פוצ'טינו: "עונה היסטורית", קיין: "משתפרים כל שנה"

שחקני טוטנהאם חוגגים
שחקני טוטנהאם חוגגים | AFP

טוטנהאם ניצחה 0:1 בדורטמונד בדרך לרבע הגמר, הוגו לוריס שהצטיין: "להדיח אותם זה הישג אדיר". בקבוצה מקווים שווייט הארט ליין החדש יוכל לארח ברבע הגמר, המנג'ר הורחק ולא יוכל לעמוד על הקווים נגד ליברפול

(גודל טקסט)
הופעה ענקית של הוגו לוריס, כזו שזכתה להשוואות לססגנון של דויד דה חאה ממנצ'סטר יונייטד, לצד משחק טקטי נכון של כל הקבוצה, אפשרו לטוטנהאם לא רק לשמור על ה-0:3 מהמשחק הראשון נגד דורטמונד, אלא גם לנצח 0:1 בזיגנל אידונה פארק בדרך לרבע גמר ליגת האלופות.


טוטנהאם אולי לא מרשימה בפרמיירליג, לא ניצחה כבר שלושה מחזורים ברציפות ולמעשה יצאה ממאבק האליפות, אבל באירופה הביאה הרבה כבוד לכדורגל האנגלי – היא הקבוצה היחידה שניצחה את דורטמונד במגרשה העונה, וזה הישג לא מבוטל מול מי שהוליכה את הבונדסליגה לכל אורך העונה והייתה מהקבוצות הבולטות ביבשת, על אף שהיא נמצאת בצניחה חופשית וכבר איבדה את כל יתרונה בבונדסליגה על באיירן מינכן.


הארי קיין כבש אתמול את שערו ה-24 בטוטנהאם באירופה והפך לשיאן המועדון בגביעי אירופה. קיין מקדים כעת את ג'רמיין דפו שכבש 23 שערים והיה השיאן עד העונה, את מרטין צ'יברס שכבש 22 ועוד שלושה שחקנים עם 13 שערים כל אחד. לאחר המשחק טען קיין שטוטנהאם יכולה ללכת עד הסוף באלופות: "בכל שנה אנחנו טובים יותר בליגת האלופות והשנה מי יודע עוד להיכן נגיע. אנחנו ברבע הגמר ונמשיך לבנות את היסודות של טוטנהאם".


TELEGRAPH SPORT: Kane's smash and grab #tomorrowspaperstodaypic.twitter.com/fNmy91rJmO

— Neil Henderson (@hendopolis) 5 במרץ 2019


"דיילי מייל" העניק את הכותרת: "קילר קיין" לחלוץ שכבש, אבל המחמאות בעיקר הגיעו להוגו לוריס ששמר על הרשת הנקייה המאה שלו בכל המסגרות במדי התרנגולים, במשחק בו דורטמונד הייתה צריכה להוביל במחצית בהפרש של שער או שניים לכל הפחות. הצרפתי הציל שוב ושוב מבעיטות מצוינות של דורטמונד במחצית הראשונה, כשבחצי השני הייתה לו הרבה פחות עבודה כאשר המקומיים הורידו הילוך, בעיקר לאחר שנכנעו מנטלית כשהבינו שהם חייבים לכבוש חמישה שערים כדי להתגבר על טוטנהאם שעלתה ראשונה על לוח התוצאות.


לוריס שקיבל את הציון 9 בכל עיתוני אנגליה אמר: "ההצלות שלי הן כתוצאה מעבודה של כל הקבוצה. בלי הקבוצה זה היה בלתי אפשרי עבורי להצליח. אנחנו צריכים ליהנות מכל רגע, כי להדיח את דורטמונד זה הישג אדיר".


גם המנג'ר מאוריסיו פוצ'טינו נראה סוף סוף מחויך ונינוח על הספסל: "אני גאה בבחורים. מאושר עבור השחקנים, קודם כל כי מגיע להם לעלות לרבע הגמר אחרי כל מה שהשקיעו. זה היה מאמץ בלתי רגיל, זה הישג מאסיבי למועדון כמו טוטנהאם. מאושר עבור האוהדים שלנו. אנחנו עושים עונה מדהימה ולא משנה כיצד תיגמר. זו עונה שתיכנס להיסטוריה של המועדון".



"עונה שתיכנס להיסטוריה של המועדון", טען פוצ'טינו (Gettyimages)


המנג'ר הארגנטיני שלח רמז כי ייתכן שטוטנהאם תוכל לשחק במגרשה החדש ברבע הגמר: "כאני מקווה שזה יהיה במגרש החדש שלנו. לפני שריקת הפתיחה שמענו את ההימנון של ליגת האלופות ואמרנו לעצמנו שזה יהיה מצמרר ומדהים אם נוכל לשמוע אותו עוד השנה באיצטדיון וויט הארט ליין החדש. אני יודע שלוח הזמנים צפוף ומסובך, אבל מקווה שזה עוד יקרה". אגב, פוצ'טינו נענש הבוקר על ידי ההתאחדות האנגלית בעקבות התנהגותו לאחר ההפסד לברנלי, ישלם מכיסו 10,000 ליש"ט ויישב שני משחקים ביציע, כך שלא יוכל לעמוד על הקווים נגד ליברפול.


דורטמונד מצדה, חרף המשבר בבונדסליגה, דווקא יכולה להתעודד על אף ההפסד. 21 בעיטות לשער לא הספיקו לכבוש אפילו שער אחד ובעיתון "בילד" הדגישן זאת בכותרת למשחק: "הם עשו הכל נכון חוץ מלכבוש, אבל לא היו צריכים לקבל שער מטעות קשה בהגנה". המאמן לוסיאן פברה פתח עם חמישה שחקני התקפה ולמעשה ועשה את הכל כדי לכבוש שער מוקדם, שיחק עם קשר אחורי אחד וגם הוא היה אקסל ויטסל, אבל לוריס היה בלתי ניתן להכנעה.


מרקו רויס
המאוכזב אמר בסיום: "המזל לא לצידנו כרגע. בסיבוב הראשון של העונה כל בעיטה שלנו הייתה בפנים וכעת יש לנו בעיה שלא כל כדור נכנס. כעת אנחנו צריכים להתחיל להפגין את הכדורגל הטוב שלנו וזה מתחיל כבר בשבת נגד שטוטגרט".


We were unlucky today, didn't take our chances in the first half.
We need to pick ourselves up and focus on the league
Thank you for your amazing support pic.twitter.com/BtSvKjlt1e

— Axel Witsel (@axelwitsel28) March 5, 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי