כל שנה והמהפך שלה: מה היה הקאמבק הגדול ביותר?

מסי נגד ליברפול
מסי נגד ליברפול | Gettyimages

ב-2017 ניימאר וסרג'י רוברטו מחקו 4:0 מפריז, בשנה שעברה הקטלונים שמטו 1:4 והושפלו על ידי רומא והפעם הייתה זו ליברפול שבלי כוכביה דרסה 0:4 את ברצלונה ועלתה לגמר. מה היה המהפך הגדול ביותר? הצביעו

(גודל טקסט)

ליגת האלופות ידעה העונה לא מעט דרמות ומהפכים שייזכרו למשך שנים, אבל אין ספק שהסיפור הגדול של העונה בליגת האלופות הוא ללא ספק ההפסד של ברצלונה לליברפול אמש (שלישי) בחצי הגמר, 4:0 שהדיח את הקטלונים אחרי ה-0:3 החלק שבוע לפני כן בקאמפ נואו. 

מיד בתום המשחק החלו ההשוואות האם המהפך של ליברפול במסגרת חצי הגמר הוא הגדול ביותר שידע המפעל ואנו בספורט1 בחרנו בשלושה משחקים מהשניים האחרונות, בכולן מעורבת ברצלונה כמובן, כדי לגלות מהי לדעתכם הסנסציה הגדולה מכל: האם ההעפלה של ברצלונה לרבע הגמר ב-2017 הודות ל-1:6 על פריז סן ז'רמן אחרי 4:0 חודש קודם לכן, אולי הניצחון האדיר של רומא 0:3 בשנה שעברה ברבע הגמר אחרי 4:1 בקאמפ נואו או שאולי ה-0:4 אמש באנפילד הוא באמת הגדול ביותר?

 

ברצלונה – פריז סן ז'רמן 1:6 (2016/17, שמינית גמר)
הקבוצה של לואיס אנריקה הפסידה במפגש הראשון 4:0 והייתה צריכה לכבוש לפחות ארבעה שערים כדי להשאיר לעצמה סיכוי להארכה שאולי תעזור לה להעפיל לשלב הבא. עד המשחק הזה מעולם אף קבוצה לא חזרה מפיגור שכזה בגומלין, אבל שלושה שערים תוך פחות משעה קירבו את הקטלונים למטרה, שער חוץ שכבש קבאני הפך את המשימה לכמעט בלתי אפשרית ולמרות הכל כולנו יודעים איך זה נגמר – ניימאר כבש פעמיים בדקות 88 ו-90, סרג'י רוברטו נעץ את השישי בדקה ה-95 וברצלונה עלתה.


סרג'י רוברטו חוגג את ה-1:6 (Gettyimages)

רומא – ברצלונה 0:3 (2017/18, רבע גמר)
ארנסטו וואלוורדה, מאמן ברצלונה, כבר חשב שהוא בחצי הגמר לאחר שבמפגש הראשון קבוצתו דרסה 1:4 את הגי'אלורוסי. עם פער של שלושה שערים, ברצלונה הגיעה רגועה, בידיעה ששער חוץ אמור לסגור את הסיפור, אלא שגם את המשחק הזה אוהדי הכדורגל ורומא בפרט לא ישכחו לעולם. קוסטאס מנולאס בדקה ה-82 הבטיח את אחד הקאמבקים הגדולים בהיסטוריה, שקשה להאמין עד כמה דומה לתרחיש מאתמול.


מנולאס אחרי שהימם את ברצלונה (Gettyimages)

ליברפול – ברצלונה 0:4 (2018/19, חצי גמר)
כמו בשנה שעברה, גם הפעם, רק בחצי הגמר, ברצלונה יצאה למשחק הגומלין לאחר יתרון של שלושה שערים – אז זה היה 1:4, הפעם 0:3. כשמסי הצהיר בתחילת העונה שהגביע עם האוזניים הגדולות יחזור לקאמפ נואו, נדמה היה שבעונה כזו ברצלונה היא הפייבוריטית העיקרית לזכות בגביע. ברצלונה פגשה את ליברפול הפצועה, ללא סאלח ופירמינו, אוהדי ברצלונה כבר שריינו מלונות במדריד. אך קיבלנו את אחד המשחקים המשוגעים והגדולים בהיסטוריה.


מסי לאחר ההדחה ברומא בשנה שעברה (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי