גם אותו הוא מציל: כך הפך דריס מרטנס לאס של קרלו אנצ'לוטי

דריס מרטנס
דריס מרטנס | Gettyimages

הבלגי הגיע נאפולי ב-2013 ומאז לא מפסיק לכבוש. הוא הגיע לשיא עם סארי, אבל גם תחת מחליפו זוכה לקרדיט נרחב, אפילו שלא פעם דווקא כמחליף. ב-22:00 נגד פ.ס.ז' הוא צריך לעשות זאת גם בזירה האירופית

קבוצות: נאפולי
(גודל טקסט)

גם אם דריס מרטנס לא יפתח היום (שלישי) בהרכב נאפולי נגד פאריס סן ז'רמן, הוא תמיד יכול להיכנס ולכבוש את השער המכריע. המאמן קרלו אנצ'לוטי מספסל אותו יותר מאשר מאוריציו סארי בעונה שעברה. העונה כבר נכנס חמש פעמים כמחליף בליגה, לעומת שלוש פעמים בכל העונה שעברה אצל סארי, אבל אנצ'לוטי מאמן חכם שיודע בדיוק כיצד להתנהג עם הנשק שיש לו. הוא ראה את מרטנס הופך משחקן כנף או קשר תוקף לחלוץ אצל סארי ויודע שהוא תמיד יכול להשתמש בו, ואכן במשחק הליגה האחרון נאפולי רמסה את אמפולי 1:5 כאשר מרטנס כובש שלושער ומעלה את מאזנו לשבעה שערים – בדיוק כמו כריסטיאנו רונאלדו. הוא גם הפך למלך השערים הבלגי בסרייה A בכל הזמנים, כשהוא את לואיס אוליביירה הבלגי-ברזילאי שכבש 71 שערים בליגה בשנים 1992 עד 2001.

לפני חמש שנים כבש מרטנס את שערו הראשון בסרייה A במשחק נגד פיורנטינה, אבל מאז הרשית 98 שערים עבור נאפולי בכל המפעלים ועבר את חוסה אלטפיני שכבש 97 שערים ואת קארקה האגדי (96). בליגה בלבד הוא רק השתווה לקארקה עם השער ה-75. מרטנס כבר בן 31, לא בדיוק צעיר, ודחה באחרונה הצעה מהליגה הסינית כדי להישאר בנאפולי בה הוא חתום עד 2020 למרות שהוא גם יודע שהוא צריך להיאבק אצל הפארטנופיי עם ארקדיוש מיליק על עמדת המספר 9, אבל ממש לא איכפת לו.

ארון הגביעים שלו בבית כבר מלא כדורים. לא ברמה של ליאו מסי או רונאלדו, אבל הוא כבש כבר שש שלשות בנאפולי ובדצמבר 2016 הוא כבש ארבעה שערים בניצחון על טורינו 3:5. נאפולי רכשה את מרטנס ב-2013 מאיינדהובן עבור 9.5 מיליון יורו, אבל סארי חשב שהוא שחקן ששווה להשקיע בו וכאשר מיליק הפולני נפצע לפני שנתיים הפך אותו ל-"9 מזויף" שהיה יותר אורגינל מהרבה חלוצים לפניו. סארי החליט להפוך אותו לחלוץ שלו, גם כי גונסלו היגוואין עזב באותו קיץ ליובנטוס ב-90 מיליון יורו וגם מיליק שהחל נפלא את העונה נפצע. מרטנס פשוט הציל אותו.

סארי בנאפולי. מרטנס הציל אותו (Gettyimages)
סארי בנאפולי. מרטנס הציל אותו (Gettyimages)

חוסר המזל של הפולני הפך למזל של הבלגי. הוא אמר באחת ההזדמנויות שחבל שלא פגש את סארי מוקדם יותר בקריירה שלו, אחרת מי יודע כמה שערים היה מבקיע. בעונת 2016/17 העיתון האיטלקי "קוריירה דלו ספורט" נתן לו את הכותרת "דייגו מראדונה מרטנס", ולא רבים משחקני נאפולי זכו להשוואה הזו. היו אפילו שמצאו באותיות של שמם מרכיבים דומים. ד"מ – דריס מרטנס ודייגו מראדונה.

במשחק האחרון בשבת, בו כבש, הוא למעשה תופקד באגף ולא חלוץ מרכזי. קרלו אנצ'לוטי סיפר: "הוא הרגיז אותי כי צעקתי לו במהלך המשחק 'תיכנס יותר לאמצע ואז יהיה לך יותר קל לכבוש', אז הוא ענה לי שגם לבשל זה בסדר. בסוף שמע בקולי והנה, הוא כבש שלושה שערים". אנצ'לוטי, אגב, התעלם מהעובדה שכל שלושת השערים הובקעו במבצעים מחוץ לרחבה.

למרטנס יהיה קשה, כמובן, לחזור על הכיבוש המטורף של 38 שערים שהבקיע מדצמבר 2016 עד דצמבר 2017, מספרים ששמורים רק למסי ורונאלדו. מצד שני, אנצ'לוטי יכול להיות מרוצה כיוון שרבים טענו כי למרטנס היתה כימיה רק עם סארי ועכשיו התברר שגם אנצ'לוטי יכול. אצל אנצ'לוטי שיטת המשחק שונתה מה-4-3-3 בעידן של סארי, שיותר החזיק בכדור, ל-4-4-2 מהיר ונחוש. אצל סארי הליגה היתה חשובה יותר, והוא סיים שלוש פעמים בין שלוש הראשונות, אבל ליגת האלופות היתה פחות חשובה. היא סיימה שלישית בבית שלה בעונה שעברה. הפעם אנצ'לוטי, המומחה לזכיות באירופה, שם דגש יותר גדול על האלופות. מרטנס עשוי לשחק היום נגד אדינסון קבאני, שכבש 104 שערים במדי נאפולי בשלוש עונות, וגם אותו הבלגי כנראה יעבור בקרוב. חסרים לו שישה שערים.

מרטנס במדי נבחרת בלגיה. יותר מדי חלוצים איכותיים (Gettyimages)
מרטנס במדי נבחרת בלגיה. יותר מדי חלוצים איכותיים (Gettyimages)

מרטנס כבש בשלושת המשחקים האחרונים של הקבוצה, כולל בליגת האלופות נגד אותה פאריס סן ז'רמן וגם שער שיוויון ב-1:1 מול רומא. גם מאחורי השער הזה יש סיפור. אנצ'לוטי החליט לספסל אותו למשחק ופתח עם מיליק, ואחרי שנכנס במקומו והשווה פתח מרטנס את הפה נגד אנצ'לוטי ואמר: "התאכזבתי שלא פתחתי. במשחק גדול כזה אתה רוצה לשחק. כעסתי על אנצ'לוטי, אבל אחרי המשחק יישרנו את ההדורים. זה כבר נשכח. עבדתי קשה מאוד כדי לחזור להרכב ודחיתי הצעות טובות בקיץ לא כדי לשבת על הספסל".

השמועות שמרטנס יעזוב בינואר לצ'לסי ממשיכות להתפרסם בגלל הקשרים שלו עם סארי ובגלל שצ'לסי מאוכזבת מאלברו מוראטה, אבל כרגע מרטנס אומר שטוב לו בנאפולי. גם בנבחרת בלגיה הוא מתקשה לשחק בהרכב הראשון, כיוון שלרוע מזלו היא מלאה בכוכבים, אבל הוא עדיין כבש את אחד השערים היפים במונדיאל בניצחון 0:3 על פנמה. לדבריו: "אחרי הגביע העולמי הקבוצות בעולם מסתכלות אחרת על הבלגים. הם יודעים שרוברטו מרטינס שידרג אותנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי