לוקה מודריץ': "האווירה בחדר ההלבשה שלנו לא הכי טובה"

לוקה מודריץ'
לוקה מודריץ' | AFP

סדקים במכונה? אלופת אירופה לקחה קשה את ההפסד 1:0 לצסק"א מוסקבה והעובדה שלא כבשה בשלושה משחקים ברציפות לראשונה מאז 2006/07. הקרואטי רמז: חייבים למצוא פתרונות". נבאס: "כריסטיאנו חסר". נאצ'ו: הפסד קשה"

(גודל טקסט)
אין דרך אחרת לומר זאת, ריאל מדריד בצרות. למרות מחמאות שקיבל בפתיחת העונה, נוכח מד הלחץ בקבוצה, כלל לא בטוח שעתידו של ז'ולן לופטגי בבירת ספרד בטוח. אתמול (שלישי) הפסידה אלופת אירופה 1:0 לצסק"א מוסקבה במחזור השני של שלב הבתים של ליגת האלופות והיא רושמת משחק משחק שלישי ברציפות ללא ניצחון בכל המסגרות והפסד שלישי העונה.


לראשונה מזה יותר מעשור, (2006/7) הקבוצה לא כבשה שער בשלושה משחקים רצופים. אלופת אירופה ספגה כבר בדקה השנייה והיו לה יתר מ-88 דקות לנסות להשוות, אך הבלאנקוס הציגו עוד משחק נרפה ואפשרו לרוסים לעלות למקום הראשון בבית על חשבונם עם ארבע נקודות לעומת שלוש של הספרדים. הלבנים בעטו לשער 21 פעמים, שלוש מהן לקורה/ ומשקוף.


"מארקה" כתב בדאגה בכותרת הראשית: "ריאל מדריד נכשלה ביכולתה להגיב בליגת האלופות ורשמה משחק שלישי ברציפות בלי לכבוש אפילו שער אחד. טעות מוקדמת של טוני קרוס גרמה לבלאנקוס להפסד אחרי שמסירה גרועה שלו הגיעה לניקולה ולשיץ' הקרואטי שכבש אחרי 65 שניות. האור האדום הגדול שנדלק הוא שהקבוצה לא כבשה כבר 319 דקות מאז הבקיעה את שער הניצחון נגד אספניול בליגה. זו היתה פתיחת בלהות עבור הקבוצה במוסקבה".


העיתון גם מתח ביקורת קטלנית על כרים בנזמה המושמץ, ששוב לא כבש: "הפעם אין לו תירוצים", נכתב בעיתון. "הוא יצטרך לענות על כמה שאלות בעוד שלופטגי כנראה היה רוצה כעת שירכשו את מריאנו מוקדם יותר העונה. הוא הראה שמגיע לו לשחק יותר אחרי שנכנס כמחליף. בלילות כאלה בנזמה חייב לכבוש. קשה הפעם להגן עליו". בשער ה"מארקה" המודפס נאמר: "5 שעות ו-19 דקות של ריאל מדריד מבלי לכבוש". העיתון "אס" נשמע קצת פחות ביקורתי כשכתב בכותרת העיתון המודפס: "מתנה אחת ושלוש קורות. ריאל מדריד החזיקה 69 אחוז בכדור, מסרה 589 מסירות והשיגה 0 שערים".


#LaPortada Cinco horas y 19 minutos sin marcar un gol pic.twitter.com/9UEN1HAWpn

— MARCA (@marca) October 2, 2018


לוקה מודריץ' הודה: "האווירה בחדר ההלבשה לא הכי טובה כרגע. זה מדאיג מאוד לא לכבוש שלושה משחקים רצופים. המאמן לא פתח איתי כי אמר לי שהוא רוצה לתת לי מנוחה כי יש לו עכשיו כמה משחקים קשים, אבל בסוף הדברים לא תמיד יוצאים כפי שאתה מתכנן. אנחנו חייבים למצוא פיתרון לכך שאנו לא מבקיעים".


במקביל להפסד להפסד המאכזב, הבלאנקוס גם איבדו את המגן הימני הראשון שלהם, דני קרבחאל, שנפצע בשריר התאומים ברגלו השמאלית והוחלף עוד במהלך המחצית הראשונה. המגן שחווה בעברו לא מעט פציעות רציניות, סיים את חלקו מוקדם מהצפוי כבר בפעם השנייה העונה, ובקרב הצוות המקצועי יקוו כי הבדיקות המקיפות שיבצע ילמדו כי לא מדובר בפציעה רצינית. הפציעה של קרבחאל מתווספת לאלו של איסקו ומרסלו, בנוסף לבייל וראמוס שזכו למנוחה ולא לקחו חלק בהתמודדות אמש.


«Un regalo y tres palos». Así titula el diario #ASCO su portada de hoy. El @realmadrid ha caído ante el #CSKA en la fase de grupos de la #LigaDeCampeones y es la primera vez desde 2007 que encadena tres partidos consecutivos sin marcar. #HalaMadridYNadaMás#RMUCL#RealMadridCSKApic.twitter.com/zbS34wtcqE

— Juanma de la Poza (@JuanmadelaPoza) October 2, 2018


מאמן ריאל מדריד, ז'ולן לופטגי נמצא כעת בלחץ גדול. עדיין לא מדברים על פיטוריו, אבל הוא יצטרך להוציא את הקבוצה מהבוץ. "אנחנו צריכים להמשיך ליצור מצבים. נחזור להבקיע בקרוב. כדורגל יכול להיות כזה לפעמים. רצינו לנצח היום אבל לא הצלחנו ואנחנו צריכים להתקדם הלאה מבלי להתלונן. לא היינו כאלה מבריקים בניצחון על רומא 0:3 ולא היינו כאלה גרועים היום. אנחנו חייבים להמשיך לנסות לכבוש. להמשיך להגיע למצבים וזה ייכנס. היה לא קל, אבל אנחנו צריכים לחשוב על אלאבס בליגה. היה לנו גם מזל רע".


ברור שכבר לא שקט בריאל מדריד. האתר "אל קונפדנשיאל" פרסם שגם הנשיא פלורנטינו פרס וגם חלק משחקני הקבוצה לא מבינים למה לופטגי לא נותן יותר דקות משחק למריאנו דיאס שנרכש מליון. הם לא מבינים איך חלוץ כמו מריאנו לא משחק יותר כאשר הקבוצה כבשה רק שער אחד בארבעה משחקים אחרי ה-0:3 על רומא. לפי התוכנית "אל צ'ירינגיטו" לוקה מודריץ' ומריאנו כועסים על לופטגי. הקרואטי בגלל שהוא מוחלף באופן תגידר ומריאנו על מספר הדקות המעטות שקיבל.


שוער ריאל מדריד קיילור נבאס, הודה שהקבוצה חסרה את כריסטיאנו רונאלדו ואמר אחרי המשחק: "זה לא סוד שרונאלדו הציב רף גבוה מאוד לקבוצה. אומרים אצלנו שאתה לא יכול לכסות את השמש רק עם אצבע אחת, אבל מה שהיה הוא כבר עבר. אנחנו זקוקים לזמן כדי לדעת איך להתאושש. לא יודע אם אשחק מול אלבס בחוץ. תשאלו את לופטגי. אולי הוא יעדיף את טיבו קורטואה, אבל אני מוכן תמיד לשחק".



רונאלדו. במדריד מתגעגעים. (gettyimages)


נאצ'ו פרננדס התייחס להפסד המפתיע: "קשה להכיל הפסד. עשינו כל מה שיכולנו, אבל אנחנו צריכים לעבור הלאה ולעבוד חזק. לא הגיע לנו להפסיד, אבל נתנו את הכל. זה הכדורגל, ולתחרות הזו יש עוד דרך ארוכה. כריסטיאנו רונאלדו חסר? מה יכולנו לעשות? זה הוא שרצה לעזוב. אנחנו מודים לו על כל מה שעשה עבורנו בכל השנים האלה. הבעיה שאנחנו לא רגילים לא להבקיע". המגן הצעיר שערך בכורה סרחיו רגיליון, אמר: "לא צריך להיכנס ללחץ כי אנחנו רק באוקטובר וזו ריאל מדריד. מה שחשוב בריאל מדריד תמיד זה לא איך העונה מתחילה, אלא איך היא מסתיימת. פגענו במסגרת שלוש פעמים וזה חוסר מזל. היינו צריכים לנצח את המשחק הזה".


מהצד שני,מאמן צסק"א ויקטור גונצ'רנקו שאחראי על ההישג הענק הודה: "היו אצלנו שחקנים בחדר ההלבשה שלא האמינו במחצית שאנחנו מובילים על ריאל מדריד".







מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי