מקיץ אל חלום: יונתן כהן נמצא בדיוק במקום בו הוא רוצה להיות

יונתן כהן
יונתן כהן | אודי ציטיאט

השנה האחרונה היתה עונת הפריצה של הצעיר המוכשר, שהפך ממושאל בבית"ר ת"א לשחקן דומיננטי בסגל של איביץ' ואפילו בזה של הרצוג. הערב בקלוז' (20:55, ספורט1) תהיה לו הזדמנות לקחת את החלום צעד קדימה

(גודל טקסט)

לפני כמה ימים הגיע יונתן כהן יחד עם דור מיכה למפגש עם כ-80 אוהדים צעירים של מכבי ת"א, באחת מקייטנות הקיץ המתקיימות בעיר. במפגש נשאל כהן על ידי אחד הילדים מהו החלום הגדול שלו, והקשר הצעיר השיב מיד: "להוביל את מכבי ת"א לאליפות בארץ ולקמפיין מוצלח בליגת האלופות. בעתיד – לשחק באחת הליגות הגדולות באירופה".

אחרי עונת פריצה מוצלחת, עם תפקיד מרכזי באליפות של הצהובים ולצדו זימון לסגל הנבחרת הבוגרת של ישראל עם שלוש הופעות רשמיות במדים הכחולים-לבנים, הפך כהן לאחד השחקנים הפופולריים ביציעים הצהובים. וכמו במפגש עם הילדים, כך גם על המגרש נחשב כהן לאחד ש"לא דופק חשבון". כזה שאם הוא מסמן לעצמו מטרה, אין כמעט סיכוי שלא יעמוד בה.

לפחות על פי משחקי קדם העונה שנערכו עד כה, נראה שכהן ישחק העונה תפקיד משמעותי בעונה השנייה של ולדימיר איביץ'. הדרך שעשה עד הנה הייתה מורכבת וכללה גם עונת השאלה בבית"ר ת"א/רמלה, ולאחריה שנתיים בבני יהודה. בעצם, למה ללכת רחוק. את קמפיין מוקדמות הליגה האירופית בקיץ שעבר הוא ראה בעיקר מהיציע, למעט המשחק האחרון בפלייאוף נגד סרפסבורג הנורווגית. כהן גם שיחק וכבש צמד בדרבי נגד הפועל ת"א בגביע הטוטו, אך משם והלאה בעיקר התייבש מחוץ לסגל.

כהן במדי בני יהודה. סירב לצאת להשאלה נוספת (דני מרון)
כהן במדי בני יהודה. סירב לצאת להשאלה נוספת (דני מרון)

ראשי מכבי ת"א הציעו לכהן לצאת להשאלה נוספת, אך הוא סרב בכל תוקף. "אני רוצה להישאר ולהילחם על המקום שלי", הבהיר אז לחבריו, "אין לי ספק שאני מספיק טוב כדי להישאר כאן". וגם כששוב נותר מחוץ לסגל – לא נשבר. הוא המשיך לעבוד קשה באימונים ורק חיכה לצ'אנס נוסף. למעשה, בארבעת החודשים הראשונים של העונה רשם כהן שתי הופעות בלבד בליגה, ושתיים נוספות בגביע הטוטו.

המפנה הגיע בתחילת חודש דצמבר, אז הבינו כהן ומקורביו שכנראה לא הכל היה מקצועי בהחלטה להשאירו בחוץ. אחרי משא ומתן לא קצר, חתם הקשר המוכשר על הארכת חוזהו בקריית שלום עד 2022, ובאופן מפתיע – או שלא – כבר במשחק הראשון נכלל בסגל למשחק מול מ.ס אשדוד (0:4), ואף עלה כמחליף ל-13 הדקות האחרונות. במשחק הבא הוא כבר פתח בהרכב נגד בני יהודה, כבש צמד והיה הבולט במגרש.

כהן למד מאיביץ' שאפילו צמד לא מבטיח לו שום דבר, ושבוע לאחר מכן במשחק החוץ נגד מכבי חיפה הקשר אומנם נכלל בסגל, אך לא שותף. חמישה ימים לאחר מכן הגיע משחק הגביע נגד בית"ר ירושלים, בו נכנס השחקן בדקה ה-87 וכעבור ארבע דקות כבש שער מרהיב ושלח את הצהובים לשלב הבא. מכאן והלאה הוא כבר הפך לאחד משחקני המפתח של המאמן הסרבי, כשהוא מסיים את העונה עם 13 שערים בכל המסגרות.

חוגג עוד שער. כבש 13 בעונה האחרונה (אריאל שלום)
חוגג עוד שער. כבש 13 בעונה האחרונה (אריאל שלום)

"יונתן כבר עשה את הפריצה שלו בעונה שעברה", אומר הפרשן אורי אוזן. "הוא חזק מאוד ברוטציה של הרצוג בנבחרת, ושיחק גם כמגן שמאלי וגם בקישור. הוא מאוד תלוי במה שיקרה איתו העונה במכבי תל אביב, ולפחות כרגע זה נראה שאיביץ' בונה עליו, וזה מאוד משמעותי. הוא יצטרך לספק העונה מספרים באופן קבוע, וכדי לעשות את קפיצת המדרגה הוא יצטרך לעשות מספרים דו ספרתיים בליגה".

לטענת אוזן, כהן עדיין לא לוקח על עצמו מספיק. "הוא שחקן מאוד מעניין, גם כחלוץ וגם כמגן-כנף באגף שמאל", מסביר הפרשן, "הוורסטיליות שלו נותנת לו יתרון בסגל כל כך רחב כמו במכבי תל אביב, אבל מצד שני זו עונה שבה הוא גם חייב להתביית על תפקיד מסוים. זו עונה מאוד חשובה מבחינתו. אפשר בהחלט להגיד שהוא עומד לפני החודש החשוב בקריירה שלו".

"לכהן פוטנציאל גבוה מאוד", מוסיף שחקן העבר והפרשן אבי נמני, "יש לו המון לאן להתקדם. לדעתי הוא יעשה השנה קפיצת מדרגה מאוד גדולה. כל עונה היא עונה חשובה עבור כל שחקן, אבל אני מעריך שהעונה הזו מאוד חשובה ומשמעותית עבורו".

באימון הנבחרת. גם הרצוג סומך עליו (מאור אלקסלסי)
באימון הנבחרת. גם הרצוג סומך עליו (מאור אלקסלסי)

על הנקודות החזקות של כהן אומר נמני: "יש לו עוצמת בעיטה יוצאת דופן, ומעבר לכך הוא גם נכנס לאזורים המסוכנים כל הזמן. הוא בהחלט יכול בתוך שנתיים-שלוש להפוך לאחד השחקנים המובילים בכדורגל הישראלי, אי אפשר לומר את זה בוודאות כמובן, אבל התחושה שלי היא שהוא מסוגל להגיע לשם. גם מי שיש לו את הפוטנציאל צריך בסופו של דבר גם לקחת את ההזדמנויות. מלחמה על ההרכב תמיד תהיה לו, ולא משנה באיזה קבוצה ישחק. וחובת ההוכחה עליו".

כבר הערב (רביעי 20:55, שידור ישיר בספורט1) תעמוד מכבי תל אביב בפני אחד המשחקים הכי חשובים שלה העונה, כשתתארח אצל קלוז' הרומנית בסיבוב המוקדמות השני של ליגת האלופות. על פי כל הסימנים, כהן צפוי לפתוח בהרכב האלופה, וגם הוא יודע שמשחק טוב שלו יחד עם החברים בצהוב יקדמו אותו צעד נוסף, אל עבר חלום הצ'מפיונס. עומר אצילי הפצוע ייעדר, צ'יקו אופואדו לא הרשים בהכנה וניק בלקמן הצטרף לפני ימים ספורים, מה שאמור להשאיר את הבמה לכהן. הדרך להגשמת החלום יכולה להתחיל כבר הערב, על הדשא באצטדיון קונסטנטין ראדולסקו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי