הפנים לשמינית: העולות נקבעו, מה יכולה לזמן לנו ההגרלה?

הגרלת ליגת האלופות
הגרלת ליגת האלופות | Gettyimages

16 קבוצות הבטיחו את מקומן בשלב הנוק אאוט, אבל רק ביום שני תגלה כל אחת מהן את זהות היריבה. בין האפשרויות: שחזור הגמר של העונה שעברה, נקמה של ברצלונה ברומא ויונייטד נגד באיירן מינכן

(גודל טקסט)

שלב הבתים מאחורינו, וכעת הגיע הזמן לגלות מה תביא לנו שמינית הגמר. עם 16 הקבוצות הטובות באירופה, אין הגרלה קלה וכל אחת תיאלץ להיאבק על מקומה ברבע. הקבוצות המסקרנות הן ליברפול, שאחרי שבעונה שעברה הגיעה לגמר מצאה את עצמה בדרג ב', ופאריס סן ז'רמן שעלתה מהמקום הראשון שאותו בית של המרסיסייד אך הפעם לא יסתפקו בהדחה בשמינית הגמר כמו בשנתיים האחרונות.

כזכור, שתי הגבלות חלות על הגרלת שמינית הגמר, שתיערך ביום שני הקרוב (17 בדצמבר): שתי קבוצות מאותו בית לא יכולות לקבל אחת את השנייה, וכמו כן שתי קבוצות מאותה מדינה לא יפגשו עד הרבע. כך לדוגמה ברצלונה לא יכולה לקבל את אתלטיקו מדריד או את טוטנהאם, ומנצ'סטר סיטי לא תוגרל נגד ליברפול, טוטנהאם או ליון. מפגשים מרתקים שכן יכולים להגיע כבר בשמינית הגמר הם ריאל מדריד נגד ליברפול בשחזור הגמר האחרון, באיירן מינכן נגד מנצ'סטר יונייטד וברצלונה נגד רומא, הקבוצה שהדהימה אותה בשנה שעברה.

לעומת זאת, יש קבוצות בדרג א' שסגניות הבתים ישמחו לקבל. פורטו, לדוגמה, שעלתה מבית קל שכלל את שאלקה (עלתה מהמקום השני), גלאטסאריי ולוקומוטיב מוסקבה, או באיירן מינכן שנמצאת בתקופה רעה בליגה והדבר עלול להשפיע על יכולותיה באירופה. גם בדרג ב' יש קבוצות שמסתמנות כאופציות נוחות יותר, ביניהן טוטנהאם, שאלקה, אייאקס וליון. כך לדוגמה אייאקס יכולה לפגוש את פורטו לקרב על תפקיד הסינדרלה ברבע הגמר.

בייל מול פירמינו בגמר הקודם. מפגש חוזר כבר בשמינית? (Gettyiamges)
בייל מול פירמינו בגמר בקייב. מפגש חוזר כבר בשמינית? (Gettyiamges)

כל העולות לשמינית
דרג א'
: דורטמונד, ברצלונה, פאריס סן ז'רמן, פורטו, באיירן מינכן, מנצ'סטר סיטי, ריאל מדריד, יובנטוס.

דרג ב': אתלטיקו מדריד, טוטנהאם, ליברפול, שאלקה, אייאקס, ליון, רומא, מנצ'סטר יונייטד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי