ניקו קובאץ': "מאושר עבור סאנצ'ס", קימיך: "זה טירוף"

רנאטו סאנצ'ס
רנאטו סאנצ'ס | Gettyimages

בבאיירן מינכן התרגשו משער הניצחון של הפורטוגלי בניצחון 0:2 על קבוצתו לשעבר בנפיקה, שגם אוהדיה הריעו לשחקנם לשעבר. המאמן הקרואטי: "אמרתי לו פשוט תעלה ותנצח". חברו לקבוצה פירגן: "מסיר את הכובע בפניו"

(גודל טקסט)
 על פניו, הניצחון אמש (רביעי) של באיירן מינכן 0:2 על בנפיקה במסגרת מחזור הפתיחה של ליגת האלופות, היה תוצאה שגרתית סך הכל עבור הבווארים, שסמונו כפייבוריטים ברורים מול סגנית אלופת פורטוגל. אלא שבמהלך המשחק קבלנו רגע מרגש במיוחד, שסימן סגירת מעגל לא קטנה עבור אחד השחקנים על הדשא.


רנאטו סאנצ'ס, קשרה הפורטוגלי בן ה-21 של באיירן מינכן, סומן לפני שנתיים כדבר הבא בכדורגל העולמי, אחרי טורניר יורו מצויין במדי פורטוגל ונרכש על ידי אלופת גרמניה מבנפיקה. מאז הוא נחשב לפלופ לא קטן ורבים הטילו ספק בכושרו ועתידו בכדורגל האירופי. אלא שאתמול, הוא זכה לקרדיט ממאמנו ניקו קובאץ', פתח בהרכב קבוצתו ואף כבש את שער הניצחון בדקה ה-54 נגד הקבוצה בה גדל, ברגע שהפך לעוד יותר אמוציונאלי נוכח מחיאות הכפיים והתשועות מצד אוהדי בנפיקה באציטדיון.


בעיתונים בגרמניה התרגשו מהקאמבק של השחקן הצעיר. עיתון "בילד" כתב: "סופר גאלה של רנאטו שחזר עם שער גדול". העיתון "או ז'וגו" הפורטוגלי העניק לסאנצ'ס ציון 8, הכי גבוה במשחק.


סאנצ'ס בילה בעונה שעברה כמושאל בסוונזי ששיחקה בתחתית הפרמיירליג, וגם בקבוצה שנלחמה על חייה הוא היה רחוק למהציג יכולת טובה וגם סבל מפציעות רבות. הוא חזר מהשאלה לבאיירן בקיץ האחרון כשאף קבוצה לא הייתה מעוניינת להחתימו. ניקו קובאץ' לקח את השחקן הצעיר תחת חסותו ואמש הוא נתן לו לשחק במדי באיירן לראשונה מאז מאי 2017. בתקשורת הגרמנית תהו אם סאנצ'ס יוכל מעתה לפתוח דף חדש ולשקם את הקריירה שלו אחרי שב-2016 נבחר לצעיר המצטיין באירופה על ידי אופ"א. "עד כה סברו כולם שהוא היה טעות קשה בשיקול הדעת והכסף ששולם עבורו הלך לאיבוד", כתב העיתון. סאנצ'ס גם ניצל את העובדה שלבווארים הרבה שחקנים פצועים בסגל ולקח את ההזדמנות בשתי ידיים.



קובאץ'. לא חסך תשבוחות מסאנצ'ס  (gettyimages)


חברו לקבוצה ג'ושוע קימיך אמר בסיום: "זה טירוף. אף פעם לא חוויתי דבר כזה כמו שראיתי באיצטדיון. אני מסיר את הכובע בפניו". ניקו קובאץ' בירך את סאנצ'ס אחרי המשחק על ההופעה שלו. "אני מאושר. כמו שאמרתי במינכן, רנאטו לא יבוא איתנו כתייר. אני פשוט מאושר עבור הילד. טיאגו היה אמור לשחק, אבל כשהבנתי שהוא לא ישחק החלטתי לתת לסאנצ'ס צ'אנס. זה לא תמיד עבד עבורו, אבל הוא הפגין משחק מצוין. דיברתי איתו בצהריים לפני המשחק על כך שהוא פותח ואמרתי לו 'תעלה למגרש ופשוט תעשה את זה. אתה בבית. מול הקבוצה בה גדלת, מול המשפחה שלך'. הלוואי שהיה כובש עוד שער. אני חייב לתת מחמאות לאוהדי בנפיקה שמחאו לו כפיים. אתה לא רואה דבר כזה כל יום". גם הקשר הפורטוגלי עצמו הודה לאוהדים בהתרגשות אחרי שכבש.


גם יו"ר הקבוצה קרל היינץ רומניגה היו"ר דיבר על סאנצ'ס: "היו לו ימים קשים בשנתיים האחרונות וזה נפלא שהוא מיצה את ההזדמנות שקיבל עד תום. כולנו יודעים שיש לו כישרון ועכשיו מקווים שהמצב החדש יימשך". באיירן רשמה שיא חדש כאשר ניצחה בפעם ה-15 ברציפות את משחקה הראשון במפעל. גם רוברט לבנדובסקי הספיק לשכוח מהמונדיאל המאכזב שלו והרצון בעבר לעזוב את הקבוצה וכבש שער שביעי העונה בשישה משחקים.


מאטס הומלס צייץ: "אני אוהב שהאיצטדיון עושה את זה (מחיאות הכפיים לסאנצ'ס אחרי השער). זה כבוד מקסימלי". קובאץ' גם הפתיע כשפתח עם תומאס מולר על הספסל והכניס אותו רק בדקה ה-88. בצד המפסיד, מאמן בנפיקה רוי ויטוריה הודה בסיום: "רצינו לנצח, אבל שיחקנו נגד קבוצה מאוד חזקה".


Love it when a stadium does that. Massive respect @SLBenfica fans https://t.co/0VKZMu8kYD

— Mats Hummels (@matshummels) 19 בספטמבר 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי