קאייחון: "אנחנו במקום הראשון בבית, זו תשובה למפקפקים"

לורנצו אינסינייה
לורנצו אינסינייה | AFP

קשר נאפולי שסחט את הפנדל ב-1:1 מול פאריס סן ז'רמן: "אנצ'לוטי אמר לנו אחרי ההגרלה שכולם חושבים שנעוף". המאמן: "בית לא צפוי". וגם: טוכל התלונן על החלטת השופט ("היה נבדל") ומה אמר בופון ששב לאיטליה?

(גודל טקסט)
"בית המוות" של ליברפול, נאפולי, פאריס סן ז'רמן והכוכב האדום בלגרד הפך להיות הבית הכי צפוף מזה שנים בליגת האלופות, בו כל קבוצה יכולה לעלות גם לאחר ארבעה מחזורים. מישהו עוד חושב ששלב בתים מיותר? מדהים שליברפול הפסידה 2:0 לכוכב האדום בלגרד ולמרות זאת היא עדיין צמודה לנאפולי עם שש נקודות בפסגה, נקודה אחת יותר מלפאריס סן ז'רמן שסיימה ב-1:1 באיטליה ושתיים יותר מאשר לאלופת סרביה.


"ל'אקיפ" המליץ להסתכל על חצי הכוס המלאה: "שני מחזורים לסיום, פ.ס.ז' עדיין בתמונת העלייה. המחצית הראשונה הייתה קסומה ולמרות שהקבוצה ניצחה רק משחק אחד מתוך ארבעה יש לה עוד על מה לחלום. להשיג תיקו באיצטדיון כמו סאן פאולו זה לא קל. גם ליברפול הפסידה שם". שחקני ההתקפה החלומית של פ.ס.ז' לא קיבלו ציונים גבוהים והבולט מביניהם היה ניימאר עם 6, בעוד קיליאן אמבפה קיבל 5 ואנחל די מאריה 4. גם כניסתו של אדינסון קבאני לא הועילה. 


מנגד, ב"גאזטה דלו ספורט" שיבחו את לורנצו איניסינייה והעניקו 7.5 לשחקן הכנף שכבש ו-6.5 לניהול המשחק של קרלו אנצ'לוטי. מארק האמשיק עשה היסטוריה בנאפולי עם ההופעה ה-512 בקבוצה, יותר מכל שחקן אחר, אבל כאמור אינסינייה גנב את ההצגה כשהשווה בפנדל. בנאפולי כעת רוצים לנצח במשחק הבא את הכוכב האדום בבית ולקוות לתיקו או ניצחון אדום במשחק בין פ.ס.ז' לליברפול – כך היא תבטיח את העלייה לשלב הבא בזכות יתרון בשערי חוץ על פ.ס.ז' (2:2 ביניהן במשחק בצרפת). בנאפולי נרגעו אחרי המשחק כשהתברר שדריס מרטנס שנאלץ לצאת אחרי שנפל על הכתף רק נחבל ולא נגרמה לו פריקת כתף כפי שחששו תחילה.

Marek Hamšík at Napoli

Most club appearances
Most goals in history ⚽#UCLpic.twitter.com/1CzcM8AGRI

— UEFA Champions League (@ChampionsLeague) 6 בנובמבר 2018

קרלו אנצ'לוטי
אמר בסיום: "לא יכול להיות בית צפוף מזה. מה לעשות שכל פעם השחקנים שאימנתי בעבר באים להעניש אותי? במשחק הראשון זה היה אנחל די מאריה (אימן אותו בריאל מדריד, י.ז) ועכשיו חואן ברנט. מתי הוא כבש בפעם האחרנה? הוא דווקא בחר את הרגע הזה לכבוש (אימן אותו בבאיירן והוא לא כבש מאז מאי 2017, י.ז). ניסיתי לשנות את המשחק שלנו ולא לתת להם לשלוט יותר מדי במשחק כמו בפעם הקודמת, לחצנו יותר על הקישור שלהם וזה עבד טוב יותר. שיחקנו ברמה גבוהה מאוד במשך 20 דקות, אבל שילמנו על זה יותר מאוחר כשניסינו לשלוט ולא לתקוף. שתי תוצאות התיקו נגד פ.ס.ז' חיוביות כי נקדים אותם בטבלה אם נסיים עם אותו מספר נקודות. לא ציפינו שהכוכב האדום ינצחו וכעת גם להם יש סיכוי. זה ממש לא היה צפוי אחרי שהם הפסידו 6:1 מול פ.ס.ז' בפאריס".



ברנט. שוב אנצ'לוטי ספג מאקס (AFP)


חוסה קאייחון שסחט את הפנדל אמר אחרי המשחק: "נאפולי שוב מראה לאלה שפקפקו בנו שהם טעו כי עלינו למקום הראשון בבית. התוצאה משקפת כי הייתה להם מחצית מצוינת ואנחנו לחצנו במחצית השנייה. עכשיו הכל פתוח ואנחנו צריכים לעשות הכל לנצח את הכוכב האדום. אנצ'לוטי אמר לנו אחרי ההגרלה כי כולם חושבים שאנחנו כבר מתים ואנחנו עדיין בחיים".


מאמן פ.ס.ז' תומאס טוכל טען שהשער של נאפולי לא היה חוקי כי לפני הפנדל היה נבדל: "זה נורמלי שהיו לנו קשיים במחצית השנייה, כי נאפולי לחצה גבוה בחלק המגרש שלנו. הפנדל לא היה צריך בכלל להישרק כי כל המהלך החל בנבדל. לא היה לנו מזל עם הפסיקה הזאת, אבל הגורל עדיין בידיים שלנו. אנחנו צריכים לקבל את התוצאה ולהמשיך הלאה. בסך הכל ראיתי כדורגל טוב מהקבוצה שלי".



הרגע בו קאייחון הוכשל ברחבה. מהלך שהחל בנבדל (AFP)


השוער ג'אנלואיג'י בופון ששב לאיטליה הודה שהתוצאה משקפת. הוא גם אמר שהתגעגע לליגת האלופות אחרי שלא שיחק בה מאז הורחק במדי יובנטוס נגד ריאל מדריד. "נהגו בי בחוסר הגינות בגלל האדום שקיבלתי מול ריאל מדריד. אמרתי לחברים שלי לפני המשחק שעוד לא ראיתי מישהו שבא לשחק בנאפולי ויש לו משחק קל. ניצחתי בעבר בנאפולי פעמיים, אבל תמיד זה היה מסובך לשחק בסן פאולו. נאפולי ניסתה להאט את הקצב מחצית ראשונה, אבל אחרי שספגה היא נאלצה לשחק מהר יותר. הראינו שאנחנו קבוצה יציבה וזה מרכיב חשוב מאוד".


על הפנדל של איניסינייה אמר: "כן, חייכתי מולו, אבל הוא כנראה היה טרוד בהרבה דברים אחרים אז רק אני חייכתי. בנבחרת כבר יצא לנו לתרגל פנדלים בעבר".



בופון. "נהגו בי בחוסר הגינות בגלל האדום שקיבלתי מול ריאל" (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי