אלגרי: "חייבים לכבוש שער חוץ, המשחק עבורנו הוא כמו גמר"

מסימיליאנו אלגרי
מסימיליאנו אלגרי | GettyImages

מאמן יובנטוס התייחס למשחק נגד אתלטיקו מדריד ואמר: "שתי הקבוצות די מאוזנות". בונוצ'י דיבר על רונאלדו: "אני הוזה כשאני רואה אותו מתאמן", ועל המפגש נגד מוראטה: "הזהרתי אותו שאני הולך להכות אותו"

(גודל טקסט)

אתלטיקו מדריד תנסה לעצור מחר (רביעי) את יובנטוס במשחק הראשון של כריסטיאנו רונאלדו בבירת ספרד מאז עזב את ריאל מדריד. בפעם הקודמת ששיחק על אדמת ספרד נגד ולנסיה בליגת האלופות, הורחק הפורטוגלי אחרי 28 דקות וירד בדמעות מהמגרש, אבל הגברת הזקנה, הסתדרה בלעדיו וניצחה 0:2 בשלב הבתים.

שתי קבוצות הפאר נראו כמועמדות לזכייה אפשרית במפעל בתחילת העונה, אבל עכשיו ברור שאחת מהן תהיה בחוץ לקראת רבע הגמר. שתיהן הגיעו יחדיו לגמרים של ליגת האלופות 11 פעמים, הקולצ'ונרוס זכו בעונה שעברה בליגה האירופית.

המפגש של אתלטיקו מדריד עם כריסטיאנו רונאלדו היה די טראומטי בעבר. הפורטוגלי כבש נגדם ארבעה שערים בשישה משחקים אחרונים באלופות כולל שלושער בחצי גמר האלופות בעונת 2016/17. עבור רונאלדו החזרה תהיה גם מרגשת מכיוון שהוא התגורר סמוך מאוד למתקן האימונים של אתלטיקו מדריד כששיחק בבלאנקוס. זה סוג של רגע האמת עבור רונאלדו שנרכש כדי להעלות את יובה לגמר. הוא כבש 121 באלופות ו-57 מהם היו מכריעים.


כריסטיאנו רונאלדו חגג במדי ריאל מדריד נגד אתלטיקו. יכבוש נגדם גם במדי יובה (Gettyimages)

ביובה ג'ורג'יו קייליני ולאונרדו בונוצ'י שבו למגרשים רק בניצחון האחרון נגד פרוזינונה ועשויים לשחק מחר, החלוץ הארגנטינאי פאולו דיבאלה, צפוי להתחיל על הספסל. בשורות אתלטיקו מדריד דייגו קוסטה חזר בפציעה בת שלושה חודשים ושותף בשני משחקי הליגה האחרונות של הקבוצה, אך למרות זאת הוא לא נמצא בכושר משחק מלא והוא ככל הנראה לא יעלה בהרכב של סימאונה.

מאסימיליאנו אלגרי אמר על המשחק: "אנחנו חייבים לכבוש שער חוץ במטרופוליטנו. עבורנו זה כמו גמר כי שתי היריבות די מאוזנות". ג'ורג'יו קייליני בלם יובנטוס אפילו הדגיש את הקו הזה בראיון ל"מארקה" כשאמר: "אתלטיקו מדריד היא הקבוצה הכי איטלקית בספרד".

אם פעם האיטלקים היו ידועים יותר בכדורגל ההגנתי שלהם הרי שדייגו סימאונה לקח את הרעיון והשביח אותו והפך את הקולצ'ונרוס לקבוצה הכי הגנתית באירופה. ב"גאזטה דלו ספורט" כתבו לקראת המשחק שזה יהיה מאבק בין שתי ההגנות אולי החזקות ביותר באירופה בשנים האחרונות.


אתלטיקו מדריד סופגת הכי מעט באירופה. דייגו סימאונה (Gettyimages)

בחמש העונות האחרונות אתלטיקו ספגה הכי מעט שערים באלופות עם ממוצע של 0.7 שערים למשחק בעוד שיובנטוס מדורגת מיד אחריה עם 0.8 למשחק. לשם השוואה אחריהן מדורגות ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד, ריאל מדריד ודינמו קייב (כל אחת 0.9 למשחק) ואחריהן לסטר וצ'לסי עם שער אחד למשחק.

דייגו גודין שככל הנראה ישחק בעונה הבאה באינטר אמר לפני שנה: "אנחנו קודם כל מחזקים את ההגנה והמשחק שלנו מתחיל מאחור, אבל לא צריך את כל הטיקי טאקה הזה. אנחנו מעבירים כדור ארוך ובזה זה נגמר". ההגנה של אתלטיקו נעזרת גם בשוער יאן אובלק שלפי הסטטיסטיקה שמר על רשת נקייה ב-108 משחקים מתוך 193 שלו.

לאונרדו בונוצ'י התראיין "אס" וגילה שריאל מדריד התעניינה בו בקיץ האחרון: "זה אומר שעשיתי עבודה טובה וזה נתן לי גאווה שמועדון כזה רוצה אותי, אבל ברגע שיובנטוס התקשרה אלי הרצון והתשוקה להרגיש שוב בבית הביאה את הלב שלי חזרה לטורינו. חשבתי שאהנה יותר ביובנטוס, שנה שעברה הייתי המון במילאנו ולא ראיתי כמעט את הילדים שלי, בנוסף לכך, לפגוש שוב את קיילני ובראצלי עבורי זה היה אדיר כי אנחנו משלימים זה את זה".


"אנחנו משלימים אחד את השני". לאונרדו בונוצ'י עם אנדראה ברצאלי וג'ורג'ו קייליני (Gettyimages)

על רונאלדו: "לראות אותו מתאמן זה כמעט הזוי". ג'יאנלואיג'י בופון: "זה מוזר להסתכל לאחור ולא לראות אותו כי גדלתי איתו ועליו". על המשחק: "נצטרך להילחם על כל כדור. אלברו מוראטה הוא חבר, אבל הזהרתי אותו שמחר אני הולך להכות אותו".

אנטואן גריזמן הציל את את אתלטיקו מדריד לבדו במשחקים האחרונים כאשר כבש בארבעה משחקים מתוך שש המשחקים האחרונים של הקבוצה בכל המסגרות, שכולל גם את שער הניצחון במשחק האחרון בליגה ב-0:1 נגד ראיו ואיקאנו.

הצרפתי התראיין ל"פראנס פוטבול" לקראת המשחק עם יובה ואמר: "צרפת אולי הביאה אותי לעולם, אבל ספרד הייתה המדינה שאימצה אותי. למדתי לשחק בנגיעה-שתיים. ספרד לימדה אותי לשחק כדורגל פשוט יותר". על המפגשים עם אתלטיקו: "יהיו שני משחקים מאוד טקטיים. המשחק הראשון אצלנו וזה לא קל, אבל האווירה בכל משחק ליגת האלופות באצטדיון שלנו מדהימה".

פאולו דיבאלה התראיין לקראת המשחק באתר של אופ"א ואמר: "היה לי את הכבוד לשחק לצידו של ליאו מסי ועכשיו אני משחק עם רונאלדו, למעטים מאיתנו הייתה את ההזדמנות לשחק עם שניהם. אתה תמיד רוצה ללמוד מהטובים ביותר. רונאלדו בחור נורמלי כמו כל אחד מאיתנו. ברור שאני משווה אותו למסי כי כל אחד עשה את זה ולדעתי מדובר בשני משחקים מיוחדים". על אתלטיקו: "אנחנו יודעים מצוין מה סטייל המשחק של אתלטיקו. הם חזקים מאוד הגנתית. גם אנחנו כאלה. אנחנו כל פעם מראים את היכולת שלנו והגענו לשני גמרים אחד בו שיחקתי".


"מעטים זוכים לשחק גם עם רונאלדו וגם עם מסי". פאולו דיבאלה (Gettyimages)

מאוחר יותר, אלברו מוראטה חלוץ אתלטיקו מדריד ששיחק ביובנטוס אמר בראיון ל-TVE כי הוא מתכוון לחגוג מול יובנטוס אם יכבוש שער נגד קבוצתו לשעבר אכן יכבוש: "זה יהיה השער הראשון שלי באתלטיקו ואני מתכונן לחגוג אותו למען האנשים של אתלטיקו. אלו אותם אנשים שעזבתי בעבר ונשארו אצלי בראש ועכשיו אני שוב משחק עם החולצה של אתלטיקו וזה הגשמת חלום".

מוראטה שעובר עונה קשה אחרי שהושאל מצ'לסי לאתלטיקו אמר: "אנחנו חייבים להפוך את הוונדה מטרופוליטנו למבצר. זה האצטדיון שלנו והבית שלנו ואף אחד שלא יוכל לכבוש אותו. המפתח הוא לעשות הכל כדי לעצור את כריסטיאנו רונאלדו ושאנטואן גריזמן יגלה משחק טוב".

על יאן אובלק אמר: "לפני שנה עצר שער שלי כששיחקתי בצ'לסי בשלב הבתים של האלופות נגד אתלטיקו ושאלתי אותו איך הוא עשה את זה. הוא אמר לי שזה היה אינסטינקט לא מהעולם הזה".


יחגוג נגד האקסית אם יכבוש נגדה. אלברו מוראטה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי