מוריניו אחרי ההגרלה: "פ.ס.ז' הביאה את השחקנים שהיא רוצה"

ז'וזה מוריניו
ז'וזה מוריניו | AFP

הגרלת ליגת האלופות סיפקה כמה משחקים מעניינים כשבמרכזו המפגש בין ליברפול לבאיירן מינכן, אצל אלופת גרמניה מודים: "נצטרך להיות בשיא כדי לעלות", אתלטיקו שתפגוש את יובנטוס חוששת מחזרתו של רונאלדו למדריד

(גודל טקסט)
הגרלת ליגת אלופות זימנה כמה מפגשים מרתקים בשמינית הגמר. ליברפול ובאיירן מינכן היא אחת ההגרלות המסקרנות אליה נחשפנו בשנים האחרונות. באנגליה כינו את ההגרלות של ליברפול, טוטנהאם מול דורטמונד ומנצ'סטר יונייטד נגד פאריס סן ז'רמן כהגרלת בהלות שסיטי תהיה הנציגה היחידה בשלב רבע הגמר. שלוש מהאנגליות מתוך ארבע הוגרלו נגד שלוש מהגרמניות. מעניין.


ליברפול – באיירן מינכן
יורגן קלופ מכיר מצוין של באיירן והוא מרגיש צורך לנקום בה אחרי שהפסיד את גמר האלופות כמאמן דורטמונד נגדה בגמר 2013. גם בבאיירן לא מרוצים מההגרלה. המנהל הספורטיבי חסן סליהמיצ'יץ' אמר: "ליברפול היא הגרלה קשה מאוד. הם הקבוצה של הרגע. נצטרך שיהיו לנו יומיים טובים כדי לעבור אותם". זה יהיה מפגש ראשון של באיירן מול ליברפול בעידן הפרמיירליג. באיירן ניצחה שלוש פעמים בתוצאה 1:5 את ארסנל בסיכום שני המשחקים באלופות.



באיירן מינכן תפגוש את ליברפול במשחק המרכזי של ליגת האלופות (Gettyimages)


מנצ'סטר יונייטד – פאריס סן ז'רמן
ז'וזה מוריניו כבר מכין את התירוצים: "לפ.ס.ז' יש כמה כסף שהיא רוצה והיא הביאה את השחקנים שהיא רוצה". כמובן זה קרב מרתק, אבל בימים בהם יונייטד מגלה חולשה כזאת פ.ס.ז' מועמדת רצינית לעלות לרבע. העיתון "גארדיין" טען היום כי אם מוריניו יפסיד גם לקרדיף הוא עשוי להיות מפוטר.


אייאקס – ריאל מדריד
מתיאס דה ליכט ופראנקי דה יונג שני הכשרונות הגדולים של אייאקס יבואו לספרד שם ברצלונה מעוניינת בהם. ריאל מדריד לא הביעה עניין, אבל אם יבריקו נגדה מי יודע. חבר הנהלת הבלנקוס אמיליו בוטראגניו אמר על ההגרלה: "כל היריבות עבורנו שוות. אייאקס קבוצה שמשחקת טוב מאוד ומשלבת צעירים ובוגרים. כשאתה משחק בפברואר ומארס בליגת האלופות אז אתה צריך להיות בשיאך. המטרה להעפיל לרבע הגמר". מתיאס דה ליכט נבחר ל"גולדן בוי" של העונה תואר שניתן על ידי העיתון "טוטו ספורט" לצעיר הכי מבטיח של העונה.


אתלטיקו מדריד – יובנטוס
איזה קרב. אם הפצועים של אתלטיקו יחלימו עד פברואר כמו דייגו קוסטה ואחרים צפוי ליובנטוס מאבק לא קל לעלות. כמובן האיום הגדול ביותר על ריאל מדריד יהיה כריסטיאנו רונאלדו שכבש 22 שערים מול הקולצ'ונרוס, 8 בישולים בכל המסגרות ב-29 משחקים והם הקבוצה השלישית בספרד נגדה כבש CR7 יותר שערים. "מארקה" כתב שרונאלדו היה הסיוט של אתלטיקו מדריד במשחקי הדרבי, אבל עכשיו הוא יגיע עם הסמל של יובנטוס. רונאלדו גם כבש מולם צמד בניצחון 1:4 בגמר האלופות 2013/14 והוריד את החולצה בצורה הפגנתית. בעונת 2016/17 כבש את הפנדל המכריע בגמר האלופות נגד אתלטיקו אחרי 1:1 במילאנו. ריאל מדריד ניצחה 3:5. מאסימיליאנו אלגרי צייץ אחרי ההגרלה: "למי שיש אמביציה גם מצליח". בעונת 2016/17 ריאל מדריד הדיחה את אתלטיקו בחצי הגמר עם ניצחון 0:3 והפסד 1:2. רונאלדו הבקיע שלושער בניצחון הראשון.


 



סגן נשיא יובנטוס, פאבל נדבד, אמר ל"סקאי איטליה": "הדבר החשוב ביותר הוא שהעפלנו לשלב שמינית הגמר כמו שאלגרי אמר. לצערי אתלטיקו מדריד היא הקבוצה הכי חזקה מהדרג השני כך שקיבלנו את ההגרלה הכי קשה. הגמר עוד רחוק מדי מכדי שנחשוב עליו. בשלב הזה, צריך לא מעט מזל, אך יש לנו קבוצה חזקה מאוד שיכולה להגיע רחוק. אחרים לא צריכים להמעיט בערכן של הקבוצות האיטלקיות. לאתלטיקו יש הגנה חזקה מאוד. הם יודעים לצופף מאחורה, ויודעים לגרום לבעיות עם שחקנים כמו אנטואן גרייזמן. הולכים להיות לנו שני מפגשים קשים". רונאלדו נגד אתלטיקו: "הוא שחקן חזק מאוד שהוכיח את יכולתו במפעל, אבל נזדקק לכל שחקן. אתלטיקו היא קבוצה מאוזנת מאוד ויהיה קשה מאוד להתמודד מולה".


שאלקה – מנצ'סטר סיטי
שאלקה תשחק נגד שחקנה לשעבר לירוי סאנה שנרכש על ידי סיטי ופפ גווארדיולה מכיר מצוין של הבונדסליגה בה אימן שלוש עונות. בלם שאלקה הסרבי מתיה נסטאסיץ' ששיחק בסיטי הגיב: "לא יכול להיות אתגר גדול יותר מאשר לעבור את סיטי".



פפ גווארדיולה חוזר לגרמניה (AFP)


טוטנהנאם – דורטמונד
הקבוצות מכירות זו את זו מצוין לאחר ששיחקו ביחד בשלב הבתים. טוטנהאם ניצחה במשחק הראשון 1:3 בוומבלי וגם בשני 1:2. העונה שתי הקבוצות הרבה יותר טובות. דורטמונד מובילה בבונדסליגה וזכתה באליפות החורף. טוטנהאם הדיחה את אינטר משלב הבתים הישג לא מבוטל. נשיא דורטמונד האנס-יואכים ואצקה: "מדובר בקבוצה ברמה הכי גבוהה. אין ספק בכך, אבל גם אנחנו חזקים". אוהדי טוטנהאם התלוננו ברשתות כי זו ההגרלה הכי קשה שיכלו לקבל.


WE TAKE ON TOTTENHAM! pic.twitter.com/Elju1TXEbI

— Borussia Dortmund (@BlackYellow) 17 בדצמבר 2018


ליון – ברצלונה
הגרלה קלה יחסית לברצלונה למרות שנא לשכוח שליון ניצחה את מנצ'סטר סיטי באיתיחד 1:2 וסיימה נגד בשלב הבתים בבית ב-2:2. המנהל הספורטיבי אריק אבידל וסמואל אומטיטי יתמודדו נגד קבוצתם לשעבר. הבלם אומטיטי הפצוע הוחתם ב-2016 מליון תמורת 16 מיליון יורו. חבר הנהלת בארסה גיירמו אמור הגיב: "אין משחקים קלים יותר באירופה כך שאין צורך שנזלזל".  מאמן ברצלונה ארנסטו ואלוורדה התייחס: "אי אפשר היות בטוחים שנעבור את ליון. הם לא הפסידו פעמיים נגד מנצ'סטר סיטי בשלב הבתים. הם מצוינים במתפרצות. אם הם ניצחו את סיטי במגרש שלה זה אומר שהם יכולים לנצח כל קבוצה בעולם". 




פורטו – רומא
משחק פתוח לחלוטין. רומא הודחה רק בחצי גמר האלופות שנה שעברה, אבל נחלשה העונה. פורטו מוליכה את הליגה הפורטוגלית סיימה עם הכי הרבה נקודות מבין הקבוצות בשלב הבתים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי