הגדולות דורשות: שלבי הנוק אאוט באלופות ייערכו בשבת

ליגת האלופות
ליגת האלופות | טוויטר

ריאל מדריד, ברצלונה, יובנטוס ואחרות מעוניינות להגדיל את הכנסותיהן ויעלו מספר הצעות היום בשווייץ מול נשיא אופ"א, כשדווקא ישנה התנגדות מצד ראשי הליגות בהן משחקות. נשקלת גם הקמת ליגה במקום הפורמט הקיים

(גודל טקסט)

היום (שלישי) יתקיימו דיונים על עתידה של ליגת האלופות בעיר ניון בשוויץ. נשיא אופ"א אלכסנדר צ'פרין ייפגש עם ראשי הקבוצות הגדולות, נציגי הליגות הבכירות וראשי איגוד הקבוצות האירופי שכולל 232 מועדונים.

בעיתון "אס" דווח כי מועדונים כמו ריאל מדריד, ברצלונה, יובנטוס ובאיירן מינכן ואחרים, דורשים להזיז את משחקי ליגת האלופות לימי שבת החל משלב רבע הגמר, ואת הליגות לאמצע השבוע, אולם מצד שני, ראשי הליגות הגדולות באנגליה, ספרד, איטליה וגרמניה מתנגדים למהלך בטענה שיגרום נזקים לזכויות השידור, אבל המועדונים הגדולים מעוניינים במהלך משום שהמשחקים בסוף השבוע יכניסו להם יותר כסף. נכון לעכשיו, רק משחק הגמר של ליגת האלופות הוזז בשנים האחרונות לשבת.

בנוסף, המועדונים הגדולים עשויים לדרוש פורמט חדש לליגת האלופות – משמע צמצום המפעל מ-32 קבוצות ל-24 בלבד, כשבמקום לחלק את הקבוצות לבתים תהיה ליגה אחת. בסיומה של כל עונה, ארבע הקבוצות האחרונות יודחו מהמפעל בעוד ארבע אחרות יזכו להיכנס במקומן.

כמו כן, איגוד הקבוצות האירופי מאיים להתנתק מאופ"א בטענה שצ'פרין מבטיח להם דברים אך בפועל עושה אחרת. אדם בכיר בהנהלת האירגון כינה את צ'פרין "סוכן כפול", שדואג בעצם לגדולות ועושה דברו של נשיא יובנטוס אנדראה אניילי. המטרה של צ'פרין היא להשאיר את הפורמט הישן עד 2024, כאשר עד לשנה זאת הקבוצות חתומות על הסכם, כשהוא רוצה למנוע מהקבוצות הגדולות פרישה והקמת סופר ליגה אירופית. בעיתון "אס" דווח שצ'פרין כבר הלך לקראת אניילי בכך שהעלה את סכומי הכסף שמקבלים המועדונים הגדולים בליגת האלופות.


אנדרה אניילי (Gettyimages)

בסופו של דבר, המטרה של הקבוצות הגדולות באירופה היא לקבל נתח גדול יותר מעוגת הרווחים. שוב יש דיבורים על סופר ליגה של 16 קבוצות וליגה שנייה כדי שיהיו עליות וירידות, וטורניר נוסף לקבוצות הקטנות יותר, אבל זה כנראה לא ייצא לפועל בשלב זה.

אחת ההצעות של הקבוצות שמשחקות בליגת האלופות היא לשדר את המשחקים אונליין באמצעות האינטרנט וכך להפוך אותם ליותר גלובלים עם אפשרות לקבל הכנסות ענק גם באסיה. מועדונים קטנים יותר כמו לסטר, ניוקאסל ואחרים רוצים להגדיל את ההכנסות ויציעו שוב הקמת ליגה נפרדת ממנה יעלו וירדו לליגת האלופות. דובר אופ"א הסכים רק לומר שיהיו דיונים על שינויים במבנה ובתחומים אחרים, אבל רק אחרי 2024.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי