1:2 מלהיב לפ.ס.ז' על ליברפול שהסתבכה, 0:1 דרמטי לטוטנהאם על אינטר

ניימאר ברנאט
ניימאר ברנאט | AFP

שערים של ברנאט (13) וניימאר (37) נתנו לצרפתים ניצחון חשוב, מילנר צימק (44) עבור קבוצתו שחייבת כעת לנצח את נאפולי במחזור הבא. אריקסן (80) החזיר את הספרס לחיים, בארסה סיימה ראשונה אחרי 1:2 באיינדהובן

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)
איזה ערב נהדר של ליגת האלופות מאחורינו, עם סיומו של החצי של השני של המחזור החמישי בשלב הבתים היום (רביעי). פאריס סן ז'רמן עם חצי ראשון ענק גברה 1:2 על ליברפול שהסתבכה, טוטנהאם נשארה בחיים אחרי 0:1 דרמטי על אינטר וברצלונה הבטיחה את ראשות הבית עם 1:2 באיינדהובן. פורטו הבטיחה את המקום הראשון עם 1:3 על שאלקה, שבעצמה זכתה בכרטיס לשלב הבא בשל ההפסד של גלאטסראיי ללוקומוטיב מוסקבה.


פאריס סן ז'רמן – ליברפול 1:2
כבר הרבה זמן שלא זכור לנו קרב כה מרתק על העלייה לשמינית הגמר בין שלוש קבוצות כה גדולות. המפגש הערב בפאריס אכן ענה על הציפיות, לפחות במחצית הראשונה.


כבר מהפתיחה אלופת צרפת, שידעה שהפסד שלה הערב בתוספת ניצחון של נאפולי על הכוכב האדום יביא לסיום דרכה מוקדם מהצפוי, הראתה לליברפול מי בעלת הבית. אחרי 13 דקות התקפת מעבר בהובלתו של מרקו וראטי הפעלתן מצאה את אמבפה שיישר למרכז, ואן דייק הרחיק רע וברנאט עט על המציאה, חתך לאמצע והכניע את אליסון שסגר רע מאוד. הצרפתים לא נתנו לליברפול להיכנס למשחק ובדקה ה-37 שוב הציגו את הרפרטואר ההתקפי הנדיר שלהם כשניימאר השתחרר יפה ושלח את אמבפה שמסר לקבאני שלא הגיע, הברזילאי הגיח מאחור ודחק פנימה מול שער חשוף.



ניימאר חוגג את השער השני (gettyimage)


למרות שלא סיכנה את השער במחצית הראשונה, שתי דקות לסיומו חזרה ליברפול למשחק. מרקיניוס, שהציג מחצית נהדרת עד כה, איבד כדור לסאדיו מאנה סמוך לרחבת ה-16, די מריה ניסה לתקן והכשיל את הסנגלי, מה שהוביל לפנדל מוצדק. ג'יימס מילנר לקח את הבעיטה פנימה והוריד את הקבוצות למחצית ביתרון מינימלי למקומיים.


בחצי השני, האדומים הצליחו להיכנס אט אט למשחק אך לא הגיעו למצבים מסוכנים מול שערו של אליסון. בדקה ה-70 מרקיניוס היה קרוב לסיים את ההתמודדות אך נגח היישר לידיו של השוער הברזילאי. עד לסיום, הפריסאים בעיקר הטיבו לשמור על היתרון היקר, שמקנה להם שלוש נקודות משמעותיות במאבק על העלייה לשמינית הגמר, אשר גם אחרי ערב המשחקים הנהדר הזה נותר פתוח לחלוטין כשנאפולי עם תשע נקודות במאזנה, פאריס שנייה עם שמונה וליברפול שלישית עם שש. הכוכב האדום בלגרד תוכל לסיים במקרה הטוב במקום השלישי אשר מוביל לליגה האירופית.


מהלך המשחק: 
דקה 7: אמבפה הוריד יפה לדי מריה שבעיטה שלו גרמה לאליסון למתוח איברים לראשונה הערב, אך זו רק קרן למקומיים.


דקה 13, 0:1 לפ.ס.ז': התקפה נהדרת של הצרפתים התחילה עם וראטי הפעלתן ששלח את אמבפה שיישר לאמצע, הגנת ליברפול לא הצליחה להרחיק וברנאט במגן עט על המציאה ובעט פנימה.


דקה 37, 0:2 לפ.ס.ז': שוב התקפת מעבר מהירה של הצרפתים התחילה בניימאר ששלח את אמבפה, הצרפתי אז על אגף שמאל ומסר לקבאני שלא הצליח לייצר בעיטה, ניימאר הגיח מאחור וגלגל פנימה מול רשת חשופה.


דקה 44, ליברפול מצמקת ל-2:1: סאדיו מאנה חטף כדור למרקיניוס סמוך לרחבה, די מריה ניסה לתקן עם גלישה לרגילו, השופט הורבה על פנדל מוצדק אותו ג'יימס מילנר בעט פנימה.



מילנר מצמק עבור ליברפול (gettyimages)


Parc des Princes pic.twitter.com/2Ri3uko0Dj

— Liverpool FC (@LFC) November 28, 2018


הרכבים
פאריס סן ז'רמן: ג'יאנלואיג'י פובון, טילו קהרר, פרינסנאל קימפמבה, טיאגו סילבה, חואן בראנט, מרקיניוס, מרקו וראטי, אנחל די מריה (דני אלבס, 65), קיליאן אמבפה, ניימאר, אדינסון קאבני (צ'וקו בוטינג, 65)


ליברפול: אליסון, דיאן לוברן, ג'ו גומס, וירג'יל ואן דייק, אנדרו רוברטסון, ג'יימס מילנר, ג'ורדן הנדרסון, ג'ורג'יו ויינדאלדום, סאדיו מאנה, מוחמד סלאח, רוברטו פירמינו


טוטנהאם – אינטר 0:1
אינטר היתה קרובה להבטיח את הכרטיס לשמינית הגמר. תיקו היה נותן לה בדיוק את זה, ועד הדקה ה-80 זאת היתה התוצאה. ואז מוסא סיסוקו קיבל את הכדור במרכז המגרש, פרץ נהדר והעביר אותו לדלה עלי במרכז הרחבה. הקשר הסתובב, ראה את אריקסן והניח לו את הכדור בצורה מושלמת ומשם הדני כבר לא היה יכול לטעות. טוטנהאם ניצחה 0:1 חשוב ועלתה למקום השני על חשבון האיטלקים, כשלשתיהן 7 נקודות ולתרנגולים מאזן טוב יותר בשל שער החוץ בסן סירו.


בשבוע הבא יגיעו פוצ'טינו וחבריו לקאמפ נואו, נגד ברצלונה שכבר הבטיחה את המקום הראשון עם 2:1 באיינדהובן, וינסו לגנוב ניצחון שייתן להם שמינית גמר. אינטר אמנם תארח את איינדהובן שטרם ניצחה במפעל, אבל עם הלחץ של להשיג יותר מקודות מטוטנהאם זה לא יהיה פשוט.



שחקני טוטנהאם חוגגים (AFP)


הרכבים
טוטנהאם: הוגו לוריס, סרג' אורייה, טובי אלדרווירלד, יאן ורטונחן, בן דייוויס, מוסא סיסוקו, אריק לאמלה, הארי ווינקס, לואקס מורה, הארי קיין, דלה עלי


אינטר: סמיר האנדנוביץ', דנילו ד'אמברוסיו, סטפן דה וריי, מילאן שקריניאר, קוואדוו אסמואה, מתיאס וסינו, מרסלו ברוזוביץ', מתאו פוליטנו, ראג'ה נאינגולן, איבן פרישיץ', מאורו איקרדי


תוצאות נוספות
איינדהובן – ברצלונה 2:1


נאפולי – הכוכב האדום 1:3


פורטו – שאלקה 1:3


דורטמונד – קלאב ברוז' 0:0

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי