דה יונג כשיר לריאל מדריד, ראמוס יערוך את הופעתו ה-600

פרנקי דה יונג
פרנקי דה יונג | Gettyimages

הקשר, שיעבור לברצלונה בתום העונה, צפוי לשחק למרות שהיה בספק. וראן חולה בשפעת ונאצ'ו עשוי להחליפו במרכז ההגנה לצד הקפטן, שירשום את ההישג המפואר. סולארי מתלבט בין ואסקס לבייל

(גודל טקסט)
ריאל מדריד תשחק הערב (רביעי, 22:00) ב"יוהאן קרויף ארנה" באמסטרדם נגד אייאקס במסגרת שמינית גמר ליגת האלופות, במטרה לחזור לבירת ספרד עם תוצאה טובה לקראת הגומלין שייערך ב-5 במארס בסנטיאגו ברנבאו. מאמן הקבוצה ההולנדית, אריק טן האח, עודד את האוהדים כשגילה שהקשר פרנקי דה יונג, שצפוי היה להחמיץ את המשחק בגלל פציעה בירך, כשיר בסופו של דבר וייקח חלק במשחק.


עבור דה יונג, מדובר למעשה בדרבי פרטי ראשון אחרי שחתם בברצלונה והוא ישחק נגד היריבה הכי גדולה שלה. ייתכן מאוד שבאייאקס לוקחים סיכון מסוים לאחר שהקשר פתח בהפסד 1:0 להראקלס למרות שהיה בספק למשחק ונאלץ לצאת בגלל אותה פציעה בדקה ה-79. "אני בטוח שיוכל לשחק", אמר טן האח. "הוא נח מספיק זמן והוא מרגיש בסדר. עבור פרנקי, לשחק נגד ריאל מדריד ייתן לו מוטיבציה מיוחדת, אבל הוא רוצה גם לסיים את העונה בצורה הכי טובה לפני שהוא עוזב". גם דויד נרס הברזילאי עבר מבחן כשירות ויכול לשחק.


כאמור, עבור דה יונג מדובר בהזדמנות להראות מה הוא שווה נגד ריאל מדריד ומה מצפה לה ממנו בשנה הבאה. פטריק קלייברט, ששיחק באייאקס ובברצלונה, אמר בראיון בספרד על דה יונג: "הוא שחקן מעולה והוא פשוט גורם הנאה לאוהדים. אני מכיר אותו מגיל צעיר כי הוא התאמן עם הבן שלי ג'סטין באייאקס. כבר אז אפשר היה לראות את היכולות שלו והדרך בה הוא יודע לטפל בכדור. כשהוא מקבל את הכדור, הוא מיד יודע לאן למסור אותו. הוא תמיד מחפש מסירות עמק. הוא יודע גם לטפל בכדור כשהוא ברגליים שלו. עבור ברצלונה הוא שחקן מושלם כי הוא משחק בשיטה שלהם".



Last training session! #UCL#ajareapic.twitter.com/mCnclqquvU

— AFC Ajax (@AFCAjax) 12 בפברואר 2019

בריאל מדריד, רפאל וראן נמצא בספק למשחק לאחר שהחמיץ את האימון אתמול בעקבות שפעת, אך בכל זתא טס עם הקבוצה לאמסטרדם. הבלם הצרפתי נשאר אתמול בבית המלון ולא הצטרף לקבוצה מחשש שידביק את כל השחקנים. אם לא יוכל לשחק, נאצ'ו יהיה זה שיחליף אותו במרכז ההגנה לצד הקפטן סרחיו ראמוס שירשום את הופעתו ה-600 בכל המסגרות במדים הלבנים ויהיה השחקן השביעי בתולדות המועודון שעושה זאת, כשבנוסף כבש עד כה 84 שערים למרות תפקידו ההגנתי.


בהתקפה, המאמן סנטיאגו סולארי מתלבט בין לוקאס ואסקס לגארת' בייל, שעשוי לשחק באגף ימין כשמקומם של ויניסיוס ג'וניור וקארים בנזמה בהרכב נראה מובטח. ריאל מדריד ואייאקס נפגשו 12 פעמים בעבר, תמיד בגביע האלופות או ליגת האלופות היום והספרדים ניצחו בשבעה משחקים, שישה ברצף. במשחק הראשון בין הקבוצות היה תיקו ואייאקס ניצחה ארבעה משחקים ב-1973 וב-1995.


"הכל התחיל באמסטרדם", נכתב בשער ה"מארקה", כאשר הכוונה היא לגמר ליגת האלופות שנערך בבירת הולנד ב-1998, אז גברה ריאל מדריד 0:1 על יובנטוס וזכתה לראשונה במפעל מזה שלושה עשורים, כשמאז הוסיפו הבלאנקוס עוד לא פחות משש זכיות והם מקווים לעשות את הדרך לזכייה ה-14 במפעל.


#LaPortada 'En Amsterdam empezó todo' #Championspic.twitter.com/yCyTOXDwTT

— MARCA (@marca) 12 בפברואר 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי