"הנפילה של ריאל הייתה כמו של רכבת אקספרס לגיהנום"

ויניסיוס ג'וניור
ויניסיוס ג'וניור | Gettyimages

בקטלוניה חגגו את הדחתה של אלופת אירופה בשמינית וציינו את דרישת האוהדים שפרס יתפטר, בעוד ברחבי אירופה התקשו להאמין: "אייאקס הלמה בברנבאו, כל שער היה כמו מסמר". בברזיל הכריזו: "הקרנבל של הבלאנקוס נגמר"

(גודל טקסט)
ידוע שבכדורגל אין שמחה גדולה יותר מאשר שמחה לאידה של יריבה שנואה שקורסת. זו ההרגשה כשקוראים הבוקר (רביעי) את עיתוני הספורט בקטלוניה, שחיכו זמן רב לקריסה של ריאל מדריד. "מונדו דפורטיבו", "ספורט" וגם "לה וואנגוורדיה" יודעים את שעתם היפה כשהם רומסים בהנאה רבה את אלופת אירופה בשלוש השנים האחרונות, ריאל מדריד שהובסה על ידי אייאקס והודחה בשמינית גמר ליגת האלופות.


בעיתון "ספורט" פורסמה תמונה של ויניסיוס ג'וניור עם החולצה על ראשו לאחר שנפצע, ונכתב בלעג: "סופו של עידן". בעיתון צוין שריאל מדריד סבלה מהפסד מביש ומהדחה כואבת מליגת האלופות, מה שהיה המשך ישיר לשבוע מהגיהנום עבורה –  בו נכנעה בכל שלושת המפעלים ולמעשה נותרה ללא מטרות העונה למעט הבטחת הכרטיס לליגת האלופות.


ב"ספורט" גם נהנו להזכיר שביציעי הסנטיאגו ברנבאו קראו האוהדים לנשיא פלורנטינו פרס להתפטר. "בעונה שעברה ריאל מדריד סיימה 17 נקודות אחרי ברצלונה שזכתה באליפות והודחה מגביע המלך, אבל הכל נסלח לפרס משום שהקבוצה זכתה בליגת האלופות ועשתה היסטוריה. כעת ריאל מדריד נכשלה גם בליגת האלופות וגם מעריציו הגדולים של פרס יודעים שהוא צריך ללכת". העיתון העניק ציון 10 לדושאן טדיץ' על משחקו באייאקס הודות לשני בישולים ושער, בעוד רגילון קיבל ציון 1 וקאסמירו קיבל את הציון 0.


La portada del diario Sport de mañana… FIN DE UNA ERA. pic.twitter.com/sfQ0vFQoaX

— El 10 (@el10blaugrana) 5 במרץ 2019


ב"מונדו דפורטיבו" כתבו בהנאה רבה בשער: "כלום ושום דבר. ריאל מדריד התרסקה עם נפילה כואבת. לאחר שני ההפסדים הביתיים לברצלונה היא שוב כשלה בברנבאו ונכנעה לכדורגל המצוין של אייאקס". בנוסף, נכתב שלבלאנקוס ייקח זמן רב להתאושש מהמהלומה הזו. "שינויים נדרשים, ומהר. בקיץ יצטרכו לזעזע את המועדון בצורה קשה". ב"מונדו" גם לעגו לנשיא פרס: "פרויקט הצעירים שלך נחמד, אבל נכשל", הזכירו את הציטוט של לוקה מודריץ' לפני המשחק ("ריאל מדריד צריכה ששחקנים יתקדמו וימלאו את החור שהותיר כריסטיאנו רונאלדו") וקבעו: "אף שחקן לא לקח את הצעד קדימה. להיפך: כולם לקחו לצד לאחור".


 
"לה וואנגוורדיה" הקטלוני כתב: "אייאקס הפשיטה את ריאל מדריד מבגדי המלך. וזה היה כה סמלי כי מדובר בקבוצה שיודעת לייצר שחקנים צעירים. זו הקבוצה שגידלה את יוהאן קרויף שהייתה לו השפעה ענקית על ברצלונה עד היום". העיתון המשיל את הנפילה של ריאל מדריד לנפילה ברכבת אקספרס לגיהנום. "בום אחד וגמרנו בשבוע".

 

¡Hola!
️ La portada de este miércoles 6 de marzo:

'NADA DE NADA'https://t.co/dpqIVmnotj#portada#deporte#uclpic.twitter.com/6EblTULB9w

— Mundo Deportivo (@mundodeportivo) 5 במרץ 2019


ברחבי אירופה בעיקר הופתעו מהרביעייה המהדהדת של ההולנדים והתייחסו לאיש שכבר לא שם. ה"לאקיפ" הצרפתי כתב: "המלך של מדריד מת. לראשונה מאז 2010/11 הם לא ישחקו ברבע הגמר. עזיבת כריסטיאנו השאירה בור גדול מדי. אחרי שאיבדו את הכל בחמישה ימים – האוהדים חיים בחלום בלהות". ב"גאזטה דלו ספורט" האיטלקי נכתב: "אייאקס הלמה בריאל מדריד, כל שער היה כמו עוד מסמר בארון".
 


ברשת ESPN נכתב: "ריאל מדריד חשבה שבחלק השני של העונה תופיע ריאל מדריד האמיתית. אך היא לא התעוררה לחיים". בעיתון הארגנטינאי "אולה" יצאו גם כן נגד המדיניות של הבלאנקוס: " "זה היה לילה שיכול לשנות את מהלך ההיסטוריה של הכדורגל העולמי. ריאל נראתה כמו קבוצה בלי רוח ובלי נשמה, כמו עדר ללא רועה. לא פלא שקבוצה המתבססת על משחק קבוצתי ולא על הופעות כוכבים היא שלימדה אותה לקח".


ברשת "גולבואספורטה" הברזילאית סיכמו: "המסיבה של ריאל מדריד נגמרה. הקרנבל הסתיים". בפורטוגל וגרמניה התרכזו בעיקר במנצחת אייאקס. "מה שהיא עשתה הוא בגדר נס", נכתב ב"בילד" הגרמני. ב"אה בולה" הפורטוגלי הוסיפו: "אייאקס היא הפתעת השנה בכדורגל העולמי".


As's Cover | "Tragic week" pic.twitter.com/I0J6WKLIxa

— Real Madrid Info (@RMadridInfo) March 6, 2019

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי