מוריניו: "מאושר במנצ'סטר יונייטד, אשמח להאריך חוזה"

מוריניו
מוריניו | Gettyimages,footyheadlines

"המיוחד" לא מקל ראש ביובנטוס שתגיע לאולד טראפורד: "היא הפייבוריטית, אלופה כבר שבע שנים". לוקאקו פרגן לרונאלדו שיחזור לאצטדיון בו שיחק שש שנים: "מודל לחיקוי". וגם: מנצ'סטר סיטי באוקראינה, באיירן ביוון

(גודל טקסט)

ליגת האלופות חוזרת מחר (שלישי), ובמוקד כמובן חזרתו השנייה של כריסטיאנו רונאלדו לאולד טראפורד, הפעם במדי יובנטוס שתרצה להמשיך לשמור על מאזן מושלם במפעל נגד ז'וזה מוריניו וקבוצתו. במקביל, באיירן מינכן תנסה להמשיך את המומנטום מהניצחון על וולפסבורג בבונדסליגה כשתפגוש את א.א.ק אתונה ומנצ'סטר סיטי תצא לאוקראינה למשחק מול שחטאר דונייצק.

בית ח':
מנצ'סטר יונייטד – יובנטוס (22:00): קרב ענקים בין שתיים מהאימפריות הגדולות של אירופה. אמנם פרשת האונס לכאורה עדיין לא ירדה מהפרק, אך הפעם כריסטיאנו רונאלדו תחת אור הזרקורים מהסיבות הנכונות. הפורטוגלי יחזור לאיצטדיון ששימש לו כבית למשך שש שנים בפעם השנייה כאורח אחרי הופעה בשמינית הגמר עם ריאל מדריד ב-2013, אז כבש שער בניצחון 1:2 שהעלה את הקבוצה לרבע הגמר. ב-22 משחקיה של יובה על אדמת אנגליה היא ניצחה רק ארבע פעמים, סיימה שש בתיקו בתיקו והפסידה 12. שתי הקבוצות נפגשו בעבר 12 פעמים וכל אחת ניצחה חמש פעמים. הפעם האחרונה בה נפגשו במסגרת רשמית הייתה בעונת 2002/2003 בשלב הבתים השני.

יונייטד קיימה אימון לקראת המשחק ללא שישה משחקני הקבוצה. אלכסיס סאנצ'ס הפצוע לא התאמן ולא יכלל בסגל. הקבוצה עדיין עייפה מהתיקו 2:2 הדרמטי מול צ'לסי. גם מרואן פלאיני, פיל ג'ונס, סקוט מקטומני, ג'סי לינגארד ודיוגו דלוט לא כשירים במאת האחוזים וככל הנראה יעדרו. אנטוניו ולנסיה חוזר לסגל ועשוי לשחק.


רונאלדו. חוזר למנצ'סטר (AFP)

מוריניו אמר: "מבחינתי יובנטוס פייבוריטית לניצחון מחר, כי היא זכתה בשבע אליפויות רצופות באיטליה ואני יודע מה זה. בשני המשחקים האחרונים מול ניוקאסל וצ'לסי הראנו את היכולת האמיתית שלנו. זו הדרך בה אנחנו רוצים ויודעים לשחק. ננסה לשחק כך גם נגד יובנטוס. אחרי התיקו נגד צ'לסי היו רגשות מעורבים בקרב השחקנים, אבל אמרתי להם שאנחנו צריכים להיות מאושרים, גאים ובטוחים בעצמנו בגלל הדרך בה שיחקנו. מצד שני, עלינו להשתמש נכון בכעס שלנו על שער השיוויון כדי שתהיה לנו מוטיבציה לספק משחק גדול".

על היכולת של אנטוני מרסיאל אמר מוריניו: "הוא כמו כל הקבוצה. כשהקבוצה משחקת טוב, גם הוא טוב. לבודדים קל יותר לשחק טוב כאשר כל הקבוצה רצה. הייתי גאה בבחורים כי הם שיחקו מצוין נגד צ'לסי". מוריניו נשאל גם על הספקולציה לפיה יחזור לריאל מדריד אם יתבקש ולופטגי יעזוב, בעקבות פרסום בתוכנית הטלוויזיה הספרדית "אל צ'ירינגיטו", אבל שלל את הידיעה ואמר שזה לא אפשרי כרגע. "אני מאושר כאן ביונייטד. אני רוצה לסיים את החוזה שלי עכשיו ורוצה להאריך אותו בעתיד".

בשבת יובנטוס איבדה נקודות ראשונות בליגה אחרי 1:1 מול גנואה. רונאלדו ממשיך בשלו והוא כבר עם חמישה שערי ליגה עד כה. מנגד, רומלו לוקאקו דיבר במסיבת העיתונאים על הקולגה: "רונאלדו הוא מודל לכל שחקן צעיר היום בעולם שרוצה להצליח. אנחנו לא חושבים מעבר למשחק מחר. רוצים לנצח, אבל לשחק גם כדורגל טוב. מצב הרוח אצלנו מרומם כי שיחקנו טוב נגד צ'לסי והיה רק חסר לנו מזל". יובנטוס תחסר את אמרה ג'אן שצריך לעבור ניתוח בבלוטת התריס. הוא צפוי להיעדר חודש מהמגרשים ויחמיץ כמעט בוודאות את שני המשחקים נגד מנצ'סטר יונייטד. גם מאריו מנדזוקיץ' לא ייכלל בסגל של יובה.

בית ה':
א.א.ק אתונה – באיירן (19:55):. א.א.ק אתונה מחפשת נקודות ראשונות בבית, זו בוודאי תהייה משימה לא קלה מל באיירן מינכן שמגיעה אחרי ניצחון ליגה על וולפסבורג אחרי פתיחת עונה לא קלה. בבאיירן ישימו לב לויקטור קולונרידיס היווני שכבש צמד באלופות. פרנק ריברי הפצוע לא טס עם באיירן ליוון בגלל פציעה. באיירן מצדה תרצה להשיג ניצחון שני במפעל אחרי ה-1:1 נגד אייאקס במחזור הקודם.

אחד מכוכבי באיירן בעבר פול ברייטנר בן ה-67 תקף בחריפות את אולי האנס נשיא באיירן על ההשתלחות שלו בתקשורת הגרמנית ביום שישי ואמר: "אני שייך 48 שנה למשפחה של באיירן ואף פעם לא הרגשתי בושה גדולה כל כך ממה שראיתי. קרל היינץ רומניגה בא עם דברים מסודרים ואז הנס נכנס לדבריו והרס הכל עם השתלחויות נגד כולם".

אייאקס – בנפיקה (22:00): אייאקס הביסה את הירנביין 0:4 בליגה, אבל מרוחקת חמש נקודות מאיינדהובן המובילה. בנפיקה מקדימה את ספורטינג בראגה בהפרש שערים בלבד במקום הראשון והיא כבשה עד כה 15 שערים בשבעת המחזורים ראשונים. באייאקס, קאספר דולברג האריך את חוזהו במועדון עד 2022.


דולברג. נשאר באמסטרדם (AFP)

בית ו':
הופנהיים – ליון (22:00): המארחת ממוקמת במקום העשירי בבונדסליגה אחרי שניצחה את נירנברג 1:3 במשחק האחרון, כשבליגת האלופות השיגה רק נקודה בודדת. הצרפתים יצטרכו להיזהר מריס נלסון האנגלי בן ה-18 שמככב בקבוצה וכבש 4 שערי ליגה ב-4 משחקים. הוא שיחק רק שש דקות מול שחטאר, אבל עכשיו ייתכן שיקבל יותר דקות אחרי שהבקיע צמד מול נירנברג והפך לשחקן החם בקבוצה. על אף שבסיום העונה הוא צפוי לחזור לארסנל, נלסון סיפק זווית משעשעת להשארותו בגרמניה: "טוב לי בגרמניה. אמא שלי באה ומבשלת עבורי".

שחטאר – מנצ'סטר סיטי (22:00): אחרי ההפסד הסנסציוני לליון בבית, פפ גווארדיולה לא יכול להתייחס לאף משחק בקלות ראש. שחטאר כבר ניצחה את סיטי בעונה שעברה במפעל בדצמבר 2017 בתוצאה 1:2, כשפפ עלה עם הרכב מישני נגד האוקראינים. ראחים סטרלינג שלא שיחק מול ברנלי במשחק הליגה האחרון וצפוי לחזור להרכב. קייל ווקר צפוי לחזור לשחק אף הוא. קווין דה בריינה, שחזר ל-33 דקות ראשונות אחרי שלא שיחק מהמחזור הראשון מול ארסנל, לא צפוי לשחק, כדי שלא יווצר לו עומס. שחטאר מקדימה את דינאמו קייב בשתי נקודות בפסגת הטבלה. קשר הקבוצה טייסון ייעדר.

בית ז':
רומא – צסק"א מוסקבה (22:00): מאמן רומא אוזביו די פרנצ'סקו קיבל ביום ראשון אולטימטום של כשבועיים מהנהלת הקבוצה כדי להבטיח את עתידו כמאמן הקבוצה שנמצאת בתקופה לא טובה וירדה למקום השביעי בסרייה A אחרי הפסד ביתי לספאל. המשחק נגד צסק"א צפוי להיות מכריע באשר לעתידו. אלכסנדר קולארוב, דניאלה דה רוסי ופטריק שיק צפויים להיות כשירים למשחק לאחר שסבלו מפציעות לאחרונה. הם יפגשו קבוצה לא רעה בכלל, שבמחזור הקודם ניצחה את ריאל מדריד.


אוזביו. עתידו ברומא לא ברור (AFP)

ריאל מדריד – ויקטוריה פלזן (ראה ידיעה נפרדת)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי