אופ"א שוקלת לבטל את שערי החוץ בליגת האלופות‎

ליגת האלופות
ליגת האלופות | טוויטר

החוק שנכנס לתוקפו ב-1965 עשוי להתבטל במפעל הבכיר ביבשת האירופית. לפי ה"קיקר", הוועד הפועל של אופ"א יקיים פגישה שתדון בסוגיה. "המאמנים סבורים שלכבוש שערי חוץ לא קשה כמו פעם", אמר ג'ורג'יו מרקטי

(גודל טקסט)

אופ"א שוקלת לבטל את שערי החוץ בליגת האלופות כדי להכניס יותר עניין במשחקי הנוקאאוט. החוק נכנס לתוקפו ב-1965 ונועד להכריע את המשחקים כאשר שערי החוץ הם שקבעו. כך למשל השער של אנדרס אינייסטה אחד המפורסמים בתחרות האלופות שלח את ברצלונה לגמר במאי 2009 לאחר שהוא השווה בסטמפורד ברידג' ל-1:1 מול צ'לסי אחרי 0:0 בקאמפ נואו.

לפי השבועון הגרמני "קיקר" הוועד הפועל של אופ"א בראשות נשיא ההתאחדות הגרמנית ריינהארד גרינדל, ייפגשו היום (רביעי) ברומא לדון בשינוי החוק ועוד כמה שינויים, אבל ההחלטה הסופית לא תתקבל היום.

החוק התקבל בשנות השישיים בגלל שנטו לתת למשחקי החוץ חשיבות גדולה יותר בגלל הנסיעות הארוכות והעובדה שקבוצות שיחקו עם כדורים לא מוכרים להם. מאז החוק הוסב לכל התחרויות של פיפ"א למעט בודדות. בעבר לקבוצות הבית היה יתרון גדול יותר מאשר היום ולכן הגיעו למסקנה בוועד הפועל של אופ"א שאין צורך יותר בחוק הזה. אם החוק יתקבל בליגת האלופות הוא ככל הנראה ישונה גם במפעלים אחרים.

בספטמבר 2018 הייתה פגישה של אופ"א עם מאמנים בכירים בעולם ומנהל התחרויות של אופ"א שהמליצו לשנות את החוק. מזכ"ל אופ"א ג'ורג'יו מרקטי אמר: "המאמנים כיום סבורים שלכבוש היום שערי חוץ לא קשה כמו פעם". כיום, 28.4% מהמשחקים בליגת האלופות הולכים לטובת קבוצת החוץ, ולכן רבים גורסים, שאין צורך יותר בחוק שערי החוץ.


אנדרס אינייסטה חוגג את עלייתה של ברצלונה לגמר האלופות ב-2009 (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי