פוצ'טינו: "אמרו שזו משימה בלתי אפשרית". דמבלה נקנס

טוטנהאם
טוטנהאם | AFP

טוטנהאם חילצה נקודה מול ברצלונה והצטרפה אליה בשמינית: "היינו הקבוצות הטובות בבית. ההרכב המשני? כל שחקן שם יכול לשחק בכל קבוצה בעולם", טען המנג'ר. הקטלאנים רשמו שיא, הקשר נענש בצורה חסרת תקדים

(גודל טקסט)
טוטנהאם אולי לא הרשימה אתמול (שלישי) בקאמפ נואו מול הרכב משני של ברצלונה, אבל הצליחה להשיג בסופו של דבר את ה-1:1 שהעלה אותה לשמינית הגמר. כבר 29 משחקים ברציפות שבארסה בלתי מנוצחת בקאמפ נואו, והיא הצליחה להגדיל את הרצף גם במשחק בו ליאו מסי רק עלה מהספסל ובידיעה שזהו מבחינתה מפגש לפרוטוקול בלבד, בעוד טוטנהאם חייבת תודה ענקית לפ.ס.וו איינדהובן שסחטה 1:1 מאינטר וכך מנעה מהנראזורי להעפיל על חשבון התרנגולים.


פרשן ה"סאן" דייב קיד כתב על מאוריסיו פוצ'טינו: "הוא עושה ניסים קטנים כל פעם ואולי יש בתוכו עדיין נס אחד גדול שעשוי להתרחש בעתיד. אף אחד לא נתן לטוטנהאם סיכוי אחרי שלקחו נקודה אחת בשלושת המשחקים הראשונים באלופות". ב"דיילי מייל" נכתב בכותרת: "זה היה תיקו שהרגיש כמו ניצחון 0:10 לטוטנהאם", וגם סיפק נתון מרתק: עלות כל שחקני טוטנהאם ששיחקו אתמול 99 מיליון ליש"ט. פיליפה קוטיניו לבדו עלה 145 מיליון ליש"ט ועוסמאן דמבלה 138 מיליון יורו.


גם ג'ון קרוס כתב ב"מירור": "אף אחד לא העניק לטוטנהאם אפילו תפילה אחת כדי שהם יעשו את הנס ויעלו לשמינית. אף אחד לא נתן להם צ'אנס, אבל איכשהו בטוטנהאם נלחמו כמו אריות ולא תרנגולים בקאמפ נואו ולוקאס מורה הבקיע את השער הנכסף בדקה ה-85. לגברים של טוטנהאם מגיעות כל המחמאות על ההישג באצטדיון בו שקעו הרבה אנגליות". למעשה הסטטיסטיקה אומרת שליברפול היא הקבוצה האנגלית היחידה שניצחה בקאמפ נואו מתוך 40 משחקים של נציגות אנגליות. זה קרה ב-1976 וב-2007 וכל שאר הקבוצות סיימו ב-11 תיקו ו-27 הפסדים. טוטנהאם השיגה את התיקו ה-12. בין הקבוצות שסיימו לפני כן בתיקו היו לידס, נוטינגהאם, מנצ'סטר יונייטד, ארסנל וצ'לסי האחרונה ב-2012.



גם תיקו בקאמפ נואו זה מכובד אם מסתכלים על ההיסטוריה (AFP)


מאוריסיו פוצ'טינו אמר בסיום: "כולם אמרו שזו משימה בלתי אפשרית, אבל שום דבר הוא לא בלתי אפשרי אם יש לך את האמונה והאיכות. השחקנים היו פנטסטיים ונתנו את הכל. זה הישג אדיר עבור המועדון. סבלנו על המגרש, כי כשהמשחק הסתיים לא ידענו מה התוצאה הסופית באינטר והיו לנו שתי דקות קשות מאוד של ציפייה מתוחה, אבל בסוף השמחה הייתה אדירה כשראינו את האוהדים שלנו משתוללים ביציע. האמנתי שאפשר לנצח, אבל אחרי שהחמצנו כל כך הרבה עבר לי בראש שאולי זה לא הלילה שלנו. היינו ראויים לעלות ביחד עם ברצלונה, היינו השתיים היותר טובות בבית קשה מאוד". על העובדה שברצלונה עלתה בהרכב חסר נגדם: "יש לי כבוד עצום לקבוצה הזאת ולדעתי כל שחקן שיש בסגל של ברצלונה יכול לשחק בכל קבוצה בעולם".


הארי קיין הודה: "לא ידענו מה התוצאה במשחק בין אינטר ל-פ.ס.וו וניסינו להבקיע לא מעט, כי ניצחון היה מעלה אותנו בלי קשר. היו לנו הרבה הזדמנויות, אבל זה פשוט לא נכנס. תיקו מול ברצלונה בחוץ זו תוצאה לא רעה בכלל". השוער הוגו לוריס: "אנחנו צריכים להודות גם לאיינדהובן. הם עזרו לנו בעקיפין למרות ששיחקו על הכבוד שלהם, אבל היה לנו קשה. אחרי שברצלונה כובשת מולך במגרש שלה אתה מתקשה להאמין שאפשר להשוות. רוח הקרב שלנו הייתה מדהימה".


ברצלונה עלתה אומנם עם הרכב טלאים כאשר ליאו מסי נכנס רק כמחליף ולא היה דומיננטי, אבל בארסה השוותה שיא של באיירן מינכן כשלא הפסידה 29 משחקי בית באירופה. באיירן עשתה זאת ביו השנים 1998 עד 2002 וברצלונה מ-2013 עד 2018. הקבוצה גם רשמה ערב שלילי כאשר לראשונה מאז 2006 החזיקה בכדור פחות מיריבתה בחלק מהמשחק, רק 48.8 אחוז. העיתון "מונדו דפורטיבו" העניק את הכותרת "דמבהאולה" לגולאסו של דמבלה ועל כך שסייע לברצלונה להשוות את השיא.


¡Hola!
️ Esta es nuestra portada para este miércoles 12 de diciembre

'DEMBEOLÉ'https://t.co/Zf5AdOXnKFpic.twitter.com/mvtHpSr3RV

— Mundo Deportivo (@mundodeportivo) December 11, 2018


ארנסטו ואלוורדה עלה בהרכב חסר כדי לתת לשחקניו לנוח ופרגן: "שלטנו במשחק ונרגענו אחרי שכבשנו ראשונים, אבל במחצית השנייה היינו פחות טובים מטוטנהאם שלקחה סיכונים. יאספר סילסן? בכל פעם שהוא משחק הוא מפגין משחק מצוין. זה המותרות שיש לנו להחזיק שוער כזה על תקן שוער שני, כי הוא בקלות יכול להיות שוער ראשון בכל קבוצה". סילסן שנבחר לשחקן המצטיין התייחס לשער של עוסמאן דמבלה: "טוב שאני לא צריך לשחק מולו. אני שמח שאני לא מגן וצריך לעצור אותו. לא ניצחנו, אבל המטרה שלנו לזכות בליגת האלופות".


מירנדה, המגן השמאלי ששיחק לראשונה באלופות אמר: "ליאו מסי אמר לי לפני המשחק לעלות וליהנות". קרלס אלנה שלא משחק כמעט אמר: "דמבלה שחקן ענק שאנחנו צריכים לדאוג לו ולתת לו חיבה. הוא עושה טעויות מחוץ למגרש, אבל שום דבר לא משהו רציני. אנחנו איתו עד המוות ומקווים שהוא לומד מהטעויות".


אגב, ב-"ספורט" פורסם שדמבלה אסף באימון המסכם את חבריו והתנצל בפניהם על שאיחר בשעתיים. לפי הדיווח השחקנים סלחו לו והוא שיחק אתמול בצורה משוחררת ובלי לחץ. המאמן ואלוורדה היה זה שהחליט לקנוס אותו ב-200 אלף יורו לאחר האיחור. כשנשאל מה יהיה עם דמבלה בעתיד רמז: "מחר (רביעי) יש לנו עוד אימון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי