"סימאונה עשה בית ספר לאלגרי, אתלטיקו הכאיבה לרונאלדו"

דייגו סימאונה
דייגו סימאונה | AFP

בספרד חוגגים את ה-0:2 הענק על יובנטוס: "המשחק הכי טוב שלהם במטרופוליטנו, הסיטו הצידה קבוצת כוכבים". סימאונה חגג עם תנועה מגונה והסביר: "רציתי להראות שיש לנו ביצים". מוראטה על ה-VAR: "צריך אופי"

(גודל טקסט)
"פורצה אתלטיקו" היא הכותרת של העיתון "מארקה" הבוקר (חמישי) אחרי הניצחון הגדול 0:2 על יובנטוס. "אתלטיקו מדריד בגירסה הנפלאה שלה השיגה ניצחון ענק על יובה ושמרה על סיכוי גדול לעלות לרבע הגמר עם ניצחון ברוח של אתלטיקו הישנה", נכתב, "זה היה אולי המשחק הכי טוב של אתלטיקו מדריד מאז נכנסו ל'וונדה מטורופליטנו', הקבוצה הציבה רגל אחת ברבע עם הפגנת כדורגל נפלאה ולמרות שה-VAR ביטל שער של אלברו מוראטה ופנדל לזכותה". על היכולת של כריסטיאנו רונאלדו כתב העיתון: "הוא היה מסוכן כמו תמיד, אבל ככל שהמשחק הלך והתקדם הוא פחות בלט ועוד היה מעורב בשער של דייגו גודין. אתלטיקו הצליחה להכאיב לו".


לכוכב המשחק נבחר דייגו סימאונה, עליו נכתב: "הוא הצליח לעשות בית ספר למאסימיליאנו אלגרי והפך את יובה לגמד. השוער יאן אולבק נזקק רק לשתי הצלות במהלך כל המשחק". אלברו מוראטה נבחר לאיש האומלל של הערב, בגלל שה-VAR קלקל לו שער בכורה במטרופוליטנו במשחק השני ברציפות, בליגה ובליגת האלופות. על דייגו קוסטה, שחזר כמו רוח סערה, נאמר בעיתון: "הוא עבר ניתוח ב-5 בדצמבר והוא הסתכל על לוח השנה ואמר לעצמו שהוא מכוון חזרה למשחק הזה, והוא היה כמו סופת וולקאנו".


העיתון "אס" העניק ציוני 3 אסים לחימנס, גודין, קוקה וגריזמן, בעוד כריסטיאנו רונאלדו, פאולו דיבאלה ואלכס סנדרו אפילו לא קיבלו ציון.


#LaPortada ‘¡Qué fieras!' #UCLpic.twitter.com/9q1tt48vR2

— MARCA (@marca) 20 בפברואר 2019


סימאונה חגג אחרי השער של חוסה מאריה חימנס כשהוא מחזיק במבושיו, ואמר: "כבר עשיתי את זה כשחקן". באמת פורסמו תמונות שלו כשחקן לאציו עושה אותה תנועה והוא הסביר: "יש לנו הרבה ביצים וניסיתי להראות את זה לאוהדים שלנו. אם מישהו נפגע אני מתנצל". הוא הסתובב ליציעים כשעשה את התנועה כשהוא מחזיק בשתי ידיו באיזור החלציים. "זה לא היה מכוון נגד יובנטוס. זה אמור היה להראות שיש לנו אומץ. לשים בהרכב את דייגו קוסטה וקוקה אחרי פציעות ארוכות דרש אומץ לב ושיחקנו משחק אינטליגנטי נגד אחת הטובות בעולם", הסביר. על הגומלין: "יודעים שנתמודד נגד קבוצה ענקית, אחת הטובות באירופה שלא מפסידה כמעט באצטדיון שלה. יודעים שזו תהיה משימה מאוד קשה".


Diego Simeone talks us through his celebration against Juventus. pic.twitter.com/0sl54fx73s

— ESPN UK (@ESPNUK) 20 בפברואר 2019


"מארקה" כתב כי זה היה המשחק הכי קשה לשתי הקבוצות. "משחק על עונה שלמה, משחק על אירופה ובמשחק הזה אתלטיקו הציגה את המשחק הכי טוב שלה העונה. סימאונה הכניס למשחק המון אופי, עבודה קשה ולב רחב, אבל גם כדורגל משובח עם החלטות ניהול משחק נכונות. היה צריך למחוא כפיים הפעם לסימאונה שהסיט הצידה קבוצת כוכבים ענקית שכוללת את כריסטיאנו רונלאדו, פאולו דיבאלה ושלישיית ההגנה הכי טובה בעולם. אף אחד לא חלם שדייגו קוסטה יפתח אחרי שעבר ניתוח וחזר רק למחזור האחרון בניצחון 0:1 על ראיו וייקאנו".


אצטדיון שלם עמד ומחא לקוסטה כפיים כשהוחלף בדקה ה-58. תוך תשע דקות במחצית השנייה סימאונה הכניס את אלברו מוראטה, אנחל קוריאה ותומה למאר. "צריך הרבה אומץ לעשות כאלה חילופים", כתבו עליו, "אתמול בלילה התמודדו אולי שתיים מתוך שלוש הקבוצות הכי תחרותיות באירופה, והקבוצה שניצחה היתה זו שהראתה הכי הרבה אופי".


מוראטה, ששער שלו בוטל בגלל ה-VAR, התבטא נגדו בחריפות: "לא שם על ה-VAR, אבל הוא מעצבן אותי ומה אפשר לעשות נגדו, לשלוח למישהו אי מייל ולהתלונן? מה לעשות שהם ביטלו לי שער שני ברציפות. הכי חשוב שניצחנו את אחת הקבוצות החזקות בעולם ואתה צריך הרבה אופי ויותר מזה לעשות זאת".


קוסטה ומוראטה.
קוסטה ומוראטה. "צריך הרבה אומץ בשביל החילופים הללו" (Gettyimages)


ההשתלבות שלו בקבוצה: "כל האנשים במועדון והשחקנים עוזרים לי המון. ואני מאושר להיות כאן ומהתוצאה הלילה". הגומלין: "יובה לדעתי עדיין פיבוריטית. יובה זו יובה ואנחנו הולכים לשחק באחד האצטדיונים הכי קשים בעולם, אבל השגנו תוצאה טובה ונצטרך להיות אפילו טובים יותר בגומלין. לפני שבוע לא היינו ברגע הכי גרוע שלנו העונה (אחרי התיקו נגד ברצלונה וג'ירונה, י.ז.) ועכשיו אנחנו לא ברגע הכי טוב של העונה. אנחנו אותה קבוצה עם אותו DNA שחזר אלינו כי לא קל להתאושש". העימות עם ג'ורג'יו קייליני: "הוא חבר שלי מאז ששיחקנו ביחד ביובה. אוהב אותו, אבל הוא לא היה יכול לטעון שהיתה עליו עבירה כשהוא עושה עבירות על כולם. שמח שדווקא גודין וחימנס כבשו, כי הם תמיד עובדים עבור כולם".


גם דייגו גודין הזהיר: "זה לא נגמר, כי מדובר רק ב-90 הדקות הראשונות. עכשיו צריך לא לספוג תוצאה ענקית, אבל ללא ספק זה לא נגמר".


בתקשורת כתבו שסימאונה עשה בית ספר לאלגרי: "זה היה משחק שחמט בין אלגרי וסימאונה, והאחרון ניצח". נשיא אתלטיקו מדריד אנריקה סרסו כעס על ביטול השער של מוראטה ועזב את תא הכבוד לאחר מכן, וטען אחר כך שראה שוב ושוב את ההילוך לשער ולדעתו היה חוקי לחלוטין. מנהל אתלטיקו קלמנטה ואלוורדה אמר: "אין ברירה, אנחנו חייבים להתרגל ל-VAR ולהבין אותו. יש חמישה-שישה שופטים ב-VAR והם מחליטים גם אם זה לא נראה לנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי