קלופ: "זו עונה קשה אך מוצלחת". פפה: "נזכה בצ'מפיונס"

יורגן קלופ
יורגן קלופ | AFP

רגע לפני רבע גמר ליגת האלופות באנפילד, המאמן יודע שהמשחק מחר יהיה שונה מאשתקד ומרוצה מאוד מהשער של סלאח והיכולת של ואן דייק. הבלם הפורטוגלי שייעדר מהמשחק בגלל צהובים, סיפק אמירה מפתיעה

קבוצות: פורטו
(גודל טקסט)
הניצחון הדרמטי 1:3 בסאות'המפטון במשחק קשה בו מוחמד סלאח שובר את הבצורת וכובש שער ענק לאחר שמונה משחקים עקרים, היה הדרך הטובה ביותר עבור ליברפול להתכונן לקראת משחק רבע גמר ליגת האלופות נגד פורטו. מחר (22:00) יארחו האדומים את אלופת פורטוגל בשחזור שמינית הגמר של העונה שעברה, אז ליברפול הביסה את פורטו 0:5 במשחק הראשון בפורטוגל. המאמן יורגן קלופ יודע שהפעם זה יהיה אחרת.


קלופ אמר במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "זה היה משחק מוזר. פורטו פתחה טוב אבל כבשנו מולה שניים-שלושה מהירים בהתקפות הנגד. היתרון הגדול עבורנו שמדובר במשחק בית. היתרון שלהם הוא שהם יכולים להשתמש במה שקרה בשנה שעברה כגורם למוטיבציה. יש לפורטו את קסיאס בשער וזו קבוצה מנוסה מאוד שנמצאת בצמרת בפורטוגל בכל עונה, המעמד הזה לא זר לה. כולם רוצים את פורטו עד שהם פוגשים אותה בהגרלה".


על העונה של ליברפול: "אנשים חושבים שאנחנו צריכים לנצח בכל משחק אבל זה לא ככה. העונה הזו קשה אבל מאוד מוצלחת. אנחנו אוהבים את מה שקורה ורוצים לשחק ככה עד הרגע האחרון. אנחנו רוצים לכתוב עוד פרק בעונה הזו של ליברפול".



סלאח חוגג נגד סאות'המפטון. חזר לכבוש בדיוק בזמן (Gettyimages)


על מוחמד סלאח: "המספרים שלו גם העונה מבריקים. הוא גם מבשל הרבה שערים. הוא תמיד עובד קשה ולכן אף אחד לא מודאג. השער שלו היה שער כלכך מכריע וחשוב עם ביצוע ברמה עולמית. עד לאותו משחק היו לו הרבה 'כמעטים' כמו במשחק במינכן אבל ניקולאס שולה מנע שער ברגע האחרון".


ליברפול תחסר את הקשר האנגלי אדם לאלנה שסובל מפציעת שריר קלה, וכן את ג'ו גומס שעדיין לא כשיר במאת האחוזים. והמגן השמאלי רוברטסון בספק.  ג'ורג'יניו ווינאלדום שסבל מבעיות גב צפוי לשחק, וגם וירג'יל ואן דייק. לגבי הבלם, הוא רשם 40 הופעות העונה בשורות ליברפול. היא ניצחה ב-29 משחקים וב-19 לא ספגה. קלופ אמר על הבלם: "עבר שבוע מאז שדיברנו על המהלך של ואן דייק נגד טוטנהאם. זה היה מחזה מרהיב, הוא ראוי לכל הקרדיט".


מנגד, פורטו מגיעה למשחק לאחר ארבעה נצחונות ליגה רצופים שמותירים אותה במקום השני. לאלופה מספר נקודות זהה לזה של המוליכה בראגה אך הפרש שערים נמוך. עבור השוער איקר קסיאס מדובר במשחק מיוחד. רבים חשבו שהמשחק באנפילד אשתקד נגד ליברפול בו שמר על שער נקי בגומלין חסר החשיבות, יהיה האחרון שלו במפעל. אך קסיאס האריך את חוזהו בקבוצה ורושם עונה גדולה. בליגה הוא שמר על שער נקי 16 פעמים.



קלופ חוגג עם ואן דייק. ההולנדי בכושר נפלא (Geyyimages)


עוד שחקן שמוסיף ניסיון לקבוצה הוא הבלם הפורטוגלי פפה שחזר הביתה באמצע העונה לאחר שעזב את בשיקטאש אצלה סבל מבעיות כלכליות. פפה התראיין לאתר הרשמי של אופ"א ושפע ביטחון לקראת המשחק: "זכיתי בליגת האלופות כבר שלוש פעמים (עם ריאל מדריד) ואני מאמין שהשנה תהיה הפעם הרביעית. ליברפול קבוצה גדולה ואנחנו צריכים לכבד אותה, אלה יהיו משחקים קשים מאוד, אבל חייבים להאמין בעצמינו".


הבלם ייעדר מהמשחק בגלל כרטיסים צהובים וכך גם הקשר המקסיקני הקטור הררה שרשם כבר 46 הופעות העונה ולא בטוח שיישאר במועדון. המגן הברזילאי אלכס טלס נמצא בספק למשחק. פורטו לא ניצחה אך פעם במשחק חוץ באנגליה והשיגה 3 תוצאות תיקו ב-18 משחקים. אחת מהן, ב-2003/04 הייתה זכורה במיוחד כששער של ריקרדו קושטיניה הדיח את מנצ'סטר יונייטד בשמינית הגמר ברגע האחרון.


 

פפה. הבלם מאמין שפורטו יכולה לזכות בצ'מפיונס (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי