חוס הידינק מונה למאמן נבחרת סין עד גיל 21

חוס הידינק
חוס הידינק | Gettyimages

המנג'ר ההולנדי בן ה-71 שאימון בעבר בצ'לסי, ובריאל מדריד חוזר אל הקווים אחרי הפסקה של שנתיים. מטרתו המרכזית תהיה להעפיל לאולימפאידת טוקיו 2020 דרך אליפות אסיה שתיערך באותה שנה

(גודל טקסט)

הכדורגל הסיני ממשיך להנחית אל מדינתה שמות של המאמנים המכורים בעולם. היום (שני) המאמן ההולנדי הוותיק חוס הידינק מונה למאמנה של נבחרת סין עד גיל 21. מטרתו של הידינק תהיה לסייע לנבחרת הצעירה להגיע לאולימפיאדת טוקיו בשנת 2020 דרך אליפות אסיה עד גיל 23 שתיערך באותה שנה. נבחרת הכדורגל של סין הגיעה רק פעם אחת לאולימפיאדה, זה קרה בשנת 2008 כשאירחה את הטורניר האולימפי בבייג'ין וסיימה בו במקום ה-13 מתוך 16 מדינות.

חוס הידינק עצמו חוזר לאמן אחרי שנתיים של הפסקה. קבוצתו האחרונה שאימן הייתה צ'לסי, אליה הוא הגיע באמצע העונה כדי לייצב את המערכת אחרי פתיחת עונה קטסטרופלית של ז'וזה מוריניו שפוטר אחרי 16 מחזורים ובהם צבר 15 נקודות בלבד. הידינק לא הצליח לסייע יותר מידי וסיים עם המועדון הלונדוני במקום העשירי בפריימרליג.

למאמן הוותיק יש רזומה מרשים מאוד כשאימן בעבר מועדוני פאר כמו ריאל מדריד וולנסיה והגיע עם נבחרת דרום קוראה לחצי גמר המונדיאל בשנת 2002 ולחצי גמר היורו עם נבחרת רוסיה בשנת 2008. הישג השיא בקריירה שלו קרה דווקא בעונתו השנייה כמאמן בשנת 1988 כשזכה עם פ.ס.וו איינדהובן באליפות, גביע ובליגת האלופות והפך למאמן השלישי שהשלים טרבל אירופי אחרי ג'וק סטיין שעשה זאת עם סלטיק בשנת 1967 וסטפן וקבאץ' שזכה עם אייקס בשלושת התארים ב-1972.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי