צפו בתקציר: מכבי ת"א נוצחה 1:0 על ידי קלוז' ברומניה

דור פרץ, שחר פיבן, איתי שכטר
דור פרץ, שחר פיבן, איתי שכטר | אודי ציטיאט, קלוז'

מוקדמות ליגת האלופות: הצהובים אמנם הפסידו ולא כבשו, אך היריבה הרומנית נראית כמו קבוצה שהם יכולים וצריכים לעבור בגומלין. שגיאה חמורה של יאניוטיס סידרה לעומראני שער קל (22), בלקמן לא סייע בבכורה

(גודל טקסט)

המסע של מכבי תל אביב אל עבר שלב הבתים בליגת האלופות נפתח הערב (רביעי) ברגל שמאל, כאשר הצהובים נוצחו 1:0 ברומניה על ידי קלוז' במסגרת הסיבוב השני של מוקדמות ליגת האלופות והם ינסו להפוך את התוצאה בגומלין שייערך בעוד שישה ימים (שלישי ב-20:00) באצטדיון בנתניה.


למרות ההפסד, אלופת ישראל יכולה להיות אופטימית מכך שיריבתה לא הציגה כדורגל חיובי, נראתה אנמית לפרקים ובהחלט מדובר בקבוצה שהצהובים יכולים וצריכים לעבור אל מול קהל ביתי דוחף ותומך. שער חוץ, כמובן, היה מסייע לתחושות של המאמן ולדימיר איביץ', אולם שחקני ההתקפה שלו לא היו מספיק מדויקים ומכבי תל אביב תצטרך להיזהר לא לספוג בגומלין בישראל – דבר שעלול להפוך את המשימה לכמעט בלתי אפשרית.


איביץ' נאלץ להסתדר ללא שרן ייני, אנריק סבוריט, עומר אצילי, אייל גוסלה ואורש ניקוליץ' הפצועים. ז'איר אמאדור ושחר פיבן פתחו במרכז ההגנה של המאמן הסרבי, שעלה עם קנדיל ודוידזאדה בעמדות המגנים. דן גלזר, דור פרץ (שענד את סרט הקפטן) ואבי ריקן הוצבו בחוליית הקישור, כאשר השלישייה הקדמית הורכב מצ'יקו אופואדו, יונתן כהן ואיתי שכטר שפתח לבדו בשפיץ. ארון שוינפלד, שכבש את שער הניצחון ב'אלוף האלופים' נגד בני יהודה, נותר מחוץ לסגל, כמו גם עדן קארצב, מתן חוזז ואילון אלמוג.



תיקו היה משקף. ולדימיר איביץ' נראה מוטרד בסיום (אודי ציטיאט, קלוז')

בכורה מחודשת בצהוב. ניק בלקמן (אודי ציטיאט, קלוז')


מכבי תל אביב פתחה את המשחק ללא רגשי נחיתות והגיעה למספר חצאי הזדמנויות, אולם אופיר דוידזאדה ואבי ריקן לא היו מספיק מדויקים. ככל שהדקות חלפו הרומנים החלו להיכנס לקצב ובדקה ה-22 הם ניצלו שגיאה קשה של השוער אנדראה יאניוטיס, שיצא משערו וחזר, בילאל עומראני אמר תודה ונגח בקלילות לרשת. 14 דקות מאוחר יותר השוער היווני שוב נתקע על קו השער, אולם למזלו, הפעם, הנגיחה של כובש השער הראשון חמקה החוצה. רגע לפני הירידה להפסקה מכבי תל אביב כמעט השיגה שער חוץ יקר מפז, אבל הפצצה של צ'יקו אופואדו עברה סמוך לעמוד והתוצאה בהפסקה היא 0:1 לקלוז'.


המחצית השנייה נפתחה בצורה רעה מאוד מבחינת מכבי תל אביב, שכמעט ספגה שער נוסף בדקה ה-49. דוידזאדה לא הצליח להתמודד עם מריו רונדון שהקדים אותו ונותר לבד לחלוטין מול יאניוטיס, אך בעט החוצה ברשלנות ופספס הזדמנות שאולי לא תחזור. שש דקות מאוחר יותר ביצע איביץ' את החילוף הראשון שלו כאשר הקפיץ מהספסל את דור מיכה על חשבונו שלא יונתן כהן שלא הורגש.


מיכה אכן הפיח רוח חיים בהתקפת מכבי תל אביב כשכדור עומק נפלא שלו בדקה ה-69 מצא את מאור קנדיל שהעביר רוחב מימין, אבל יאדריוס ארלאוסקיס זינק בזמן ומנע מאיתי שכטר לגלגל לרשת החשופה. לאחר מכן מיכה שוב מצא את שכטר, אבל האחרון בעט לא מספיק טוב. ניק בלקמן עלה להופעת בכורה מחודשת וגם אלירן עטר נכנס במטרה להביא את השליטה הצהובה במגרש לידי ביטוי, אבל שחקני האלופה הישראלית לא הצליחו למצוא את הרשת ונוצחו 1:0 בסיום.




דור פרץ מודה לקהל שעשה את הדרך מתל אביב (אודי ציטיאט, קלוז')


הרכבים
קלוז': גיאדריוס ארלאוסקיס, אנדריי בורצ'ה, קארומה, דמיאן ג'וקוביץ', צ'יפריאן דיאק, מתאו סושיץ', עמנואל קוליו, מיחאי בורדיאנו, פאולו ויניסיוס, בילאל עומראני, מריו רונדון (קונסטנטין פאון, 73).


מכבי תל אביב: אנדראס יאניוטיס, מאור קנדיל, שחר פיבן, ז'איר אמאדור, אופיר דוידזאדה, דן גלזר, דור פרץ, אבי ריקן, יונתן כהן (דור מיכה, 55), צ'יקו אופואדו (ניק בלקמן, 67), איתי שכטר (אלירן עטר, 83)



המסע אל עבר שלב הבתים בליגת האלופות החל (אודי ציטיאט, קלוז')


מהלך המשחק
דקה 1: המשחק ברומניה יצא לדרך, האם מכבי תל אביב תצליח להעביר את ההכרעה לאצטדיון בנתניה?


דקה 6: הרחקה לא טובה של הגנת קלוז' הגיעה היישר לרגליו של דוידזאדה שבעט מ-20 מטר, אך הניסיון שלו פגע בראשו של שחקן הגנה והורחק לקרן.


דקה 7: הפעם היה זה תורו של ריקן להפציץ מרחוק, אולם גם הבעיטה שלו נעצרה בראשו של שחקן רומני.


דקה 12: יציאה טובה של יאניוטיס מנעה מקלוז' להגיע למצב מסוכן בתוך הרחבה.



מתוח על הקווים. ולדימיר איביץ' (אודי ציטיאט, קלוז')


דקה 19, הזדמנות נהדרת לקלוז': כדור רוחב חד משמאל מצא את רונדון מול השער, אך התערבות של פיבן ברגע האחרון מנעה שער בטוח והכדור הורחק לקרן.


דקה 20: דוידזאדה מצא בכדור עומק מצוין את ריקן שבעט מ-14 מטר היישר לידיו של השוער.


דקה 22, קלוז' עלתה ל-0:1: כדור קרן הוגבה לרחבה של מכבי תל אביב, אבל יאניוטיס יצא רע מאוד ועומראני נגח פנימה בקלילות.



יונתן כהן מאוכזב לאחר ספיגת השער הראשון (אודי ציטיאט, קלוז')


דקה 26: יונתן כהן הרים כדור חופשי מסובב שמצא את מאור קנדיל אבל הנגיחה שלו לא הייתה מספיק חזקה ונעצרה בידיו של השוער.


דקה 28: ריקן שוב ירה בשמאל מחוץ לרחבה, אבל גם הפעם הוא לא היה מספיק מדויק.


דקה 36, כמעט שער נוסף לרומנים: שוב יאניוטיס נתקע על הקו, שוב עומראני נגח, אלא שהפעם, במזל, הכדור חמק החוצה.


דקה 45: רוחב של דוידזאדה נהדף לאופואדו ששלח טיל בימין ופספס רק במעט את המסגרת. הזדמנות אדירה לצהובים.



עדיין לא הגיע למצב הבקעה. איתי שכטר (אודי ציטיאט, קלוז')

שחקני קלוז' צוהלים (אודי ציטיאט, קלוז')


דקה 46: המחצית השנייה יצאה לדרך, האם מכבי תל אביב תצליח להבקיע שער חוץ יקר מפז?


דקה 49: שגיאה איומה של דוידזאדה השאירה את רונדון לבדו מול יאניוטיס, אך למזלה של מכבי תל אביב הבעיטה שלו לא הייתה מספיק טובה.


דקה 55, חילוף ראשון במשחק: דור מיכה הוזעק מהספסל על חשבונו של יונתן כהן, שכמעט ולא הורגש. 



האכזבה ניכרת על פניו. אנדראס יאניוטיס (אודי ציטיאט, קלוז')


דקה 63: אופואדו חטף כדור באזור מהסוכן ובעט חזק בשמאל, אך הכדור טס מעל המשקוף.


דקה 67: אופואדו סיים את חלקו בהתמודדות וניק בלקמן עלה במקומו להופעת בכורה מחודשת במדים הצהובים.


דקה 69: מסירת אמן של מיכה מצאה את קנדיל, שהעביר כדור רוחב שכמעט מצא את שכטר לבדו מול רשת חשופה, אולם השוער הרומני זינק ווהציל שער בטוח.



ז'איר אמאדור  (אודי ציטיאט, קלוז')


דקה 70: בלקמן ירה מ-18 מטר מעל המשקוף.


דקה 73: מיכה הקפיץ טוב לשכטר שבעט מהאוויר בסיבוב החוצה.


דקה 83: חילוף אחרון במכבי תל אביב: אלירן עטר עלה על חשבון איתי שכטר העייף.



כמעט מצא את הרשת פעמיים. צ'יקו אופואדו (אודי ציטיאט, קלוז')

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי