רשמי: ה-VAR ישולב העונה בליגת האלופות החל משמינית הגמר

שופט וידאו VAR
שופט וידאו VAR | Gettyimages

בעקבות טעויות שיפוט מכריעות והצלחת הטכנולוגיה במונדיאל האחרון, הודיעה היום אופ"א ששיפוט הווידאו ישולב במפעל הבכיר ביבשת החל מהשלב הבא שיחל בפברואר, זאת לאחר החלטה של הנשיא צ'פרין

(גודל טקסט)
נשיא אופ"א, אלכסנדר צ'פרין, העביר החלטה בוועד המנהל של הארגון על התחלת השימוש בטכנולוגיית ה-VAR בליגת האלופות כבר העונה, החל משלב שמינית הגמר, שייצא לדרך בפברואר 2019. בעקבות ההחלטה צ'פרין, ההצעה תועבר להחלטת הוועד המנהל ולמעשה אישורה הוא עניין טכני בלבד. צ'פרין ביקש ללמוד את כל נושא ה-VAR בצורה מעמיקה כדי לשנות את ההחלטה להתחיל בשימוש בטכנולוגיה רק בעונה הבאה בליגת האלופות. למרות כמה בעיות שהיו בגביע העולמי ברוסיה ההצלחה של ה-VAR היתה ברורה.


כזכור, אשתקד אמר צ'פרין באופן חד משמעי ששיפוט הווידאו לא ישולב העונה בליגת האלופות ובספטמבר הודיעה אופ"א שהטכנולוגיה תגיע למפעל הבכיר ביבשת רק בעונה הבאה, לפי העיתון "מארקה" נשיא הארגון העלה את הרעיון בקרב ראשי ההתאחדויות של אופ"א וקיבל אישור מכולם כך שהחל מפברואר 2019 הטכנולוגייה תתחיל לפעול בליגת האלופות וראשי הארגון מקווים שהיא תימנע טעויות קשות כפי שהיה בעבר.


באופ"א מקווים שההחלטות להציב את טכנולוגיית ה-VAR יביאו לכך שיהיה יותר כדורגל נטו במפעל הדגל של היבשת, כשבנוסף טעות השיפוט שהייתה במשחק בין מנצ'סטר סיטי לשחטאר דונייצק במחזור הרביעי של שלב הבתים העונה, בו ראחים סטרלינג פגע עם רגלו באדמה ונפל והשופט ויקטור קשאיי הורה על בעיטת פנדל הזויה שלא הייתה ולא נבראה במשחק שהסתיים ב-0:6 לטובת הסיטיזנס. הטעות של השופט ההונגרי שנחשב למנוסה מאוד הדליקה נורות אדומות באופ"א וגרמה לזירוז ההחלטה לשלב את טכנולוגיית ה-VAR.


CONFIRMED: Video Assistant Referees (VAR) will be used in the @ChampionsLeague from the Round of 16 in Feb 2019 following successful technological testing and the training of referees over the last few months #UEFAExCopic.twitter.com/r3cOzjahUo

— UEFA (@UEFA) December 3, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי