הר הגעש הוליד סנסציה: 0:2 לכוכב האדום על ליברפול

הכוכב האדום בלגרד
הכוכב האדום בלגרד | AFP

קלופ ושחקניו ציפו למשחק קל נוסף מול אלופת סרביה אחרי ה-4:0 באנפילד לפני כשבועיים, אבל פאבקוב הדהים עם צמד בדקות 22 ו-29 וסגנית אלופת אירופה הסתבכה קשות. הנרי ומונאקו הובסו בביתם 4:0 על ידי קלאב ברוז'

(גודל טקסט)
המחזור הרביעי בליגת האלופות נפתח בסערה. מי היה מאמין שליברפול, סגנית אלופת אירופה, תיכנע 2:0 לאלופת סרביה הכוכב האדום בלגרד שאוהדיה סיפקו אווירה פשוט יוצאת דופן בדרך לניצחון היסטורי מבחינתם, שגם שומר אותם בחיים במפעל ובעיקר מסבך את יורגן קלופ ושחקניו במאבק על השלב הבא אחרי שגם נאפולי ופ.ס.ז' נפרדו מאוחר יותר ב-1:1.


במשחק הנוסף שנערך במקביל, תיירי הנרי קיווה לרשום ניצחון בכורה כמאמן מונאקו במשחק הבית הראשון שלו בליגת האלופות על הקווים, אבל זה הסתיים במפח נפש נוסף עבור הקבוצה מהנסיכות כשהיא הובסה 4:0 על ידי קלאב ברוז' ולמעשה איבדה סיכוי להעפיל לשמינית.


הכוכב האדום בלגרד – ליברפול 0:2
לפני כשבועיים שחקניו של יורגן קלופ כלל לא התקשו להביס 0:4 את הכוכב האדום, אבל הערב הם ספגו הפסד מביך מבחינתם וכזה שגם עלול לעלות להם בהדחה מהמפעל. סגנית אלופת אירופה הגיעה למבצר של אלופת סרביה ובמהרה מצאה את עצמה בפיגור כפול ממנו לא הצליחה לחזור, כשלמעשה הבעיטה הראשונה שלה לעבר המסגרת הייתה בדקה ה-71. כזכור, גם נאפולי לא הצליחה להבקיע מול הכוכב האדום בלגרד וסיימה מולה רק ב-0:0.


Another big big European Night, another intimidating atmosphere and another step for #fkcz Forza Zvezda #UCL#CZVLIVpic.twitter.com/5hWEM8MJf3

— Ken Morton ⚒️ (@kendomorton) November 6, 2018


ליברפול הגיעה למשחק ללא ג'רדאן שאקירי שנותר בממלכה מתוך חשש שהגעתו למגרש תוביל למהומה לאחר "חגיגת הנשר האלבני" במונדיאל האחרון מול סרביה ובטענה שכקבוצה לא פוליטית היא מעדיפה להתרכז בכדורגל ולהימנע מכל עיסוק שאינו קשור לספורט והמשחק אכן עבר בצורה חלקה בכל הנוגע לקהל המקומי, שחגג צמד שערים נפלא של החלוץ מילאן פאבקוב בדקות 22 ו-29. 


בעוד הניצחון שומר עבור הכוכב האדום על סיכוי להעפיל לשלב הבא, גם אם תיאורטי בלבד, סגנית אלופת אירופה בשני משחקיה הבאים תתארח אצל פאריס סן ז'רמן ותארח את נאפולי בידיעה שמעידות ייתכן שיגרמו להדחתה הסנסציונית.



קלופ. סגנית אלופת אירופה הסתבכה (AFP)


הרכבים
הכוכב האדום בלגרד: מילאן בוריאן, פיליפ סטויקוביץ' (מרקו גובליץ', 59), וויאדין סאביץ', מילוש דג'נק, מילאן רודיץ', ננאד קרסטיצ'יץ' (ברנקו יוביצ'יץ', 73), דושאן יובאנצ'יץ', סלבוליוב סרניץ', מרקו מארין (גוראן צ'אושיץ', 64), אל פארדו בן נבוהאן, מילאן פאבקוב.


ליברפול:
אליסון, טרנט אלכסנדר-ארנולד (ג'ו גומז, 46), וירג'יל ואן דייק, ג'ואל מאטיפ, אנדי רוברטסון, ג'ורג'יניו ויינאלדום, ג'יימס מילנר, אדם ללאנה (דיבוק אוריגי, 79), מוחמד סלאח, סאדיו מאנה, דניאל סטארידג' (רוברטו פירמינו, 46).


מהלך משחק
דקה 17: החמצת ענק של סטארידג'. מאנה ברח לשומר והעביר רוחב, אנדי רוברטסון שמצא את עצמו עמוק בתוך הרחבה פספס, אבל הסיט את הכדור לעברו של החלוץ האנגלי שממטרים ספורים בעט גבוה מעל השער.



מוחמד סלאח מתקשה בבלגרד (AFP)


דקה 22, 0:1 לכוכב האדום!
הר הגעש התפרץ. ואן דייק טעה, אליסון הדף לקרן וממנה עלו המקומיים ליתרון מנגיחה של פאבקוב.



השער הראשון של פאבקוב הגיע בנגיחה (AFP)


דקה 29, 0:2 מדהים לכוכב האדום!
מילאן פאבקוב חוגג צמד פשוט מדהים. החלוץ השתחרר מויינאלדום, הניף את הרגל מכ-23 מטרים ופגש את הרשת של אליסון שעמד הרחק מקו השער.



השני אחרי בעיטה אדירה ממרחק (AFP)


דקה 48: לא רק שהכוכב האדום ביתרון כפול, היא גם יכולה להרגיש מקופחת אחרי שבמהלך ערבובייה ברחבה הכדור נבעט על ידו של מילנר, אבל השופט שגה כשלא העניק פנדל.


דקה 65: ליברפול עדיין ללא בעיטה למסגרת. למעשה הנתון המדהים הוא ששחקניו של קלופ לא בעטו למסגרת במשחק חוץ בליגת האלופות…מאז גמר המפעל בעונה שעברה.


דקה 71: מוחמד סלאח המיואש בעט מרחוק, הכדור שינה כיוון וכמעט חדר לרשת, אבל נהדף על ידי בוריאן לקרן. מיד אחר כך השתלט סלאח על הדיפה של בוריאן מהקרן, אבל פגש רק את הקורה.



ליברפול מצאה את המסגרת אחרי מעל 70 דקות, אבל זה לא הספיק (AFP)


דקה 85: ליברפול לוחצת מאוד גבוה והפעם היה זה ואן דייק שעלה לרחבה ונגח מעל השער אחרי הגבהה של פירמינו.


מונאקו – קלאב ברוז' 4:0
הפעם האחרונה ולמעשה גם היחידה שהקבוצה מהנסיכות הצרפתית ניצחה הייתה ב-11.8, לפני כמעט שלושה חודשים. הערב היא רשמה את אחד ההפסדים היותר מביכים שלה העונה, כשספגה רביעייה מקלאב ברוז' במשחק הבית הראשון של תיירי הנרי בליגת האלופות.


לפני כשבועיים הן נפרדו ב-1:1 בבלגיה והייתה זו נקודה ראשונה במפעל העונה לכל אחת, אבל היום הסיפור היה חד צדדי והוכרע כמעט לפני שהתחיל. כבר בדקה ה-12 האורחת עלתה ליתרון ראשון משערו של האנס ונאקן, שחמש דקות אחר כך חגג צמד אחרי בעיטה מוצלחת מהנקודה הלבנה. זה לא הספיק לברוז' וכבר בדקה ה-24 ווסלי הברזילאי הצטרף לחגיגה וקבע 0:3. כבר נראה היה שכך יסתיים המשחק, אבל בדקה ה-85 רוד וורמר נעץ את המסמר האחרון כשקבע 0:4 – תוצאה שמשמעותה מהלומה נוספת שסופג תיירי הנרי אובד העצות, שכבר לא יעפיל לשמינית גמר האלופות.



תיירי הנרי. השפלה נוספת במשחקו הראשון בבית בליגת האלופות (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי