אינטר חילצה 1:1 מברצלונה, שהבטיחה עלייה לשמינית הגמר

מאורו איקרדי
מאורו איקרדי | AFP

קרב הצמרת של בית ב' בליגת האלופות הסתיים בתיקו דרמטי בדקות הסיום, כשמלקום המחליף כבש בכורה בבארסה בדקה ה-87, אך ראה את איקרדי משווה ארבע דקות לאחר מכן. נאפולי ופ.ס.ז' נפרדו ב-1:1

(גודל טקסט)
אחרי ההפסדים של מונאקו וליברפול, היום הראשון של המחזור הרביעי בליגת האלופות המשיך לספק הערב (שלישי) דרמות כשבמוקד אינטר חילצה 1:1 מברצלונה, שהבטיחה עלייה לשמינית הגמר. נאפולי ופאריס סן ז'רמן נפרדו ב-1:1, אתלטיקו מדריד נקמה את בורוסיה דורטמונד עם ניצחון 0:2 וטוטנהאם חזרה מפיגור עם מהפך דרמטי של 1:2 נגד פ.ס.וו איינדהובן, שסיימה את דרכה במפעל כמו גם לוקומוטיב מוסקבה ומונאקו.


בית א'

אתלטיקו מדריד – בורוסיה דורטמונד 0:2

לפני כשבועיים ספגו הקולצ'ונרוס רביעייה ראשונה בעידן דייגו סימאונה כשהובסו 4:0 על ידי מי שכבר זכתה לכינויים "הלהיט של אירופה", אבל הערב בוונדה מטרופוליטנו השיגה אתלטיקו ניצחון יקר שהצמיד אותם לצהובים-שחורים בפסגה, כשלכל אחת תשע נקודות, פער מבטיח של חמש הפרש מברוז'. סאול כבש בדקה ה-33, אנטואן גריזמן הכפיל בדקה ה-80 והשתיים בדרך הבטוחה לשמינית הגמר.



בית ב'
אינטר – ברצלונה 1:1
אחרי ה-0:2 על הנראזורי בקאמפ נואו, הנראזורי לא הצליחו לנקום בבארסה, אך לפחות הצליחו להימנע מהפסד נגד הקטלאנים, שהבטיחו את המקום בשלב הבא. ארנסטו ואלוורדה אומנם השאיר בסופו של דבר מחוץ לסגל את ליאו מסי שמחלים מהפציעה בידו נגד סביליה בחודש שעבר, אך גם בלעדיו ברצלונה נראתה טוב יותר והגיע ללא מעט הזדמנויות, אך לואיס סוארס המשיך את רצף משחקי החוץ בליגת האלופות בלי שער, ולא הצליח להכניע את השוער סמיר הנדנוביץ', שהצטיין עם לא מעט הצלות משמעותיות, כשאינטר ניסתה לערוץ בצד השני.


רק בדקה ה-83 הגיע השער המיוחל, כשפיליפה קוטיניו מסר כדור למלקום שרק עלה כמחליף. הברזילאי שלא ממש נספר עד כה על ידי מאמנו שעט קדימה, כדרר ובעט לשער את ה-0:1 שהיה שערו הראשון אי פעם בברצלונה ובליגת האלופות. החגיגה של הרכש מבורדו לא נמשכה זמן רב מדי, כשבדקה ה-87 מאורו איקרדי השתלט על כדור ברחבה עם הגב לשער, עשה סיבוב על על סרג'י רוברטו והכניע את מארק אנדרה טר שטגן כדי לקבוע 1:1 ולמנוע הפסד מאינטר, שניצחון במחזור הבא יבטיח גם לה את המקום בשמינית הגמר.



#InterBarcelona#InterBarça#ForzaInterpic.twitter.com/Cgn4jkMtDl

— Inter (@Inter_es) November 6, 2018

הרכבים

אינטר: סמיר הנדנוביץ', שימה ורסאליקו, סטפן דה פריי, מילאן שקריניאר, קוואדוו אסמואה, מתיאס וסינו, מרסלו ברוזוביץ' (לאוטארו מרטינס 85), מתיאו פוליטאנו (אנטוניו קנדרבה 81), ראג'ה נאינגולן (בורחה ואלרו 63), איבן פרישיץ', מאורו איקרדי.

ברצלונה: מארק אנדרה טר שטגן, סרג'י רוברטו, ג'רארד פיקה, קלמון לנגלה, ג'ורדי אלבה, סרחיו בוסקטס, איבן ראקיטיץ', ארתור (ארתורו וידאל 74), פיליפה קוטיניו, עוסמאן דמבלה (מלקום 81), לואיס סוארס.


מהלך המשחק

דקה 1: כדור עומק הגיע לאיקרדי שהקפיץ אחורה לווסינו, אך הקשר לא הצליח לבעוט טוב.


 

דקה 2: דמבלה הגיב בצד השני עם בעיטה חזקה מחוץ לרחבה, הנדנוביץ' הדף.




דמבלה עם הניסיון הראשון לברצלונה (AFP)

 

דקה 12: סוארס קיבל כדור נהדר מראקיטיץ' ובעט מקצה הרחבה גבוה מדי.



דקה 19: פרישיץ' שלח כדור רוחב נהדר לאסמואה, שבעט מעל השער.


 

דקה 22: כדור עומק של אלבה הגיע לסוארס, ששוב בעט גבוה מדי.


דקה 37: קוטיניו בעט כ-20 מטרים מהשער, הנדנוביץ' היה במקום כדי להדוף.


דקה 42: בעיטה של קוטיניו פגעה בשחקן הגנה. סוארס ירה את הכדור בנגיעה, אך שוב נהדף על ידי הנדנוביץ'.




סוארס אחרי עוד החמצה. לא מצליח להכניע את הנדנוביץ' (AFP)


דקה 52: קוטיניו בעט חזק לשער, שוער אינטר שוב הדף.

דקה 60: ראקיטיץ' בעט כדור בתוך הרחבה ונהדף על ידי הנדנוביץ'. הקרואטי הגיע לריבאונד ומסר רוחב לסוארס שבעט לשער, אך לצערם המסירה של הקשר הייתה לאחר שהכדור עבר את הקו.


דקה 65: פרישיץ' הגביה כדור נהדר משמאל, פוליטאנו בעט החוצה מחמישה מטרים.


דקה 83, 0:1 לברצלונה! קוטיניו מסר כדור למלקום, שנכנס דקה מוקדם יותר כמחליף, פרץ קדימה, כדרר ובעט את הכדור לרשת של הנדנוביץ'. שער בכורה לברזילאי בברצלונה ובליגת האלופות.


מלקום. שער בכורה בנגיעה הראשונה (AFP)


 

דקה 87, אינטר משווה ל-1:1! איקרדי השתלט על כדור ברחבה עם הגב לשער, עשה סיבוב על על סרג'י רוברטו והכניע את טר שטגן.



איקרדי. שער שיוויון מהיר (AFP)


טוטנהאם – פ.ס.וו איינדהובן 1:2

התרנגולים אולי מקרטעים מזה תקופה וגם הערב הלך להם קשה עד מאוד, אבל בסופו של דבר הם סיימו את הערב בוומבלי עם ידם על העליונה, כשכמעט כמו תמיד היה זה הארי קיין שהציל אותם ממבוכה. קבוצתו של פוצ'טינו ספגה כבר בדקה השנייה  מראשו של לוק דה יונג אחרי כדור קרן – היה זה השער המהיר ביותר של פ.ס.וו בהיסטוריית המפעל – אבל  הקפטן המקומי כבש בדקה ה-78 ובדקה ה-89 נגח כדור שפגע בשני שחקני הגנה של פ.ס.וו וחדר לרשת כדי להעניק לטוטנהאם ניצוחן יקר שממקם אותה במקום השני בבית עם ארבע נקודות, שלוש פחות מאינטר אותה תארח בעוד כשלושה שבועות. איינדהובן שסיימה את דרכה במפעל תפגוש את ברצלונה, שתרצה להבטיח את המקום הראשון.



בית ג'
נאפולי – פאריס סן ז'רמן 1:1

בהמשך ל-2:2 בפארק דה פראנס, שוב שתי הקבוצות נפרדו ללא הכרעה ויחד עם ההפסד של ליברפול, הבית רק הולך ונעשה צמוד יותר כשנאפולי והמייטירדס בשני המקומות הראשונים עם שיוויון של שש נקודות, כשממש מתחתיהן פאריס סן ז'רמן הם חמש נקודות ואפילו הכוכב האדום עם ארבע. ממש לפני הירידה להפסקה, קיליאן אמבפה כדרר באגף שמאל והעביר כדור רוחב לחואן ברנאט, שהעלה את האורחת ל-0:1. השיוויון הגיע בדקה ה-62 כשחוסה מריה קאייחון הוכשל ברחבה על ידי ג'אנלואיג'י אחרי טעות של טיאגו סילבה ולורנצו אינסינייה דייק מול השוער האיטלקי והשווה ל-1:1, כשהתוצאה נשמרה עד הסיום.



אינסינייה חוגג את השיוויון שסיבך את בית ג' (AFP)


בית ד'
פורטו – לוקומוטיב מוסקבה 1:3
אלופת פורטוגל בדרך לשלב הבא אחרי ניצחון משכנע על לוקומוטיב מוסקבה שעדיין לא צברה נקודה אחת אחרי ארבעה מחזורים וסיימה את דרכה בליגת האלופות. הפורטוגלים עלו ליתרון בדקה כבר השנייה משער של הקטור הררה אחרי כדור רחוב של מוסא מארגה, ובדקה ה-42 שני השחקנים החליפו תפקידים והפעם המקסיקני בישל לחלוץ ממאלי. ג'פרסון פרפאן הוותיק צימק את התוצאה בדקה ה-59 אך שמונה דקות לאחר מכן חסוס כבש את השלישי ובדקה ה-90 אוטביו קבע את תוצאת המשחק.



שאלקה – גלאטסראיי 0:2
המועדון מגלזנקירשן אמנם עדיין לא מצליח לצאת מתחתית הבונדסליגה, אבל בליגת האלופות מדובר בסיפור שונה לחלוטין. הקבוצה מגרמניה קרובה להפעלה לשלב הבא אחרי ניצחון ביתי על האלופה הטורקית משערים של גידו בורגשטאלר (4) ומארק אות' (57). שאלקה עשויה להבטיח את העלייה לשמינית הגמר במחזור הבא אם תנצח במשחק הבית את לוקומוטיב מוסקבה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי