11 אוהדי אייאקס נפצעו, אצטדיונה של א.א.ק צפוי להיסגר

אוהדי אייאקס
אוהדי אייאקס | AFP

אוהדי אלופת יוון השליכו בקבוקי תבערה לעבר ההולנדים וברחבי העולם הוכו בתדהמה מהאירועים הקשים. באמסטרדם תקפו: השוטרים היוונים הכו את הקהל שלנו ולא עשו דבר כדי למנוע אסון גדול יותר. צפו בתמונות הקשות

(גודל טקסט)
מזה שנים שבליגת האלופות לא נרשמו התפרעויות אלימות ומסוכנות כל כך. 11 אוהדים של אייאקס נפצעו אתמול (שלישי) כאשר אוהדי א.א.ק אתונה השליכו בקבוקי תבערה ליציע של אוהדי אייאקס והבעירו אותו במהלך הניצחון של ההולנדים 0:2 על אלופת יוון, משחק שבסיומו הבטיחה אייאקס את מקומה בשמינית הגמר אחרי 13 שנות היעדרות.


בעקבות ההתפרעויות האלימות לפני המשחק ובמהלכו, בהולנד זועמים על השוטרים היוונים שבמקום לטפל באוהדים המקומיים שהגיעו עד ליציע האורחת דרך כר הדשא ועשו ככל העולה על רוחם תוך שימוש באמצעי לחימה, היכו דווקא את האוהדים ההולנדים באלות. תמונות מזעזעות מציגות את השוטרים חובטים בהולנדים שביציע ומשאירים אנשים עם חתכים מבעיתים. 


ביוון ניסו להבין את פשר האירועים הקשים באתונה ובתקשורת המקומית נטען הבוקר שחלק מאוהדי היריבה העירונית פנאתינייקוס הצטרפו לחבורת אוהדי אייאקס ועשו זאת כדי לגרום לעונש כבד שתקבל הקבוצה, שכנראה אצטדיונה ייסגר למספר משחקים על ידי אופ"א או לכל הפחות ייסגר לקהל.


ביוון והולנד הדגישו שבלם אייאקס בן ה-19, מתיאס דה ליכט, ניסה לסייע לאוהדים ההולנדים וביקש מהמשטרה עזרה, אבל אלה כאמור דווקא בחרו להתעלם מהאלימות הקשה ומהשלכת בקבועי תבערה על ידי האוהדים היווניים, והכו את ההולנדים ביציע – דבר שזכה לסיקור עולמי אף יותר מאשר מה שהתרחש על הדשא במשך 90 דקות.



בקבוק תבערה מושלך אל עבר אוהדי אייאקס (AFP)



השוטרים היוונים בחרו להתעמת דווקא עם ההולנדים (AFP)

BREAKING: Scary scenes in Greece as an explosion occurs in the stands between Ajax and AEK Athens fans. #UCLpic.twitter.com/Ikp9cT2EMm

— Kings of Tipping – Football Tips (@KingsOfTipping) November 27, 2018


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

26.11.2018 Champions League Original 21 (Aek Athens) & MTZ Ripo (Belarus) around 180 guys against ~200 lads Ajax Amsterdam (F-Side) & Cracovia (Jude Gang) & Panathinaikos (Gate-13) & Gks Tykhi

A post shared by GruppaOF (@gruppaof) on



 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

26.11.2018 Champions League Ajax Amsterdam (F-Side) & Cracovia (Jude Gang) & Panathinaikos (GATE 13) & Gks Tykhi аgainst AЕK Athens (Original 21) & MTZ Minsk (Belarus)

A post shared by GruppaOF (@gruppaof) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי