קלופ על הומלס ולבנדובסקי: "ננסה למנוע מהם לנצוץ"

יורגן קלופ
יורגן קלופ | Gettyimages

מאמן ליברפול פירגן לשחקניו לשעבר לקראת המשחק נגד באיירן מינכן בשמינית הגמר ואמר על יחסי הכוחות: "אנחנו די שווים". פירמינו לא התאמן ונמצא בספק גדול. קומאן כשר מנגד, קובאץ': "זה לא יסתיים ב-0:0"

(גודל טקסט)
מחר (שלישי, 22:00) ליברפול תפגוש את באיירן מינכן בשלב שמינית גמר ליגת האלופות למפגש שהוא לא רק משחק בין שתי קבוצות שזכו ביחד בגביע האלופות עשר פעמים (חמש פעמים לכל קבוצה), אלא מפגש שיש בו הרבה עימותים מסקרנים נוספים. יורגן קלופ היה המאמן היחיד בגרמניה שהצליח להתמודד עם הבווארים כשאימן את דורטמונד. ג'רדאן שאקירי יקווה לשחק נגד קבוצתו לשעבר. זהו גם מפגש בין שניים מהשוערים הטובים בעולם, אליסון ומנואל נוייר.


באיירן מינכן תחסר את ג'רום בואטנג שחלה ולא יוכל לשחק. פרנק ריברי, שאשתו ילדה בפעם החמישית, יגיע מחר בבוקר לליברפול ויהיה בסגל למשחק. קינגסלי קומאן נכלל בסגל למרות שספג מכה בקרסולו השמאלית שם נותח פעמיים בשתי העונות החולפות, אבל חזר להתאמן כרגיל. מי שנעדר מהאימון המסכם באנפילד הוא לאון גורצקה, שטרם ברור אם ייכלל בסגל למשחק מחר


מן העבר השני, לליברפול יש בעיה קשה בהגנה. הבלם וירג'יל ואן דייק ייעדר בגלל צהובים וגם דיאן לוברן, שעשה הכל כדי להיכלל בסגל המייטירדס, לא הצליח לעבור מבחן כשירות ובמקרה הטוב יהיה על הספסל. בעיה קשה לא פחות היא הספק הגדול בו נמצא רוברטו פירמינו לקראת ההתמודדות, אחרי שווירוס שתקף אותו מנע ממנו להתייצב אימום המסכן. בצד החיובי, ג'ורג'יניו ווינאלדום שהיה פצוע התאמן היום וצפוי להיות כשיר וכמוהו גם ג'רדאן שאקירי. כך או אחרת לקלופ יש כאב ראש גדול בהגנה, כשגם ג'ו גומז פצוע, וייתכן שפאביניו יעלה לשחק כבלם. 


Our squad travelling to Anfield #packmas#UCL#LFCFCBpic.twitter.com/1KjKgEI5L8

— FC Bayern English (@FCBayernEN) 18 בפברואר 2019


יורגן קלופ דיבר על באיירן מינכן: "זה היה ברור שאחרי שש שנים בהם באיירן מינכן שלטו לחלוטין בליגה הגרמנית יהיה להם יותר קשה העונה, אבל אין עוד הכרעה בבונדסליגה והם עדיין בליגת האלופות".


הציפיות מליברפול: "עד כה אולי השגנו מעט יותר ממה שציפו מאיתנו ואולי יש ציפיות גדולות יותר מאיתנו נגד באיירן, אבל שתי הקבוצות לדעתי במצב דומה". 


המשחק הראשון באנפילד
: "לא אכפת לנו. שיחקנו גם נגד סיטי קודם בבית (בעונה שעברה). כששתי קבוצות טובות נפגשות המשחק לא מוכרע אף פעם במשחק הראשון. יש שני משחקים ואנחנו נהיה מפוקסים בשניהם. צריך לנצל את המשחק הביתי כמה שיותר. הייתה לנו פגרה קצרה ויכולנו לעבוד על דברים קטנים. עדיף לשחק או לצאת לחופשה קטנה? לא יודע בדיוק. אולי תקבלו תשובה מחר".


האהבה שלו לעיר ליברפול ולמועדון
: "הרבה יותר ממה שציפיתי. התקבלתי בצורה יוצאת מן כלל וזה הופך ליותר ויותר טוב. התפתחנו ביחד מאז הגעתי. אני מרגיש את החיוביות שיש באצטדיון וזה עוד לא נגמר".



מוחמד סלאח וג'ורדן הנדרסון. ישיגו מקדמה משמעותית לגומלין? (Gettyimages)


משחק נגד מאטס הומלס ורוברט לבנדובסקי: "הם בחורים פנטסטיים. אני אסיר תודה להם כי בלעדיהם הקריירה שלי לא הייתה אותו דבר. יש לנו תמיד כבוד גדול אחד לשני. אני מחבב את לבנדובסקי והומלס, אבל ננסה למנוע מהם לנצוץ".


עדיפות לזכייה באליפות או בליגת האלופות: "אולי האוהדים חושבים שאליפות הפרמיירליג חשובה יותר, אבל אנחנו משחקים עכשיו בליגת האלופות".


Suited and booted. Boss tha' #packmas#UCL#LFCFCBpic.twitter.com/1kMm57WTck

— FC Bayern English (@FCBayernEN) 18 בפברואר 2019


ג'ורדן הנדרסון דיבר על נאבי קייטה: "רואים שהוא שחקן מצוין, אבל זה קשה להתאקלם בפרמיירליג בשנה הראשונה. הוא לומד איך אנחנו משחקים". הקשר התייחס גם להיעדרות של ואן דייק: "הוא שחקן חזק מאוד, אבל אני חושב שיש לנו מספיק שחקנים שיוכלו להחליף אותו".


קשר באיירן מינכן ג'ושוע קימיך, פתח במלחמה הפסיכולוגית לקראת המשחק בראיון ל"טלגראף": "היציבות של ליברפול עושה אותה פייבוריטית לזכייה בעימות נגדנו. הם הפסידו כל העונה משחק ליגה אחד וספגו רק 15 שערים. אנחנו לא יציבים כמוהם. אין ספק שקלופ עושה שם עבודה מצוינת. אתה רואה את הרגשות שיש לו על כר הדשא וכמה הוא מחובר לאוהדים. אפשר לראות עד כמה הוא דוחף את השחקנים שלו לרמת כדורגל מעל הרמה הרגילה שלהם. עבורי בכל אופן פפ גווארדיולה הוא האיש שהכי השפיע עלי. כשהגעתי לקבוצה הייתי שחקן מהליגה השנייה ועבורי זה היה עולם חדש. הוא תמיד היה שם עבורי ושיפר אותי מאימון לאימון. לא עבר הרבה זמן וכבר הייתי שחקן נבחרת. הוא שינה אותי".


מנואל נוייר שחזר מפציעה פירגן לשוער ליברפול אליסון שהחליף את הגרמני לוריס קאריוס. "אני אוהב את סגנון המשחק שלו. ראיתי אותו משחק ברומא ובנבחרת ברזיל ואני חושב שהוא עושה עבודה מצויינת. בגמר ליגת האלופות שנה שעברה היינו באימוני הנבחרת וראינו את הגמר, קיווינו שקאריוס יצליח כי הוא שוער גרמני, אבל זה היה יום עצוב לשוערים של באיירן".



יורגן קלופ. "מרגיש את החיוביות שיש באצטדיון וזה עוד לא נגמר" (Gettyimages)


סרג' גנאברי מבאיירן פירגן לג'ורג'יניו ווינאלדום שנמצא בכושר טוב לאחרונה. "כשאני רואה את משחקי ליברפול הוא נמצא בכל מקום. הוא עובד מאחור ומצמצם את הפערים בין הקישור להגנה ויש לו השפעה גדולה על המשחק. אי אפשר להכחיש שליברפול משחקת חזק מאוד העונה, אבל זה לא אומר שאנחנו באים ומרימים ידיים. יש לנו את החוזקות שלנו. הכל אפשרי".


במסיבת העיתונאים הוסיף המאמן ניקו קובאץ': "ליגת האלופות זהו מפעל מיוחד, שבאיירן מינכן רגילה להצליח בו. אני יודע שבבונדסליגה הדברים לא הולכים לנו כרגע בצורה קלה, אבל אני משוכנע שהבחורים יתנו מחר הופעה גדולה. לליברפול יש במשחק מאפיינים שהיא מבצעת בצורה מושלמת ונצטרך למצוא לכך פתרונות, אני לא יכול לדמיין אפילו שהמשחק יסתיים ב-0:0. נצטרך להחזיק בכדור ולייצר מצבים, וכשהכדור לא יהיה אצלנו נצטרך להגן כיחידה אחת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי