השלב שבו לפחות שתי אנגליות הולכות הביתה

פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה | Gettyimages

מבין ארבע הקבוצות האנגליות שהעפילו לשמינית גמר ליגת האלופות, רק סיטי פייבוריטית לעבור הלאה ללא בעיות מיוחדות. מיכאל יוכין על תמונת הסיכויים ועל קבוצה אחת שקרוב לוודאי תקבל בעיטה בישבן מהאקס

(גודל טקסט)

כידוע לכולנו, כל ארבע נציגות הפרמיירליג עלו לשמינית גמר ליגת האלופות. עכשיו נשאר רק לשאול כמה מהן ישרדו את השלב התובעני זה. גם בעונה שעברה העפילו כל ארבע האנגליות משלב הבתים, אך רק שתיים – מנצ'סטר סיטי וליברפול – הגיעו לרבע הגמר, הוגרלו זו מול זו, וכך נותרו רק האדומים בין ארבע  האחרונות. מה צפוי לנו הפעם?

מנצ'סטר סיטי
מבחינת האלופה, לא צפויות בעיות מיוחדות גם העונה בשלב זה. מנצ'סטר סיטי קיבלה את ההגרלה הנוחה ביותר, ועשויה לחלוף על פני שאלקה בקלילות רבה. היריבה אמנם מכובדת על הנייר, אך חווה תקופה קשה מאוד בבונדסליגה – אחרי שבעה הפסדים אשתקד, היא סופרת כברשמונה הפסדים ב-15 המחזורים הראשונים העונה. היא לא מאוזנת, מתקשה מאוד לספק את הכדורים לחלוצים, וסביר להניח כי לא יהיה לה מענה לסגנון היציב של פפ גווארדיולה.

למעשה, ההיבט הפיקנטי היחיד בהתמודדות יהיה שובו של לירוי סאנה לאצטדיונו הביתי. הקיצוני המוכשר של סיטי צמח בשאלקה, ונמכר בקיץ 2016 תמורת 46 מיליון ליש"ט. האוהדים הכחולים קיבלו את העזיבה ברוח טובה – אפשר היה להבין את רצונו של הכוכב להתקדם, והפיצוי הכספי בהחלט הצדיק את העסקה. לכן, בניגוד לשחקנים שנחשבים לבוגדים כמו מנואל נוייר, סאנה עשוי להתקבל בזרועות פתוחות וביציעי גלזנקירשן לא עיכלו עד היום את ההחלטה של המאמן הלאומי יואכים לב לנפות את סאנה מהסגל למונדיאל. העונה הוא מוכיח בהדרגה כי היתה זו טעות בקנה מידה משמעותי, והביקור אצל האקסית המיתולוגית לא יכול להזיק לו.

יתר שלוש האנגליות סיימו רק במקום השני בבתיהן, ולכן קיבלו שיבוץ קשה הרבה יותר. גם ליברפול וטוטנהאם הוגרלו נגד יריבות גרמניות, אך במקרה שלהן קשה הרבה יותר להעריך את הסיכויים, וזה תלוי בעיקר במצבן של כל המעורבות בעוד חודשיים.


לא צפויות להם בעיות מיוחדות. סאנה ואגוארו

ליברפול 
נכון לעכשיו, נדמה כי ליברפול נהנית מיתרון בקרב מול באיירן מינכן. האדומים של יורגן קלופ, שאהב מאוד להתמודד מול ספינת הדגל הבווארית בהיותו מאמן דורטמונד, מובילים את הליגה האנגלית עם מאזן קרוב לשלמות, ושרדו גם את האתגרים בליגת האלופות למרות שהפסידו בכל שלושת משחקי החוץ.

מנגד, באיירן שקועה במשבר משמעותי עם המאמן ניקו קובאץ', מרוחקת 9 נקודות מהפסגה בבונדסליגה, ושברירית במיוחד בהגנה. למעשה, ניכרת תחושה כי ג'רום בואטנג ומאטס הומלס נמצאים בכושר הגרוע ביותר מזה שנים, ואם יכולתם לא תשתפר באופן משמעותי מאוד עד פברואר, תוכל חוליית ההתקפה המהירה של ליברפול לקרוע אותם לגזרים.

מאידך, השעייתו של בלם ליברפול וירג'יל ואן דייק מהמשחק הראשון עלולה להיות משמעותית. גם כאן עשוי להיות מפגש פיקנטי עם האקסית: ג'רדאן שאקירי, שלא התאקלם במשך שנתיים וחצי בבאיירן מינכן בתחילת הקריירה, ינסה לנקום במועדון שלא האמין בו. השווייצרי לא בהכרח יקבל הזדמנות, כי הוא משמש גיבוי על הספסל לשלישיה המתואמת – מוחמד סלאח, רוברטו פירמינו וסאדיו מאנה – אבל קלופ בהחלט יכול לזרוק אותו למערכה כמחליף, כפי שעשה ביום ראשון האחרון מול מנצ'סטר יונייטד. שאקירי, אחד השחקנים הכי לא צפויים מבחינת הסגנון, הוגדר בזמנו כיורש אפשרי של אריאן רובן. כעת הוא יכול לסיים את דרכו של ההולנדי בליגת האלופות, כי רובן כבר הודיע שתהיה זו עונתו האחרונה במינכן.


נהנה מיתרון בקרב. מוחמד סלאח

טוטנהאם 
המפגש בין טוטנהאם לדורטמונד קשה אפילו יותר לחיזוי – כל תוצאה אפשרית לחלוטין. הצהובים-שחורים מפגינים יכולת התקפית נהדרת מאז תחילת העונה, וזה יהיה מפגש חשוב במיוחד עבור ג'יידון סאנצ'ו, ילד הפלא האנגלי בן ה-18 שיתמודד לראשונה בחייו מול מועדון ממולדתו. סאנצ'ו, שבחר לעזוב את מנצ'סטר סיטי על מנת לקדם את הקריירה ונראה כי עשה את הצעד הנכון, הוא שחקן וירטואוז עם מהירות מסחררת, ראיית משחק פנומנלית וחוש מפותח מאוד ליצירת הזדמנויות. ביום טוב הוא מסוגל להכריע משחקים מול כל יריבה, קל וחומר נגד התרנגולים.

מצד שני, גם לטוטנהאם יש שחקנים שמסוגלים לאתגר את הגנת דורטמונד הצעירה, שהיתה ונשארה החולייה החלשה שלה מאז תחילת העונה. עם הארי קיין בחוד וכריסטיאן אריקסן בעמדת הפליימייקר ונטייה להבקיע שערים חשובים בדקות האחרונות, לאוהדים תמיד יש תקווה לראות משהו יוצא דופן. יהיה הגיוני להניח כי שני המפגשים יניבו שערים רבים ויגרמו הנאה צרופה לקהל הנייטרלי. בנקודת הזמן הנוכחית, לבורוסיה עדיפות בזכות המומנטום, אבל הכל יכול להשתנות בעוד חודשיים, במיוחד אחרי הפגרה בבונדסליגה.


כל תוצאה אפשרית. כריסטיאן אריקסן

מנצ'סטר יונייטד 
לבסוף, מנצ'סטר יונייטד היא הקבוצה האנגלית היחידה שלא תפגוש יריבה מגרמניה, אבל דווקא היא בעלת הסיכויים הנמוכים ביותר. יש משהו אירוני בכך שהשדים האדומים נמצאים בנחיתות מול פריז סן ז'רמן, אבל ז'וזה מוריניו לא רק דירדר את הקבוצה מבחינה מקצועית, אלא במיוחד הרס אותה מבחינה מנטלית ומיצב אותה כאנדרדוג באופן תמידי.

ואולם, אחרי פיטוריו של הפורטוגלי גם זה כבר יכול להיות לא רלוונטי. יש לשדים האדומים זמן להשתקם עם הבוס הזמני, ובהינתן המצב בפרמייר-ליג, הופכת ליגת האלופות למפעל החשוב ביותר מבחינתם. מי יודע, אולי עוד אפשר להציל את העונה אחרי ההריסות שהותיר "המיוחד"?

וגם בקרב זה יש היבט פיקנטי של אקס שפוגשת את הקבוצה שלא רצתה בו. אנחל די מריה עבר עונה קשה מאוד מבחינה אישית ומקצועית באולד טראפורד, והכוכב הארגנטיני ישמח מאוד להדיח את יונייטד מהמפעל. שער השיוויון המאוחר שלו מול נאפולי באוקטובר הציל את הפריזאים ואיפשר להם לשרוד את בית המוות. כעת יקווה האיש שאחראי יותר מכל לזכיה של ריאל מדריד ב-2014 לרשום הישג היסטורי עם קבוצתו הנוכחית, ולשם כך דרושה הצגה נגד יריבה שנראית מפורקת בשלב זה – אבל גם זה הרי עשוי להשתנות בשבועות הקרובים.

אם צריך להמר, אפשר להניח כי גם הפעם שתי העולות האנגליות לרבע הגמר תהיינה מנצ'סטר סיטי וליברפול, כמו בעונה שעברה, בעוד שתי הנציגות הנוספות יודחו.


מאוחר מדי להציל את העונה? פול פוגבה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי