוס. ערכו נאמד בשבעה מיליון יורו וגם אם לא ישכפל לחלוטין את היכולת של פירלו, בנבחרת איטליה כבר מצפים לדבר הגדול הבא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי