על אפו וחמתו של אוסקר גרסיה: מאורו איקרדי הפך לאליל באינטר

מאורו איקרדי
מאורו איקרדי | Gettyimages

נזרק מברצלונה בגלל אקס מכבי תל אביב, עבר חרם בנבחרת ארגנטינה והפך למטרה העיקרית של ריאל מדריד. אחרי שהכריע את הדרבי המילאנזי בתוספת הזמן, החלוץ הלוהט ינסה לכבוש גם מול אלופת ספרד

(גודל טקסט)

חלוץ אינטר מאורו איקרדי יגיע הערב (רביעי ב-22:00) לקאמפ נואו למשחק מול ברצלונה בליגת האלופות במטרה לנקום באלה שחשבו שהוא לא יהיה מספיק טוב עבור הקטאלונים – במיוחד אמורים הדברים כלפי מאמן מכבי ת"א לשעבר אוסקר גרסיה, שהיה האחראי הישיר לעזיבתו.

איקרדי גדל ב"לה מאסיה" של ברצלונה, עם סרג'י רוברטו (שחקנה של בארסה), סרג'י גומס (היום בלם סביליה) ומארק מונייסה (היום מגן ג'ירונה). אך למרות שנחשב לאחד הכישרונות הבולטים באקדמיה עזב אחרי שנתיים וחצי לסמפדוריה. היום, עם רזומה של חלוץ ענק ומצליחן סדרתי באינטר, שכל אוהדיה סוגדים לו, הוא כבר מבוקש בריאל מדריד.

החלוץ גרם לעצמו נזק גדול בנבחרת ארגנטינה כש"גנב" את אשתו של החבר הכי טוב שלו מקסי לופס. הקשר עם וונדה נרה, שהפכה ברבות הימים לאשתו וגם לסוכנת שלו, לא איפשר ליתר השחקנים להסיר את החרם שהטילו עליו בנבחרת, בעיקר מאחר ובין הגברים בדרום אמריקה "גניבה" שכזו נחשבת לעיתים לפשע גדול יותר מאונס. רק כעת, בגיל 25, הוא החל לשחק בנבחרת באופן סדיר, אף שלא כבש עדיין בששת המשחקים בהם שותף.


עבר חרם בנבחרת ארגנטינה. מאורו איקרדי (Gettyimages)

איקרדי הוא אומנם אליל באינטר, אבל נראה שהיה יכול להיות כוכב בקבוצה יותר גדולה. סעיף השחרור שלו באינטר עומד על מאה מיליון יורו, אבל ההרגשה היא שהוא שווה יותר בסכומים של היום. רוברטו בונינסניה (כיום בן 74), שכיכב באינטר ובין היתר שיחק נגד ישראל במונדיאל 1970, התראיין אתמול ל"גאזטה דלו ספורט" ואמר על איקרדי: "אינטר צריכה להיזהר שקבוצה גדולה אחרת באירופה לא תגנוב אותו. מבחינתי הוא אחד מחמשת החלוצים הגדולים בעולם אחרי כריסטיאנו רונאלדו, לאו מסי, סרחיו אגוארו ולואיס סוארס. האמת היא שהוא מזכיר לי את עצמי (113 שערים ב-197 משחקים באינטר) ואת כריסטיאן ויירי. שניהם חלוצי רחבה עם חוש ריח מדהים לכיבוש שערים".

החוזה של איקרדי באינטר מסתיים ב-2021, אבל גם במילאנו יודעים שריאל מדריד אורבת לו. "טוב לי באינטר, אבל בכדורגל אתה לא יכול לדעת", אמר החלוץ שהכריע את הדרבי המילאנזי האחרון עם 0:1 בתוספת הזמן ולמעשה כבש את כל חמשת השערים האחרונים של אינטר במשחקי הדרבי. העונה הוא משלהב את האוהדים במיוחד, אחרי שכבש בארבעה משחקים בדקות הסיום – פעמיים בליגה ופעמיים בליגת באלופות.

איקרדי נולד ברוסאריו, כמו לאו מסי, וכמוהו הגיע לספרד בגיל צעיר. בגיל תשע נחת באיים הקנאריים ושיחק בווסינדריו המקומית, בה כבש 500 שערים בנערים. ברצלונה הקדימה את ליברפול והביאה אותו לאקדמיה שלה בגיל 15, כשביום הראשון קיבל אותו לא אחר מפפ גווארדיולה, שאמר לו: "ברוך בואך. חיכינו לך תשעה חודשים". איקרדי הגיב: "יכולתי לבחור במועדונים אחרים, אבל רציתי להגיע לברצלונה בגלל מסי".


ליאו מסי. איקרדי הצטרף לברצלונה בזכותו (AFP)

בעונת 2008/9 אימן אותו גרסיה פימנטה בנוער ב' והכימיה הייתה מצוינת, אבל יותר מאוחר עדיין באותה שנה הוא התגעגע לחברתו בת ה-13 ולאיים הקנריים. פעמים רבות ראו אותו עולה ליציע העליון של קאמפ נואו לתפוס קצת מהשמש, ממנה היה נהנה באיים הקנאריים. בברצלונה התחילו להיות מודאגים. במועדון אמרו לו שהם יודעים שהוא "יהיה שחקן גדול, אבל לא יודעים אם זה יהיה אצלנו".

ואז, אחרי שבשנתיים הראשונות הוא שיחק טוב, הגיעה השנה השלישית תחת אוסקר גרסיה. מאמן מכבי ת"א לשעבר השאיר אותו לא מעט על הספסל בקבוצה עד גיל 19 והימר על ראפיניה, שחקן הקבוצה כיום, כ"תשע מזויף". באותה עונה, עוד לפני חג המולד, הגיע לברצלונה הנציג של איקרדי וביקש למכור את השחקן לסמפדוריה שרצתה אותו. איקרדי הושאל לקבוצה האיטלקית ואחר כך נרכש ב-400 אלף יורו. האצבע המאשימה מופנית עד היום כלפי גרסיה.

אחרי שנתיים בקבוצה מגנואה רכשה אינטר את מחצית מכרטיס השחקן שלו תמורת שישה מיליון יורו וחצי. אחד ממאמני הנוער של בארסה תירץ לעיתון "ספורט" הקאטלוני כי "היינו צריכים לבחור בין הערכים של הקבוצה לבין הכישרון של איקרדי ובחרנו בקבוצה".

מאז עברו שש עונות ובאינטר נהנו מ-104 שערים ב-166 משחקים בליגה של הארגנטינאי הלוהט. "החלום של איקרדי היה לשחק בקאמפ נואו, אבל ברגע שגרסיה שם אותו ביציע הבין שהוא חייב ללכת", אמר בעבר סוכנו הקודם מורנו סנטנה. אגב, קייטה באלדה המשחק כיום באינטר כמושאל ממונאקו, עשה כמעט את אותה דרך, אחרי שנזרק מ"לה מאסיה" בגלל עבירת משמעת קטנה. ועד שברצלונה תבדוק היטב מה קורה עם איבוד הכישרונות באקדמיה, איקרדי ינסה ללמד אותה לקח הערב על הבמה הגדולה מכולן.


הסיבה לעזיבתו של איקרדי? אוסקר גרסיה (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי