הרבה יותר מסתם בריון: בכושרו הנוכחי של רומלו לוקאקו הכל אפשרי

רומלו לוקאקו
רומלו לוקאקו | Gettyimages

בצל השמועות על טרייד עם איקרדי וריב עם פוגבה, הבלגי שהפך לשק חבטות אצל מוריניו הוכיח תחת סולשיאר שהוא שחקן למופת. אם הוא יהנדס בפריז קאמבק מופלא ויצעיד את יונייטד לרבע הגמר, גם הרכלנים יצטרכו לסתום

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)
האם אפשר להאמין לריב קשה בין רומלו לוקאקו לפול פוגבה? הרי הם החברים הכי קרובים והחלוץ הבלגי בחר לחתום במנצ'סטר יונייטד בקיץ 2017 בעיקר כדי לשתף פעולה עם הקשר הצרפתי. הם חלמו על כך זמן רב קודם לכן, ואת ההזדמנות באולד טראפורד אי אפשר היה לפספס. והנה לכם – הצהובון סאן פירסם כי לוקאקו זעם על פוגבה בתום המשחק הדרמטי מול סאות'המפטון בשבת. הבלגי התלונן לכאורה על כך שלא התאפשר לו לבעוט את הפנדל בזמן פציעות ולהשלים שלושער, בעוד חברו התעקש לגשת לנקודה הלבנה והחמיץ.


When the hate don't work they start telling lies…

— R.Lukaku Bolingoli9 (@RomeluLukaku9) March 5, 2019


יממה קודם לכן, פירסם סאן סקופ עסיסי נוסף על לוקאקו. לפי הצהובון, השדים האדומים מעוניינים להביא למנצ'סטר את מאורו איקרדי מאינטר, ומוכנים להעביר לנראזורי את הסקורר הבלגי תמורת הקפטן הארגנטיני לשעבר שהסתכסך מאוד עם מועדונו. "לוקאקו התקשה באולד טראפורד עד לאחרונה", נכתב שם.


יש גורמים שרואים בפרסומים מסוג זה אמת ומעבירים את המסר הלאה. כך יכול אוהד ממוצע לקבל תמונה שקרית לפיה לוקאקו לא מרוצה בחדר ההלבשה ונמצא בדרך החוצה מהמועדון. בפועל, המציאות שונה. רמת האמינות של סאן הייתה מאז ומתמיד מתחת לאפס. אי אפשר להאמין לאף מילה שכתובה שם. לוקאקו, מצידו, כלל לא מתייחס אליו. "אני לא קורא עיתונים מסוימים ולא מדבר איתם. לפעמים אני משלם על כך מחיר, אבל לא אכפת לי. בעיתון מסוים כולם גזענים, ואין מה לעשות. מאז החמצתי במשחק הראשון בקבוצה, בסופר-קאפ מול ריאל מדריד, מתייחסים אלי בהסתייגות. צריך ללמוד לחיות עם זה", הוא אומר.



לומד לחיות עם התקשורת האנגלית. לוקאקו (Gettyimages)


ולוקאקו נאלץ להתמודד עם ביקורת קשה ולא מוצדקת. במשך יותר מעונה, הפך אותו ז'וזה מוריניו לשק חבטות נוח כי הוא תופקד כפיבוט בודד ברחבה והשתמש בפיזיות שלו כדי להיאבק על כדורים ארוכים. זו הייתה משימתו העיקרית על המגרש. כך נוצרה התדמית של חלוץ מגושם וחד-מימדי, שלא מסוגל לתפקד רחוק מהשער ומוגבל מאוד טכנית. פרשנים מסוימים דחפו את התאוריה הזו בכל הכוח, ובמשחקים לא מבוטלים אפשר היה למצוא לה בסיס נרחב. אלא שהיא שגויה מהיסוד. בפועל, לוקאקו הוא כדורגלן רב גוני מאוד, בעל נגיעה פנטסטית בכדור וראיית משחק משובחת. הוא מסוגל לנדוד לאגפים, לפנות שטחים, לאפשר לחבריו להיכנס לשטחים אלה וגם לספק להם את מסירות עדינות בעיתוי הנכון. הוא הרבה יותר מסתם בריון רחבה מהסוג הישן.


כל מי שצפה בביצועיו באברטון, בווסט ברומיץ' ובנבחרת בלגיה יודע זאת. כל מי ששיחק לצידו יודע זאת. ועכשיו, אחרי שמוריניו עזב סוף כל סוף באיחור רב מאוד, לוקאקו מוכיח זאת גם במנצ'סטר יונייטד. שינוי הגישה של אולה גונאר סולשיאר עשה את כל ההבדל. והוא עושה זאת למרות שהנורבגי לא תמיד רואה בו שחקן הרכב. מבחינת המנג'ר החדש, מרקוס רשפורד הוא החלוץ המרכזי האופטימלי, ולוקאקו היה צריך לא פעם להמתין על הספסל. זה לא הפריע לו. הוא פשוט יצטיין במשחקים שנותנים לו, לצד רשפורד או בלעדיו. "אני אוהב את סולשיאר. הוא אדם פתוח והוגן מאוד שלא מסתיר כלום. הוא גורם לי להיות רעב, ואני נחוש לנצל כל הזדמנות שאקבל", אומר לוקאקו, כי הוא שחקן קבוצתי למופת.


הזדמנות גדולה במיוחד הוא קיבל בגביע האנגלי מול ארסנל בשלהי ינואר, ולקח אותה בשתי הידיים עם צמד בישולי בזק. בדקה ה-31, הוא סידר את השער של אלכסיס סאנצ'ס. בדקה ה-33, הוא מצא בכדור מושלם את ג'סי לינגארד. כך הוכרעה ההתמודדות, ולוקאקו היה הגיבור הגדול גם בלי למצוא את הרשת. והוא גם מבקיע, כמובן. ליתר דיוק, הבלגי כבש בכל שלושת המשחקים הראשונים שלו עם סולשיאר על הקווים בדצמבר, מול בורנמות', ניוקאסל ורדינג. אחוז ניצול ההזדמנויות שלו מצוין. למעשה, ממוצע ההבקעות שלו לדקה טוב יותר העונה מזה של איקרדי. האם באמת קיימת מבחינת המועדון האפשרות להחליף אותו בחלוץ מוכשר מאוד, אך פרובלמטי פי מיליון מבחינת אופי? קצת קשה להאמין.



איקרדי יחליף את לוקאקו בחוד של יונייטד? קשה להאמין ׂ(Gettyimages)


והריב עם פוגבה? אפשר היה להמציא משהו פחות מופרך. לוקאקו הבקיע צמדים בשני משחקי ליגה בשבוע החולף. ביום רביעי הוא כבש פעמיים מול קריסטל פאלאס בדרך ל-1:3. בשבת הוא הביא 2:3 מרגש ומכונן על סאות'המפטון שיהיה קריטי מאוד במאבק על הכרטיס לליגת האלופות. איכות השערים יוצאת מהכלל, ושלושה מהם אפילו הובקעו ברגלו הימנית החלשה. מצב הרוח שלו פנטסטי. אז הוא יתווכח בטונים גבוהים עם פוגבה על כך שלא נתנו לו לבעוט פנדל? לוקאקו? עם כל הכבוד, לא מדובר בניימאר.


אפרופו ניימאר – הוא עדיין פצוע, בילה בקרנבל בברזיל, חזר רק עכשיו לפריז, ויצפה במשחק הגומלין של סן ז'רמן מול מנצ'סטר יונייטד מהיציע. לעומת זאת, לוקאקו דווקא יהיה על הדשא, אחרי שקיבל רק שש דקות במשחק הראשון באולד טראפורד בו הפסידו השדים האדומים 2:0. היה זה ההפסד היחיד בקדנציה של סולשיאר עד כה, ובמשחקי החוץ הנורבגי עדיין מושלם, עם שמונה ניצחונות רצופים בכל המסגרות. באופן מדהים, זה מעולם לא קרה קודם לכן בכל ההיסטוריה המפוארת של המועדון.


כעת נדרש מאמץ עילאי על מנת להאריך את הרצף לתשעה, ולא סתם – נדרש ניצחון בהפרש שני שערים לפחות בעיר האורות על מנת להשלים קאמבק. וזו אולי משימה קשה במיוחד, אבל עם לוקאקו בכושרו הנוכחי הכל אפשרי. אם הבלגי יבקיע צמד נוסף, יהנדס קאמבק מופלא ויצעיד את מנצ'סטר יונייטד לרבע הגמר, גם הרכלנים מסאן יצטרכו לסתום. ובעצם, הם יכולים להמשיך לכתוב שטויות. לוקאקו בכל מקרה לא מקשיב להם.



עם לוקאקו בכושרו הנוכחי הכל אפשרי (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי