המאמנים הבכירים לאופ"א: "לבטל את חוק שערי החוץ בנוק-אאוט"

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | מנצ'סטר יונייטד, רשמי

מוריניו, אלגרי, אמרי, אנצ'לוטי ומאמני צמרת אחרים שהתייצבו לכנס מאמני העילית דנו על האפשרות שיבוטלו שערי החוץ, בטענה שכיום קל יותר להבקיע ומאלץ את המארחות להתגונן יתר על המידה

(גודל טקסט)
ז'וזה מוריניו ומאמני צמרת נוספים ביקשו מאופ"א לבטל את חוק שערי החוץ בשיטת נוק-אאוט, בטענה שלכבוש בחוץ היום קל יותר מאשר בעבר. מוריניו ושאר המאמנים הבכירים שכמדי שנה מנצלים את הפגרה כדי להתייצב לכנס "מאמני העילית", חושבים שהגיע הזמן לבטל את החוק שנותן כוח לקבוצות שכובשות במשחק החוץ, מה שלעתים תכופות מכריע את שלבי ההכרעה בגביעי אירופה.


בנוסף לכך, בכנס המאמנים גם עלתה הבקשה שהליגות ישובו לחלון העברות בו הדד-ליין בליגות הבכירות הוא זהה. כידוע, העונה החלון הסתיים באגליה ב-9 באוגוסט, באיטליה ב-17 באוגוסט ואילו בליגות כמו ספרד וצרפת החלון הסתיים רק בסוף השבוע האחרון.


מנכ"ל אופ"א גורג'ו מרקטי אישר שאופ"א פתוחה לדיון לגבי הצעות המאמנים. לצד מוריניו השתתפו גם מאסימיליאנו אלגרי (יובנטוס), קרלו אנצ'לוטי (נאפולי), אונאי אמרי (ארסנל), פאולו פונסקה (שחטאר דונייצק), ז'ולן לופטגי (ריאל מדריד), תומאס טוכל (פ.ס.ז'), ארסן ונגר ואחרים בכנס ה-20 של פורום המאמנים. 


מרקטי אמר: "נבחן את ההשקפה של המאמנים לגבי חוק שער החוץ". החוק נכנס לתוקף לראשונה ב-1965 במקום הטלת מטבע או משחק חוזר באיצטדיון נייטרלי. בעבר משחקי החוץ היו אתגר גדול מאוד אחרי טיסות קשות ותנאים לא מוכרים במשחקי החוץ. כיום כל זה השתפר. לדברי מרקטי המאמנים סבורים שהחוק משפיע יותר על קבוצות ביתיות לשחק כדורגל הגנתי כדי לא לספוג.

Attending the 20th annual Elite Coaches Forum were (top row, left to right) Giorgio Marchetti … https://t.co/Fv7MbqlUfO via @MailSport I SEE 4 GENTS ARE WEARING SO CALLED DESIGNER SHOES COMMONLY KNOW AS PLIMSOLES

— Herb (@Herbrightoo) September 4, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי