ליברפול נגד באיירן בשמינית גמר ליגת האלופות, יונייטד תפגוש את פ.ס.ז'

מוחמד סלאח
מוחמד סלאח | Gettyimages

פיינליסטית העונה שעברה תתמודד נגד אלופת גרמניה לקרב ענקיות, השדים האדומים ינסו לעצור את אלופת צרפת המפחידה. ריאל תחל את המסע להגנה על התואר נגד אייאקס, אתלטיקו מדריד ויובנטוס ייאבקו על כרטיס אחד לרבע

(גודל טקסט)
שלב הבתים של ליגת האלופות מאחורינו, וכעת הגיע הזמן לדבר האמיתי: שלבי הנוק-אאוט, שיחלו עם שמינית הגמר. בניון שבשווייץ התקיימה היום (שני) ההגרלה שקבעה מי תפגוש את מי מבין 16 הקבוצות הגדולות של אירופה. מיד לאחר מכן (שידור ישיר בספורט1): הגרלת הליגה האירופית.


ההגרלה סיפקה לא מעט מפגשים מעניינים, אך גם כמה יריבות קלות על הנייר לקבוצות שנחשבות פייבוריטיות. כמובן, אף יריבה היא לא קלה, כפי שיודעת היטב ברצלונה שהודחה במפתיע נגד רומא ברבע הגמר של העונה שעברה. אלופת ספרד קיבלה הפעם הגרלה שנחשבת פחות מסוכנת ביחס ליריבות האחרות, והיא תצא לצרפת למשחק הראשון נגד ליון ותארח את הגומלין אצלה בקאמפ נואו. הקבוצה הצרפתית הנוספת במפעל, פאריס סן ז'רמן שסימנה את הגביע בעל האוזניים הגדולות כמטרה העיקרית שלה העונה, קיבלה הגרלה קשה יותר בדמות מנצ'סטר יונייטד שאמנם לא נמצאת בעונה גדולה אך תמיד מכוונת גבוה בליגת האלופות.


להלן שמונת המפגשים שנקבעו: ליברפול – באיירן * אתלטיקו מדריד  – יובנטוס * מנצ'סטר סיטי – שאלקה * טוטנהאם – דורטמונד * מנצ'סטר יונייטד – פריז סן ז'רמן * ברצלונה – ליון * ריאל מדריד – אייאקס * פורטו – רומא.

 



המפגש המסקרן ביותר, כנראה, הוא בין ליברפול לבאיירן מינכן. פיינליסטית העונה שעברה תתמודד נגד אלופת גרמניה, שחוזרת לעצמה לאאט לאט אחרי עונה קצת מביכה, במפגש הראשון בין השתיים מאז 2001. מפגש נוסף בין קבוצה אנגלית לגרמנית הוא זה של מנצ'סטר סיטי נגד שאלקה, כאשר הפעם מסתמן יתרון ברור לחבורה של פפ גווארדיולה על פני הקבוצה שנחשבה היריבה המועדפת על קבוצות הדרג הראשון.


Spectacular. The round of 16 draw

Most exciting tie? #UCLdrawpic.twitter.com/ZjUBmvLwVl

— #UCLdraw (@ChampionsLeague) December 17, 2018


ריאל מדריד, האלופה הנוכחית שרוצה להגן על התואר ולזכות בו בפעם הרביעית ברציפות והחמישית בשש שנים, קיבלה הגרלה קלה יחסית בדמות אייאקס ההולנדית שחזרה לשלב הנוק-אאוט 13 שנה. היריבה העירונית אתלטיקו, לעומת זאת, לא זכתה למזל כזה וכדי לעלות לרבע הגמר היא תצטרך לעבור משוכה גבוהה: יובנטוס, שנמצאת בכושר מטורף בסרייה A. עוד קבוצה שנמצאת בכושר אכזרי היא מוליכת הבונדסליגה דרוטמונד, שגברה על אתלטיקו מדריד בשלב הבתים, והיא תצטרך להיאבק על הכרטיס לשלב הבא עם טוטנהאם המתעוררת.


המפגש האחרון ואולי המסקרן ביותר הוא מה שכבר מכונה "קרב הסינדרלות" בין פורטו לרומא שמבטיח שאחת מהן תהיה בין שמונה הגדולות, אך צריך לזכור שאף אחת מהן היא לא באמת הפתעה: פורטו היא חברה קבועה במועדון הגדולות של אירופה וגם הניפה את הגביע ב-2004, ואילו רומא כמובן הדיחה את ברצלונה והגיעה עד לחצי הגמר בעונה שעברה ותשמח לעשות זאת שוב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי