סאנצ'ו מתרגש לקראת טוטנהאם: "תמיד חלמתי לשחק מול המשפחה שלי"

ג'יידון סאנצ'ו
ג'יידון סאנצ'ו | Gettyimages

כוכבה של דורמטונד יערוך הופעת בוגרים ראשונה במסגרת מועדונים על אדמת אנגליה, כשיפגוש את ספרס בליגת האלופות: "אני מאמין שננצח אותם". בנוסף דיבר הקשר על החיים בגרמניה, הילדות בלונדון והקבוצה שאהד כילד

(גודל טקסט)
ג'יידון סאנצ'ו הוא אחד מכוכבי הבונדסליגה העונה כאשר הפך לאחד הכוכבים של בורוסיה דורטמונד כבר בגיל 18 והאנגלי המוכשר קבע ציון נוסף בכך שהפך בסוף השבוע האחרון בתיקו 3:3 נגד הופנהיים לשחקן הצעיר בתולדות הליגה הגרמנית הראשונה שכבש שמונה שערים בעונה (גיל 18 ו-321 ימים).


מחר (רביעי 22:00) סאנצ'ו יעלה לשחק נגד טוטנהאם בוומבלי בליגת האלופות ולמעשה זוהי תהיה הפעם הראשונה שישחק במסגרת קבוצתית על אדמת אנגליה. המעבר שלו ממנצ'סטר סיטי לדורטמונד היה ההימור הכי טוב שהיה יכול לקבל. אם היה נשאר אצל הסיטיזנס מי יודע אם מישהו היה זוכה לראות אותו ובעקבות ההצלחה שלו כמעט כל קבוצה בבונדסליגה שמות עין על הכדורגלנים הצעירים באנגליה שממעטים לקבל דקות משחק בפרמיירליג.


סאנצ'ו נולד בשנת 2000 וכעבור חצי שנה הרסו את המגדלים של וומבלי לקראת הריסת האצטדיון הישן ב-2003. ומחר הוא יסגור מעגל כאשר ישחק באצטדיון הלאומי החדש בליגת האלופות. הוא סיפר בראיון שמשפחתו באנגליה הפציצה אותו בבקשות לקבל כרטיסים וכמן כן גם חבריו רוצים לראות אותו מככב במגרש הלאומי. הוא ביקש 30 כרטיסים מדורטמונד ואמר: "כל אחד שלח לי מסרון שהוא חייב כרטיס. אני אשחק לעיני המשפחה שלי וזה דבר שתמיד חלמתי לעשות מאז שהייתי ילד. מדובר בוומבלי. אני כבר לא יכול לחכות".


היריבות עם טוטנהאם: "יש לי שם חבר טוב הארי ווינקס ואנחנו מחליפים עקיצות כל הזמן. הוא מרגיש שהם ינצחו ואני מאמין שננצח אותם. אנחנו לא חוששים מטוטנהאם כי אנחנו מאמינים בעצמנו".



סאנצ'ו שיחק במדי הנבחרת האנגלית בוובלי (Gettyimages)


סאנצ'ו החל את דרכו בגיל שבע במדי ווטפורד ועזב בגיל 11 את הבית ואת קמברוול בדרום לונדון להצטרף לאקדמיית הארפילד לספורט שבין היתר יש לה קשרים עם הצרעות. מנצ'סטר סיטי התרשמה מיכולתו והחתימה אותו ב-2015 לאקדמייה שלה. בקבוצת סיטי עד גיל 18 הוא כבש 12 שערים, בישל עוד ארבעה ב-14 משחקים ופפ גווארדיולה התרשם מאוד ממנו ובחר לעלות אותו לקבוצה הבוגרת, אבל ביולי 2017 הוא נופה מהסגל אחרי שסירב לחתום על הארכת חוזה ופפ אמר העונה שכל עוד הוא המנג'ר של מנצ'סטר סיטי, רגליו של סאנצ'ו לא ידרכו בקבוצה. דורטמונד שעקבה אחריו הציעה לו חוזה לחמש שנים והוא חתם.


העונה הפך לשחקן הרכב: "רציתי לקבל הזדמנות לשחק. אני לא יכול להודות יותר לדורטמונד על שנתנו לי צ'אנס. האמת שזה לא קל להיות רחוק מהבית וללמוד גרמנית, אבל לפחות אני גר עם אבא שלי בדירה. אני גם אוהב מאוד את העיר. הייתי צריך לעבוד על זה קשה. גרמנית שפה קשה עבורי, אבל אני לומד דברים חדשים כל יום. אני יודע בסדר כמה דברים בסיסים בשפה. אני לפחות מבין מה המאמן אומר בגרמנית באימונים וזה דבר חשוב".


הבחירה בדורטמונד: "האמת שהיו לי כמה הצעות, אבל בחרתי בדורטמונד כי הכרתי אותם טוב בגלל שהם חזקים בפיפ"א וחוץ מזה הם ידועים בכך שהם מטפחים צעירים. הם דיברו איתי ואמרו לי דברים שרציתי לשמוע. האמת שיש לנו שחקנים טובים יותר במציאות מהמשחק בפיפ"א. המספרים שלי טובים יותר מהמשחק".


ההצלחה שלו בדורטמונד: "זו שנה מטורפת שלא הייתי מאמין שאחווה. זה לא קל כי אני צריך להוכיח את עצמי כל הזמן באימונים ובמשחקים. מריו גצה, מרקו רויס ואקסל ויטסל הם אלילים שלי ועוזרים לי המון".



ג'יידון סאנצ'ו במדי מנצ'סטר סיטי. כילד אהד את צ'לסי (Gettyimages)


הקושי להישאר מחוץ לבית: "קל לי יחסית מחוץ לאנגליה בגלל שהייתי רגיל להיות מחוץ לבית בגיל צעיר יותר. תמיד אהבתי כדורגל ולכן בחרתי בדרך הקשה. אני מאושר שזה עובד עבורי עכשיו כי אני יודע מה זה לגדול בפרברי דרום לונדון, אני לא רוצה להיכנס לפרטים, אבל זה לא המקום הכי נחמד בעולם, בעיקר כשאנשים סביבך עושים דברים רעים". 



"אני מקווה שאני יכול לתת מסרים חיוביים לנוער שם. הם לא חייבים להיות כדורגלנים, אבל הם צריכים להתרכז בבתי הספר. חשוב מאוד ללמוד ואני מרגיש בר מזל שהייתי באקדמיית הארפילד, אך הייתי חייב לעזוב כדי לשחק כדורגל".


את מי אהדת בילדותך: "אהדתי את צ'לסי ושיחקתי הרבה ברחוב. כשאתה משחק ברחוב אחר כך אתה לא מפחד מאף שחקן על המגרש. זה נותן לך חוסן גופני ומנטלי. אף פעם לא שכחתי מהיכן הגעתי. חברים תמיד מבקשים ממני חולצות למשפחה שלהם ואני שולח לכולם".


עצה לראבי מטונדו שעזב את סיטי לשאלקה בינואר: "סימסתי לו ואנחנו ניפגש כי דורטמונד לא רחוקה מהמגרש של שאלקה. זה חבל הרוהר. אולי הבדל 15 קילומטרים. אני רוצה לתמוך בו".



ראבי מטונדו. כמו סאנצ'ו עזב גם הוא את סיטי לטובת הכדורגל הגרמני (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי