סולשיאר אופטימי: "ההרים נועדו כדי לטפס עליהם"

אולה גונאר סולשיאר
אולה גונאר סולשיאר | Gettyimages

מנג'ר מנצ'סטר יונייטד לא מוותר גם אחרי ההפסד לפ.ס.ז': " נלך לשם, נשחק את המשחק שלנו וננסה להשתפר". על יכולתו החלשה של סאנצ'ס אמר: "הוא צריך למצוא את עצמו מחדש". באלוטלי עקץ: "אוהדי סיטי שמחים"

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)
אחרי רצף של 11 משחקים ללא הפסד, מתוכם עשרה ניצחונות, אולה גונאר סולשיאר רשם את הפסד הבכורה שלו כמנג'ר מנצ'סטר יונייטד דווקא בליגת האלופות, 2:0 לפריז סן ז'רמן באולד טראפורד.


ב"דיילי מייל" נטען שהנורבגי כשל במבחן הכי גדול שלו עד כה וכעת בהנהלת השדים האדומים אולי יחשבו פעמיים לפני שיתנו לו את המינוי הקבוע למנג'ר. יונייטד נראתה אתמול חסרת חיים ונטולת מענה לכדורגל הטקטי של תומאס טוכל. פול פוגבה נוטרל לחלוטין וגם הורחק בדקה ה-89 בצהוב שני ובלעדיו, הסיכויים לעלות לרבע הגמר נראים קלושים. "הסיכויים של יונייטד לעלות הם כמו עלה נידף ברוח אחרי שפ.ס.ז' כבשה פעמיים תוך שמונה דקות במחצית השנייה", נכתב.


הכותרת של "מירור" למשחק הייתה מילה אחת: "אסון". בעיתון נכתב: "יונייטד למדה לקח והכי גרוע היה שאנחל די מריה בא לנקום בה, לאחר עונה אחת גרועה במנצ'סטר, בה גם פרצו את הבית שלו. סולשיאר קיבל שיעור מאלף מאמבפה והחברים".


סולשיאר התעקש אחרי המשחק שיש ליונייטד עוד סיכוי וששום דבר עוד לא אבוד. המנג'ר הכי אופטימי בעולם אמר: "ההרים קיימים כדי לטפס עליהם. נלך לשם, נשחק את המשחק שלנו וננסה להשתפר. היום היה לכולנו מבחן. היה קשה לעצור את קיליאן אמבפה. צריך ללמוד איך להכניס את הגוף ולעצור אותו, אבל אף פעם לא הייתי שחקן הגנה. נצטרך ללמוד".

Mirror sport: Disaster #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/DvpjVdX6OJ

— Helena Lee (@BBCHelenaLee) 12 בפברואר 2019

הפרשן מרטין סמואל כתב בטור שלו ב"דיילי מייל": "במובנים רבים, ההרגשה היא שזו הייתה חזרה לאחור לימים בהם סולשיאר הגיע לאולד טראפורד עם שק מלא באופטימיות, אבל אתמול יונייטד הייתה חשופה מאחור וההגנה שלה לא בדיוק עמדה ברמת הכדורגל שנדרשה ובהתקפה היא הייתה חסרת שיניים. הם היו נחותים מול פ.ס.ז' בכל מדד אפשרי ולא הייתה משמעת, כמו בכרטיס צהוב השני שספג פוגבה.


"צריך גם לומר שפ.ס.ז' קבוצה מצוינת גם בלי ניימאר וקבאני", הוסיף. "והעובדה שיונייטד עדיין בתמונה עם כמה אחוזים היא בגלל שקיליאן אמבפה היה צריך לכבוש שלושער, אבל כבש רק אחד. מה זה אומר עבור סולשיאר? לספוג הפסד ראשון אחרי 55 יום כמנג'ר הקבוצה זה אומנם מאזן לא רע, אבל גם איתות שיש ליונייטד עוד הרבה לאן להתקדם. לפחות הם לא מפסידים יותר לנמושות אלא לגדולות בלבד. רק אחת הטובות באירופה הצליחה להכניעם וסולשיאר יכול להתנחם בזה".


במהלך המשחק זרקו אוהדי יונייטד בקבוק לעבר אנחל די מריה, שעשה עצמו שותה ממנו, וב"דיילי מייל" נכתב: "הוא נראה נהנה מכל רגע וההצגה שלו עם הבקבוק רק הוכיחה זאת. הפציעות של ג'סי לינגארד ואנתוני מרסיאל פגעו ביונייטד, אבל בעיקר ההגנה החלשה". סולשיאר הוסיף: "אחרי השער הראשון המומנטום היה עם פ.ס.ז' והם שלטו במשחק. אפשר היה לראות שלא שיחקנו ברמה הזאת כמה זמן ונצטרך פשוט ללמוד. זו לא תהיה עונה מכוננת, אבל עונה שנלמד ממנה".



די מריה. נהנה מכל רגע (AFP)


הכרטיס הצהוב השני שספג פוגבה, אחרי עבירות על מרקו וראטי ודני אלבס, היה שנוי במחלוקת ורבים תהו אם היה צריך להישלף. סולשיאר אמר: "פוגבה היה חסר מזל. פוגבה ניסה הציב את הגוף שלו מול אלבס, אבל מדובר בשחקן חכם והוא הכניס לשם רגל. פוגבה רק רצה להגן על הכדור".


בנוסף, המנג'ר הנורבגי לא ניסה לתרץ את ההפסד בפציעות של מרסיאל ולינגארד: "אי אפשר לומר שזו הסיבה להפסד שלנו. החליפו אותם שחקנים מספיק טובים ואני מקווה שהפציעות שלהם לא רציניות. הם חשובים לנו ונותנים לנו אקסטרה. הם נפצעו בשרירים כך שנצטרך לחכות מספר ימים כדי לבדוק את מצבם".


לראשונה בתולדותיה, יונייטד הפסידה באולד טראפורד ליריבה אירופית בהפרש של יותר משער אחד ונשאר בעיקר לתהות אם אולי בעידן ז'וזה מוריניו, השער לפחות היה ננעל טוב יותר ולמעשה בפעם הראשונה מאז מינויו של סולשיאר, "המיוחד" הוזכר בהקשר חיובי במנצ'סטר. בנוסף, יונייטד בעטה רק פעם אחת לשער, הכי מעט מאז שיחקה נגד מילאן ב-2005. הנורבגי אמר שהוא לא יכול לעשות כלום באשר ליכולת החלשה של אלכסיס סאנצ'ס: "הוא צריך למצוא את עצמו מחדש כי אנחנו יודעים עד כמה הוא מוכשר. במועדון הזה אנחנו חוזרים מחדש אחרי הפסדים".


בתוך כך היה מי שנהנה לעקוץ אתמול את יונייטד, כשמדובר בלא אחר מאשר מריו באלוטלי, חלוצה האיטלקי של מארסיי, ששיחק בעבר בשורות היריבה העירונית מנצ'סטר סיטי וצייץ: "אוהדי סיטי שמחים. לילה טוב".


City fans happy! Good night

— Mario Balotelli (@FinallyMario) 12 בפברואר 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי