סאדיו מאנה: "לא אכפת לי שסלאח יבקיע, העיקר שנזכה"

סאדיו מאנה עם מוחמד סלאח
נאבי קייטה עם מוחמד סלאח | Gettyimages

כוכב ליברפול דיבר על העונה המופלאה שהוא עובר בליברפול: "האווירה כאן מדהימה", על איך התחיל: "אף אחד לא שיחק כדורגל בכפר", על דת: "תמיד נשען על מה שאני מאמין בו" וכמובן על הגמר: "רק רוצה להניף תואר"

(גודל טקסט)

גמר ליגת האלופות מתקרב מדקה לדקה, ובאנגליה מורגשת האווירה החגיגית בכל מקום. אחרי ההפסד בגמר בשנה שעברה, בליברפול מאמינים שהפעם זה שלהם. בניגוד לקרב ההוא נגד ריאל מדריד, הקבוצה מעיר הנמל היא הפייבוריטית הפעם, וכולם יודעים את זה. ובהתאמה, כל הלחץ עליהם.

אחד השחקנים שעברו עונה מוצלחת בליברפול הוא סאדיו מאנה. הסנגלי סיים את הפרמייר ליג כמלך השערים, תואר אותו הוא חולק עם חברו לקבוצה מוחמד סלאח, עם 22 שערי ליגה. התואר הנחשב ביותר ביבשת, אולי גם עם שער בגמר, יסיים עבורו את העונה בצורה טובה משאפשר לחלום עליה.

"מירור" האנגלי פרסם הבוקר (שבת) ראיון מיוחד עם מאנה, שנפגש עם אגדת העבר של ליברפול רובי פאולר. השניים דיברו על שיא השלושער המהיר ביותר בתולדות הליגה האנגלית, שיא שהיה שייך לפאולר (ארבע וחצי דקות) לפני שנשבר על ידי מאנה (שתי דקות ו-56 שניות), ואז שעברו להתייחס למשחק הגורלי הערב.

אמנה וסאלח. שני מלכי שערים מאותה קבוצה (Gettyimages)
אמנה וסאלח. שני מלכי שערים מאותה קבוצה (Gettyimages)

"האווירה בקבוצה מדהימה", אמר מאנה, "מעולם לא חשבתי שזה יכול להיות ככה. זה בלתי ייאמן. כולם בקבוצה אוהבים את קלופ! בדרך כלל אתה מגיע למועדון והשחקנים מתלוננים 'אה, המאמן…' אבל כאן זה ההפך. כולם כאן מאושרים ועושים הכל ביחד".

כמעט חתם במנצ'סטר יונייטד במקום בליברפול: "זה היה מאוד, מאוד קרוב, וכבר נפגשתי איתם. דיברתי עם המאמן שלהם אז, ואן חאל, והם הגישו הצעה, אבל באותו שבוע קלופ התקשר אליי. הוא אמר 'אני חושב שזה המועדון בשבילך'. קיבלתי החלטה והתברר שזו היתה ההחלטה הנכונה עבורי".

"באותו זמן, כשעזבתי את סאות'המפטון, הרבה מועדונים דיברו איתי, אבל אני חושב שליברפול היה המקום הנכון. הבקעתי הרבה נגדם, אבל הייתי בטוח במעבר שלי. אני חושב שקלופ אמר לעצמו 'הוא הורג אותנו, אז כדאי שהוא יהיה אצלנו' וזה מה שקרה".

עם קלופ בימיו הראשונים בליברפול.
עם קלופ בימיו הראשונים בליברפול. "הייתי כובש הכי הרבה נגדם" (Gettyimages)

ההתחלה שלו: "מאז שנולדתי רציתי להיות שחקן כדורגל, אבל מכיוון שבאתי מכפר קטן בדרום המולדת שלי, רחוק מהבירה, זה היה קשה. זה היה כפר כל כך קטן, ולאף אחד לא היה סיכוי להיות שחקן כדורגל. בשביל ההורים זה היה רק חלום שלא יקרה. הם חשבו שאין לי שום סיכוי להיות מקצוען. רק אנשים מעיר הבירה הפכו להיות שחקני כדורגל".

"שיחקתי בסביבות הכפר שלי עד שהייתי בן 17, ואז עברתי לשנה בבירה דקר לשנה אחת ומשם הגעתי לצרפת. הכל קרה מהר עבורי. למדתי כדורגל ברחוב, אנשים לא מבינים מה אנחנו עוברים כדי להגיע למקום הזה".

"מאז שנהייתי שחקן כדורגל, הכל השתנה. היום אנשים נותנים לילדים שלהם לשחק כדורגל. כל הכפר עכשיו רוצה לשחק, הם רוצים להיות כמוני. אני זוכר אנשים ששנאו את המשחק ועכשיו מצטופפים מול הטלוויזיה".

באחת החגיגות המפורסמות שלו אחרי שער.
באחת החגיגות המפורסמות שלו אחרי שער. "תמיד מראה את החיוביות שבדת" (Gettyimages)

לא מפריד דת וכדורגל: "אני אדם שבתחום הזה יש לי אחריות. כדורגל צריך להראות את הדברים החיוביים, ובזה אני ומו (סלאח, מ.) מתעסקים. אני אדם שתמיד, אבל תמיד מראה את החיוביות שבדת. אם משהו רע קורה בעולם, אני תמיד יכול להישען על הדברים שאני מאמין בהם. זה יכול להיות קשה, אבל בשבילי זה חשוב וככה אני מתמודד עם דברים".

"אני מנסה לגרום לאנשים להבין. להשפיע עליהם. זה מאוד חשוב, לא רק בכדורגל אלא בחיים. זה מי שאני ומי שאני רוצה להיות, וזה מה שאני רוצה להחדיר".

פאולר שאל את מאנה לגבי היריבות שלו עם סלאח, ואם יגיע מצב שבו בדקה האחרונה אחד מהם יכול להכריע את המשחק – מי זה יהיה. "זה ממש לא משנה", ענה החלוץ, "אני אבקיע, מו יבקיע, העיקר שננצח. ברגע כזה אני אחשוב רק על הגביע, ואולי זה יגרום לי סחרחורת. שהוא יבקיע. עד שנזכה בגביע אני חושב שהוא זה שצריך להבקיע".

עם סלאח.
עם סלאח. "שהוא יבקיע, לי תהיה סחרחורת" (Gettyimages)

מתחרים על אור הזרקורים: "בעונה שעברה, ולמעשה עד עכשיו, מו היה מדהים. אם אתה רוצה לנצח, אתה צריך שחקן כזה בקבוצה שלך. אתה יכול להיעזר בכוח שיש לו. הוא ברמה אחרת לגמרי. אם לא היה לנו אותו, לא היינו מגיעים כל כך רחוק. בשבילי, הכי חשוב זה לזכות בתואר. הוא יכול להבקיע, או שבובי (פירמינו, מ.) או שאני נבקיע, זה לא משנה. אנחנו עושים הכל כקבוצה, כולנו תורמים. השוער, ההגנה, הקישור, כולם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי