בייל: "הכעס על הספסול בגמר גרם לי לכבוש שער במספרת"

גארת' בייל מתרומם למספרת
גארת' בייל מתרומם למספרת | Gettyimages

הוולשי התראיין ל"מייל" ודיבר על גמר ליגת האלופות בו לא פתח: "ידעתי בדיוק לאן הכדור יילך". על עזיבת רונאלדו אמר: "אנחנו יותר קבוצה ופחות תלויים בשחקן אחד". בנזמה: "כקפטן שלישי אני צריך להוכיח דברים"

(גודל טקסט)
כוכב ריאל מדריד גארת' בייל התראיין ל"דיילי מייל" ודיבר בין השאר על גמר ליגת האלופות האחרון נגד ליברפול שהסתיים בניצחון 1:3 לבלאנקוס בו כיכב עם צמד שכלל בעיטת מספריים מרהיבה, וכן על העונה החדשה. אלופת אירופה תחל את המסע להגנה על התואר ביום רביעי כשתארח את רומא בסנטיאגו ברנבאו, עם ז'ולן לופטגי על הקווים ובלי כריסטיאנו רונאלדו, ותנסה לעשות את הבלתי אפשרי ולזכות בתואר בפעם הרביעית ברציפות.


בייל כזכור, נכנס רק כמחליף בגמר בקייב וכאמור כבש פעמיים נגד ליברפול. כשנשאל על כך שפתח את המשחק על הספסל ענה: "כעסתי, אם לומר את אמת הייתי די כעוס. ברור שהרגשתי שאני צריך לפתוח במשחק והגיע לי כי כבשתי שערים באותה תקופה. כן, היה לי די קשה לשים את הכעס הזה בצד".


הוולשי אכן כבש ארבעה שערים בשלושת המשחקים לפני הגמר, ודקה אחרי שעלה מהספסל כבש את השער הבלתי נשכח: "זה היה שער מיוחד כי אף פעם לא כבשתי שער לפני כן בבעיטת מספריים. הכעס שהיה לי גרם לי לכבוש שער כזה. בדרך כלל המחשבה היא להוריד את הכדור למטה לקרקע אחרי המסירה של מרסלו ואז לעשות איתו משהו, אבל הייתי במצב שידעתי שאם אוריד, את הכדור וירג'יל ואן דייק וג'יימס מילנר יסגרו עליי. לא חשבתי על להיראות טיפש כי אם לא מנסים דברים, הם אף פעם לא יקרו. אם יש מספיק זמן לחשוב על זה, בדרך כלל זה לא קורה. דווקא המצבים האלה בהם אתה לא יכול לחשוב הרבה, אתה משיג את התוצאות הכי טובות".


לפני שלוש שנים בעט בייל כדור דומה במחנה האימונים של נבחרת וויילס כשבנוסף שוער אוסטריה, היינץ לינדר, הדף בעיטה דומה שלו במוקדמות המונדיאל בספטמבר 2017: "בקייב ידעתי בדיוק לאן הכדור יילך ואתה יכול לראות שהסתובבתי לעברו. ברגע שבעטתי ידעתי שזה טוב והנפילה לקרקע הייתה קלילה. אתה כבר לא מרגיש אותה. אחרי זה היה שקט מוזר כזה לשנייה. אני זוכר את מרסלו וטוני קרוס רצים לעברי ואז היתה עליי חבורת שחקנים".



בייל. ידע לנתב את הזעם לשער מרהיב (מתוך "דיילי מייל")


בספורט BT יוקרן השבוע סרט על השער, בו בין השאר נשאל בייל אם השער שלו יותר גדול מהמספרת של כריסטיאנו רונאלדו נגד יובנטוס ברבע גמר ליגת האלופות, וענה: "לא אני אמור להחליט איזה שער גדול יותר". בנוסף, השער לא נכלל בין עשרת השערים הגדולים של העונה באופ"א: "אין לי מושג למה זה לא היה ברשימה. הייתי רוצה לדעת מי היה בפאנל, כי הם לא רוצים שיידעו כדי לא להיות מפוטרים".


אחרי המספרת, בייל כבש עוד שער לרשת לוריס קאריוס, אבל כולם צחקו על השוער הגרמני ונתנו פחות קרדיט לוולשי: "אני מנסה בכל פעם לסובב את הכדור וזה נכון גם בבעיטות חופשיות. מנסה לעשות את הבעיטה כמה שיותר קשה. אם זה לא הולך לפינה, אני תמיד מקשה על השוערים כי הכדור ניתז ישר אליהם. אמרתי לקאריוס אחרי המשחק שירים את הראש. טעויות כאלה יכולות לקרות. זה רק חוסר מזל שזה קרה בגמר. אני מניח שהוא היה צריך להציל את הכדור הזה, אבל זה לא היה רע כמו שזה היה נראה".


אחרי הגמר הצהיר בייל שהוא רוצה לשחק יותר, אבל אחרי חמישה ימים זינדין זידאן התפטר ובהמשך רונאלדו עזב ליובנטוס: "ברור שזה יהיה שונה מאשר כשיש לך בקבוצה שחקן גדול. אני חושב שיהיה רגוע יותר ואנחנו עובדים כרגע יותר כקבוצה וכיחידה אחת מאשר תלויים בשחקן אחד".



עם רונאלדו. כבר לא תלויים בשחקן אחד (AFP)


אם התקשורת עם ז'ולן לופטגי טובה יותר: "ברור שהעובדה שלופטגי דובר אנגלית עושה את זה קל יותר. בספרדית אני יכול אולי לדבר עם המאמן, אבל לא לרדת לפרטים רבים אם אני צריך. מי מאמן גדול יותר? אני לא בטוח שאני רוצה לענות על זה".


אם הוא רוצה לחזור יום אחד לפרמיירליג: "אתה יכול להגיד כן וגם יכול לומר לא. אתה תמיד רוצה לחזור לשחק בליגה של הבית שלך וחלק ממך תמיד יתגעגע הביתה, אבל אני נהנה לשחק במועדון הכי גדול בעולם ולזכות בתארים".


הניסיונות בוויילס לשכנע אותו לשחק רוגבי: "הייתי באותה כיתה עם סאם וורבטון כוכב הרוגבי והמורים ניסו לשכנע אותי לשחק פה ושם רוגבי, אבל לא רציתי כי זה משחק פיזי מדי עבורי. אם שיחקתי תמיד רציתי להיות זה שיבעט את הכדורים או לשחק באגפים, אבל לא רציתי לתקל. שיחקתי עם סאם גם כדורגל. הוא ובן אחיו התאום היו הבלמים שלנו".


ריאל מדריד העונה בליגת אלופות: "אנחנו יכולים להיות העונה אפילו יותר טובים מבשנה שעברה. זו התחלה חדשה ואתגר חדש. אנחנו מוכנים לזה".


Entrevista CODERE ➡ ¡¡Karim Benzema pide a la afición madridista todo el apoyo posible para su estreno de Champions contra la Roma!! pic.twitter.com/kdKdjCUsUd

— Codere Apuestas (@CodereApuestas) September 14, 2018

כוכב נוסף של ריאל מדריד שהתראיין הוא החלוץ הצרפתי קארים בנזמה, שדיבר באתר ההימורים הגדול בספרד, "קודרה", לקראת פתיחת משחקי ליגת האלופות: "זו תחרות ברמה אחרת וכל המשחקים בה חשובים. אין משחק קל. זה דבר שאני מאוד אוהב". 

הדרישות בריאל מדריד: "במועדון שלנו צריך להצליח כל שנה. אני מקווה שיהיה לנו את המזל שהיה לנו בשנה שעברה כי ליגת האלופות חשובה לנו". 

המועמדת לזכייה: "יש הרבה קבוצות חזקות, אבל תמיד אגיד שריאל מדריד. זה מועדון בו אתה חייב תמיד לנסות לזכות בכל דבר ולשחק טוב. אנחנו חייבים להקריב הרבה ולחשוב רק על ניצחון".




בנזמה. יודע שצריך להצליח כל שנה (Gettyimages)

 

המשחק מול רומא: "המשחק הראשון בבית, כמו בכל עונה, הוא קשה וחשוב מאוד. אנחנו צריכים להחזיק יותר בכדור ולשחק בקצב גבוה יותר מהיריבה. רומא קבוצה טובה עם שחקנים טובים". 

התפקיד שלו אחרי עזיבת כריסטיאנו רונאלדו: "כמו תמיד, לכבוש הרבה שערים, לבשל לאחרים ולעזור לקבוצה לנצח. השנה אני קפטן שלישי וצריך להוכיח הרבה דברים".

על המאמן ז'ולן לופטגי: "הוא מאמן טוב כי הוא אוהב כדורגל יפה וגם להחזיק בכדור. אנחנו משחקים עם לחץ על היריבה ברגע שמאבדים את הכדור. לא אשכח לעולם את היום הראשון במועדון. בריאל חשוב הכישרון, אבל הם תמיד רוצים שתעבוד קשה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי