קבוצת תמיכה: כך יובנטוס שומרת על רונאלדו למרות החשד באונס

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | Gettyimages

הפרשה עושה גלים בכל אירופה, אך הפורטוגלי מוכיח שוב שהוא עשוי מחומר אחר, הרבה בזכות הגברת הזקנה שמלטפת את היהלום שמכניס לה הרבה מאוד כסף. ב-22:00 הוא חוזר למנצ'סטר למפגש מול יונייטד, המועדון בו פרץ

(גודל טקסט)

כריסטיאנו רונאלדו יעלה לשחק היום (שלישי ב-22:00) ב"אולד טראפורד" במדי יובנטוס נגד מנצ'סטר יונייטד ככדורגלן הראשון שכבש 400 שערים בקריירה בחמש הליגות הבכירות של אירופה ועשה זאת עם ממוצע של 0.8 שערים למשחק. הוא יקווה להשלים 90 דקות אחרי שהורחק נגד ולנסיה במחזור הראשון של ליגת האלופות העונה ולא שיחק מול יאנג בויז.

כל זה קורה בצל סערת פרשת האונס שהשחקן מואשם בו על ידי האמריקרית קתרין מאיורגה וצריך להיות חזק מנטלית ונפשית בצורה בלתי רגילה כדי להמשיך ולספק את הסחורה מקצועית כשמסביבך הדיבורים הקשים הללו. שחקנים רבים אחרים שהואשמו באונס בעבר נעלמו בבתיהם ולא הוציאו את האף החוצה, אבל לא רונאלדו. הוא נמצא באור הזרקורים כל העת ולא מתכוון לשנות את אורח חייו. אח של השחקן, הוגו אוויירו, היה האחרון שיצא בציטוטים להגנת רונאלדו אתמול: "כל ההאשמות נגדו הן זבל. הוא הגיבור של מאדירה (האי בו נולד) וחצי מיליון מגיעים בכל שנה למוזיאון שלו. הוא לא מסוגל לאנוס אף אחת".

על אף שרונאלדו נרכש בקיץ על ידי יובנטוס, שהיא קבוצה פרטית ולא גוף לאומי, איטליה כולה מרגישה כלפי השחקן כי הוא נכס. איטליה השמרנית מנסה כל העת לשמור על הפורטוגלי ולהוכיח שהוא לא פושע. העיתון "איל ג'ורנלה" האיטלקי, שנמצא בבעלות משפחת סילביו ברלוסקוני הבעלים לשעבר של מילאן, שכר גרפולוג שניתח את החתימה של רונאלדו והסביר: "הוא איש מאוד מאוד הישגי, אבל הוא שלם עם עצמו במאה אחוז". הכוונה הייתה להסביר שאדם שאנס לא יכול לחיות עם זה בשקט לדקה. נטלי אספסי, פעילת שמאל איטלקיה ופמיניסטית שתומכת בקמפיין ה"מי טו" של שדולות הנשים שקראו למי שנאנס לספר על כך, טענה שאצל רונאלדו הדברים נראים אחרת. היא צוטטה ב"קוריירה דה לה סרה" כשאמרה: "אני לא יכולה לראות מישהו כל כך יפה ועשיר שמנסה לאנוס". קהילת הכדורגל של יובנטוס סבורה שכל הבעיות שיש לרונאלדו לא ידבקו בה. "טוטוספורט", העיתון של טורינו ויובנטוס, כתב: "רונאלדו חזק יותר מבוץ".


באיטליה מתייחסים אליו כמו לנכס. כריסטיאנו רונאלדו (Gettyimages)

ה"דיילי מייל" פרסם בכתבת תחקיר את הסיבות מדוע יובנטוס עשתה את העסקה הכי טובה כלכלית מבחינת רונאלדו ומדוע היא תתתמוך בו עד המוות. היא השקיעה 117 מיליון יורו ברונאלדו ו-55 מיליון יורו לעונה בשכר כי ידעה שהוא נכס כלכלי עבורה. בעוד שיובה מרוויחה מהספונסורים שלה כ-165 מיליון יורו לעונה, הרי שמנצ'סטר יונייטד מרוויחה 323 מיליון יורו לעונה. גם גודל האצטדיונים קובע. ממוצע הצופים באצטדיון יובנטוס הוא 38,500 למשחק בלבד ולכן יונייטד מרוויחה למשחק בייתי אחד 1.8 מיליון יורו יותר מהאיטלקים. נשיא יובנטוס אנדראה אניילי אמר לפני שבוע בשל כך: "רונאלדו מעניק לנו פרופיל גלובלי בינלאומי שלא היה לנו עד כה".

למרות שהמניות של יובנטוס החלו לרדת מאז התפוצצות פרשת האונס, ורשמו ירידה של 37 אחוזים שהשאירה את ערך הקבוצה בבורסה על 1.017 מיליארד אירו, הקבוצה עדיין זוכה להכרה בינלאומית רבה הרבה יותר טרם החתמת הפורטוגלי והרי ערב החתמתו הקבוצה הייתה שווה 800 מיליון אירו בלבד. ביובה משווים את בואו של CR7 להחתמת דיוויד בקהאם בריאל מדריד ב-2003 או בואו של ניימאר לפ.ס.ז' לפני שנה. חברת כרטיסים לונדונית הודיעה על גידול של 17 אחוז במכירת כרטיסים באנגליה בלבד למשחקי יובנטוס והסניף של אוהדי יובה בלונדון, הקרוי "לונדרה ביאנקונרה", דיווח על יותר ויותר לונדונים שמסתובבים ברחבי העיר עם תלבושת של הזברות. יובה עדיין בהפסד כספי של 85 מיליון יורו לעונה למרות שהעלתה את מחיר הכרטיסים שלה ב-30 אחוז. לכן התמיכה ברונאלדו תימשך כל עוד זה יהיה אפשרי.


  כריסטיאנו רונאלדו. יזכה לתמיכה מיובה כל עוד זה יהיה אפשרי ׁ(Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי