מאוריסיו פוצ'טינו: "אני כל כך גאה. לא הזמן לדבר על עתידי"

הארי קיין, מאוריסיו פוצ'טינו
הארי קיין, מאוריסיו פוצ'טינו | Gettyimages

מאמן טוטנהאם, שהשאיר את עתידו לוט בערפל, לא אהב את השריקה לפנדל: "הכדור פגע בחזה, היה קשה מבחינה נפשית". הארי קיין שנגע בכדור רק 26 פעמים, ספג ביקורות בספרד: "היה חסר קצב ולא תרם". יורנטה סיים חוזה

קבוצות: טוטנהאם
(גודל טקסט)
המסע האירופי הנפלא של טוטנהאם הסתיים אתמול (ראשון) באכזבה כשהפסידה 2:0 לליברפול בגמר בונדה מטרופוליטנו במדריד. הפעם, בניגוד לרבע הגמר נגד מנצ'סטר סיטי או חצי הגמר נגד אייאקס, הנס לא הגיע והתרנגולים לא הצליחו לזכות בליגת האלופות לראשונה בתולדותיהם. אבל זה לא אומר שהם לא יכולים להיות גאים.


הספרס החמיצו הזדמנות להיות הקבוצה הראשונה מאז בורוסיה דורטמונד ב-1997 שזוכה במפעל בפעם הראשונה בה היא מעפילה לגמר. המועדון פרסם בטוויטר: "בין אם הייתם במדריד, בלונדון או בכל מקום אחר ברחבי העולם – תודה רבה על תמיכה שלא תיאמן". עוד הוסיפו: "המסע היה מדהים, הזיכרונות איתנו לנצח. אנחנו רק מתחילים ואנחנו טוטנהאם – אנחנו עוד נחזור".


המאמן מאוריסיו פוצ'טינו שוב בכה, כמו לאחר המשחק נגד אייאקס, אך הפעם היה מדובר בדמעות של כאב. פוצ'טינו סיכם: "אתה רוצה לחוות שוב את הגמר, זה המשחק הכי גדול בעולם אחרי המונדיאל. אתה חייב להאמין בעצמך, לנסות, להאמין ולבנות את המסע שוב. הסטנדרטים כל כך גבוהים ומה שנתנו לא הספיק. אני גאה במאמץ שלהם, נלחמנו. היינו חסרי מזל ושיחקנו מעולה במחצית השנייה. השער המהיר שספגנו שינה את התוכניות שלנו, לא היה אפשר להתכונן לדבר כזה. יש כאלה שיגידו שהיה פנדל, לדעתי לא היה, זו פרשנות של השופט, הכדור פגע בחזה. זה היה קשה מאוד מבחינה נפשית. אני כל כך שמח לאמן את השחקנים האלה. אנחנו מאוכזבים אבל גאים. מזל טוב לליברפול".



המאמן לא הסיר את סימן השאלה לגבי עתידו: "אני נמצא כאן חמש שנים ויהיה זמן כדי לדבר על זה. בלתי אפשרי לחשוב על זה כרגע". לגבי האסטרטגיה ברכש: "הצלחנו להתחרות עם קבוצות שהתחמשו במשך ארבע שנים, בעוד אנחנו השקענו את הכסף באצטדיון החדש ולא בזבזנו יורו על החתמות. אני מקווה שמתחיל משהו חדש עבור המועדון".


Whether you were in Madrid, Tottenham or tuning in from around the world, thank you once again for your unbelievable support. pic.twitter.com/NiT4AJeXiC

— Tottenham Hotspur (@SpursOfficial) 1 ביוני 2019


החלוץ הארי קיין חזר להרכב לאחר היעדרות בת קרוב לחודשיים אך הציג יכולת חלשה כשנגע בכדור 26 פעמים בלבד – הכי מעט מבין שחקני טוטנהאם שפתחו בהרכב. במחצית הראשונה אף היה חלש יותר. פוצ'טינו אמר: "אני לא מתחרט על ההחלטה שלקחתי כמאמן. נכון שהוא לא הבקיע, אבל גם אחרים לא הבקיעו". בספרד נכתב על קיין: "היה חסר את קצב התחרות, זה לא היה קיין האמיתי". ב-BBC הוסיפו: "לוקאס מורה, גיבור חצי הגמר והאיש שהביא את פוצ'טינו לכאן, סופסל לטובתו של קיין, אלא שקפטן נבחרת אנגליה כלל לא השפיע".


פרננדו יורנטה שנכנס לשחק בדקות הסיום, שיחק אולי בפעם האחרונה במדי הספרס. החלוץ אמר: "אני מסיים את החוזה ואין לי מושג מה קורה". על המשחק עצמו: "אף קבוצה לא שיחקה את הכדורגל הכי טוב שלה, אבל לליברפול זה הספיק בשביל לנצח. ניסינו דברים והיה לנו קשה. אין לנו מה לעשות עכשיו, נקווה שתהיה לנו עוד הזדמנות כזו". הספרדי הוסיף שאולי היעדר הניסיון בגמרים השפיע על קבוצתו. לסיום התייחס למותו של חוסה אנטוניו רייס: "אני עדיין לא מאמין, זה היה רגע קשה, תנחומיי לכל המשפחה. הוא היה כל כך צעיר".


מעטים משחקני טוטנהאם התייחסו למשחק ברשתות החברתיות. כריסטיאן אריקסן העלה את התמונה הקבוצתית לפני הגמר ולא היה צריך לכתוב מילה. לוקאס מורה בחר בתמונה שלו עם מדליית הכסף לאחר המשחק וכתב: "אלוהים, שום דבר לא משתנה".


 

 

 

 

View this post on Instagram

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Team

A post shared by Christian Eriksen (@chriseriksen8) on

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי