"מתנה לליאו מסי": בברצלונה מאושרים מהניצחון על אינטר

ליאו מסי
ליאו מסי | Gettyimages

גם ללא הקפטן הפצוע שישב ביציע, הקטלאנים הסתדרו נהדר אמש וניצחו 0:2. "אפשר היה להרגיש באצטדיון את סימני השאלה אם נצליח בלעדיו", אמר ואלוורדה. הארגנטינאי כתב: "היה נהדר לצפות מהיציע"

(גודל טקסט)
רגע לפני הקלאסיקו נגד ריאל מדריד ביום ראשון, ברצלונה הראתה שהיא מסוגלת להסתדר גם ללא ליאו מסי כשגברה אמש 0:2 על אינטר בקאמפ נואו והתקרבה לשמינית הגמר עם מאזן מושלם של תשע נקודות בשלב הבתים. הקפטן הארגנטינאי הפצוע ישב ביציע, עודד את קבוצתו וראה את שני הכובשים הלא שגרתיים, ראפיניה וג'ורדי אלבה, שהוליכו אותה לניצחון שלישי במפעל. ברצלונה נשארה בלתי מנוצחת ב-28 משחקי הבית האחרונים שלה בשלב הבתים של ליגת האלופות, ריצה שהחלה בספטמבר 2013. בנוסף היה זה משחק הבית התשיעי מתוך 12 האחרונים של בארסה במפעל בו לא ספגה.


ב"מארקה" עלתה הכותרת: "אין מסי? אין שום בעיה. אף אחד לא ציפה מראפיניה להיכנס ממש לנעליים של מסי, אבל הוא שיחק טוב, כבש ונתן לארנסטו ואלוורה חומר למחשבה לקראת הקלאסיקו ביום ראשון. המאמן צריך להיות מאוד מרוצה מהיכולת של בארסה לאור העובדה שבמשחקים הקודמים בלי מסי זה עבד פחות טוב". לעומת ראפיניה, לואיס סוארס ממשיך לא לכבוש בליגת האלופות ויש לו העונה כבר יותר בישולים מכיבושי שערים בכל המסגרות (שישה לעומת ארבעה).


בעיתון הקטלאני "ספורט" נכתב שהשחקנים של בארסה נתנו מתנה למסי שישב ביציע, עם הופעה כללית נפלאה: "הקבוצה בדרך הכמעט ודאית לשמינית הגמר". ב"מונדו דפורטיבו" הכותרת הראשית הייתה: "בראבו בארסה", על כך שהקבוצה הסתדרה ללא המאסטרו. ארתור, ראפיניה וג'ורדי אלבה קיבלו את הציונים הכי גבוהים – ארבעה כוכבים לכל אחד.


'GIFT FOR MESSI"

Barça overcame Messi's absence and achieved a victory with a great overall performance and leaves the team almost in the next round of the Champions League #fcblive#UCLpic.twitter.com/jIMl6diLgf

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) 24 באוקטובר 2018

ואלוורדה הודה בסיום שהיו לו חששות לגבי המשחק: "זה היה המשחק הראשון שלי בלי מסי ולא מתוך בחירה, ואפשר היה להרגיש שהיו באצטדיון סימני שאלה לגבי איך שנגיב להיעדרות שלו, ואני חושב שהגבנו היטב. אנחנו תמיד משחקים כקבוצה, אבל כשמסי על המגרש יש לזה עוד נגיעה של גאונות. מקווים שיתאושש כמה שיותר מהר, אבל כל עוד הוא בחוץ אנחנו רוצים לנצח גם בלעדיו". המאמן התייחס גם למפגש עם ריאל מדריד ביום ראשון: "אני חושב שזה יהיה נהדר, ומשחק מדהים. כולנו יודעים מה משמעות המשחק הזה".


שראפיניה, שפתח בהרכב במקום מסי וכבש את השער הראשון נגד הקבוצה בה שיחק בעונה שעברה, היה מאושר בסיום: "אני שמח ששיחקתי, שמח שניצחנו, שמח על השער ושמח על המוטיבציה. התוצאה מעניקה לנו הרבה ביטחון, וכמו תמיד, עכשיו הולכים בכל הכוח לקראת יום ראשון. התרגשתי מאוד לפתוח ב-11. להבקיע במשחק כזה נתן לי מוטיבציה אדירה להמשך. עשינו עבודה מעולה נגד קבוצה קשה. הניצחון הזה ייתן לנו הרבה ביטחון להמשך. אנחנו מוכנים לקלאסיקו".


בלם ברצלונה קלמון לנגלה רשם החמצה איומה במהלך המשחק, אך אמר: "היום לא כבשתי, מקווה שזה יקרה בקלאסיקו. אנחנו מאושרים מהמשחק היום, אבל יודעים שביום ראשון נגד ריאל מדריד זה יהיה סיפור אחר. אם אנחנו משחקים כמו ששיחקנו היום קשה ליריבה לפגוע בנו". סרג'י רוברטו הודה: "בלי מסי כל שחקן נתן יותר. נהנה מהניצחון הזה, אבל חייבים להיות מוכנים לריאל מדריד. סגרנו מצוין בהגנה ואם נשחק ככה כל העונה, נגיע רחוק". המגן/קשר רץ הכי הרבה במשחק – 10.91 קילומטר.


ארתור שפתח בהרכב הודה לאוהדים שתמכו בו: "כשהם קמו למחוא לי כפיים בחילוף, הרגשתי שכל הגוף שלי נעשה עור ברווז. אלה דברים שאתה אף פעם לא שוכח. חוויה מטורפת". מסי עצמו הודה בפייסבוק לחברים שניצחו בלעדיו. "היה נפלא לראות את המשחק מהיציע וליהנות איתכם. ברכותיי לקבוצה על ניצחון גדול".


Messi on Facebook: "How lovely it is to watch and enjoy it with you!! Congratulations to the group for this great victory " pic.twitter.com/szcRzhOYIl

— FC Barcelona Fl (@FCBarcelonaFl) 25 באוקטובר 2018

בצד השני, המאמן המפסיד לוצ'אנו ספאלטי טען אחרי המשחק: "ראפיניה שחקן מצוין, ולא הצלחנו להחתים אותו. נהניתי לראות אותו היום, ולמעשה שיחקנו את המשחק היום גם בזכותו, כי הוא עזר לנו בשנה שעברה להעפיל לליגת האלופות". על המשחק עצמו אמר ספאלטי: "אני מאוכזב בעיקר כי ציפיתי לגישה שונה לחלוטין, בעיקר במחצית הראשונה. לא היינו מספיק אמיצים כדי לצאת קדימה ונתנו לברצלונה לשלוט בכדור ולשחק כמו שרצתה. אם אתה רוצה לצאת עם משהו מהאצטדיון הזה, אתה חייב לשחק טוב יותר כשהכדור אצלך".


מאורו איקרדי, שלא הצליח לנקום בברצלונה שגרמה לו לעזוב את "לה מאסיה", אמר: "לא שיחקנו את הכדורגל הרגיל שלנו, בעיקר במחצית הראשונה. השארנו להם יותר מדי שטחים וזה משהו שאסור לעשות נגד ברצלונה. לחצנו אותם במחצית השנייה ועם קצת יותר דיוק בהתקפה היינו יכולים לחזור למשחק. אני לא מרוצה מההופעה שלנו, אבל ננסה להוציא נקודות במילאנו. אנחנו יודעים שפגשנו קבוצה אדירה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי