ורטונחן: "אם זה גורל, אנחנו חייבים לנצח". אריקסן: "היה לנו מזל"

כריסטיאן אריקסן, יאן ורטונחן
כריסטיאן אריקסן, יאן ורטונחן | Gettyimages

שחקני טוטנהאם מתכוננים למשחק החשוב ביותר בהיסטוריה של המועדון ומסכים את העונה. הבלגי: "זאת העונה היפה והמשוגעת בקריירה שלי. האחראי? רק פוצ'טינו". חברו לקבוצה אמר: "בשער של סטרלינג חשבתי שכבר עפנו"

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)
טוטנהאם מעולם לא היתה בגמר ליגת האלופות, ולמעשה לא היתה בגמר אירופי מאז גביע אופ"א ב-1983 אז גברה על אנדרלכט בפנדלים. מחר (שבת) היא תעשה היסטוריה כשתעלה לראשונה בתולדותיה למשחק נגד על התואר היוקרתי ביותר ביבשת.


בקרב התרנגולים יודעים שהזדמנות כזאת לא תחזור בקרוב, ומקווים להמשיך את הסיפור של העונה המדהימה הזאת עם ניצחון בגמר נגד היריבה הוותיקה מהפרמייר ליג. רבים טוענים שיד הגורל התערבה בהגעה של טוטנהאם לגמר שעתיד להיות בלתי נשכח, אבל כריסטיאן ארקיסן חושב אחרת.


"אני לא יודע אם זה גורל", אמר הקשר לאתר "גול" בניסיון לסכם את העונה המטורפת שעברה עליהם, "לדעתי פשוט היה לנו הרבה מזל. קודם כל במשחק נגד סיטי, בשער של סטרלינג, חשבתי שאנחנו כבר בחוץ. שכבר עפנו".


אריקסן.
אריקסן. "אנחנו פשוט שמחים להיות בצד שניצח" (AFP)


"אחר כך נגד אייאקס, שהיה קצת שונה כי הכל קרה מהר. לא חיכינו או עמדנו בצד. פשוט לוקאס מורה קפץ משום מקום בזמן הנכון. זה היה מורט עצבים ודרמטי. אנחנו פשוט שמחים להיות בצד שניצח בזה".


הקמפיין בליגת האלופות: "היו עליות וירידות. הרבה דברים קרו. בשלב הבתים, אחרי שלושה משחקים היינו הרחק מאוחר. דברים השתנו והלכו יותר לכיווננו. במשחקים הבאים ובשלב הנוקאאוט הכל היה הרבה יותר אינטנסיבי".


המשחק נגד סיטי: "זה היה משוגע. משוגע. זה היה הזוי. לכמה דקות, כל מה שחשבנו עליו היה לחזור למשחק. בסוף פשוט היה לנו מזל ששינו את ההחלטה והכל הסתדר לנו. אחרת זה היה מאוד כואב".




לא רק מזל הביא את טוטנהאם למעמד הזה. ליאן ורטונחן יש הסבר אחר: מאוריסיו פוצ'טינו. הבלם התראיין ל"אס" הספרדי והחמיא למאמן: "הוא לקח אותנו מהרצפה ותוך חמש שנים הביא אותנו לאיפה שאנחנו היום. הוא עשה עבודה מדהימה".


"היום יש לנו קבוצה גדולה של שחקנים, המון צעירים מהאקדמיה, הרבה אנשי מקצוע בינלאומיים ואנשים מחו"ל שיש להם חיבור חזק עם המועדון. כולנו ביחד, אנחנו נמצאים הרבה זמן עם המאמן. זה הביא אותנו לרמה הזאת, וזה מה שכולנו קיווינו לו".


הקמפיין: "כמה משחקים שיחקנו כדי להגיע לכאן בסופו של דבר? 12 משחקים? בכל אחד מהם קרה משהו מטורף. בסוף הקריירה שלי אני אזכר בעונה הזאת, אני חושב שהיא היתה היפה והמשוגעת ביותר".


ורטונחן.
ורטונחן. "מאוריסיו לקח אותנו מהרצפה" (AFP)


"אני לא יודע אם זה גורל", סיים ורטונחן, "אם זה גורל, אנחנו חייבים לנצח. אבל אנחנו מרגישים מאוד בטוחים בגלל הקמפיין שעברנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי