בוס נפגש עם ראשי אייאקס, טן האג עדיין המועמד המוביל

פטר בוס. לא מבינים
פטר בוס. לא מבינים | צילום: מני בן ארי

המאמן, שפוטר מבורוסיה דורטמונד, הגיע לפגישה בת שעתיים עם ואן דר סאר ואוברמארס במהלך הלילה, אך עדיין לא ברור אם הוא מוכן לשוב והאם הוא יפעל כדי לצרף את קרויף לצוות המקצועי. טן האג ירוויח מההפקר?

(גודל טקסט)

אייאקס נמצאת במשא ומתן מתקדם עם מאמן אוטרכט אריק טן האג, כך טוענים היום (שישי) בתקשורת ההולנדית. על פי הדיווח, המאמן בן ה-47 הגיע לסיכום מהיר עם חברו הטוב מארק אוברמארס, המנהל המקצועי של המועדון מאמסטרדם והוא יודיע למועדון שלו על עזיבה מיידית לטובת התפקיד בארנה.

כזכור, אייאקס נפרדה אמש במהלך בזק ממרסל קייזר ושני עוזרים: הני ספייקרמן ודניס ברחקאמפ. ההחלטה לסיים את דרכם של השלושה הגיעה בעקבות פתיחת העונה הפושרת של הקבוצה. תחילה אייאקס הודחה מאירופה, פתחה פער משמעותי מפ.ס.וו איינדהובן ומעל לכל – הוויכוחים הקשים בתוך הצוות המקצועי – הובילו את הנהלת המועדון לבצע את השינוי. ההחלטה לגבי השלושה התקבלה אחרי ההדחה מול טוונטה באמצע השבוע בגביע ההולנדי.

אחרי הפיטורים של הצוות המקצועי קיבלו את המושכות מיכאל רייזיחר ו-וינסטון בוחארדה, המאמן ועוזר המאמן של קבוצת המילואים. השניים צפויים להדריך את הקבוצה מול נאק ברדה בשבת, המשחק האחרון של הקבוצה לפני פגרה בת חודש כאשר על פי התכנון טן האג יערוך את הבכורה לאחריה. עד אז, בהנהלת אייאקס נחושים להשלים את מינויו של טן האג, שבעברו אימן את קבוצת המילואים של באיירן מינכן ואת גו אהד איגלס.

דומה לבוס, אבל מדובר בטן האג (אתר רשמי) 

ההיכרות העמוקה של המאמן עם אוברמארס היא זו שסללה את דרכו להפוך למועמד המוביל. שמות כמו רונאלד קומאן, פרנק דה בור ומיכאל לאודרופ, שנחשב למועמד המוביל לרשת את פטר בוס בקיץ, ירדו מהפרק בעיקר בשל הדרישות הכספיות שלהן. מאז הפיטורים של הצוות המקצועי, גם שמו של ג'ורדי קרויף הוזכר כמועמד אפשרי להצטרף לצוות הטכני של אייאקס, אך כרגע נדמה כי בהנהלה נחושים לייצב את השורות עם מאמן שיוכל להחזיר אותם למאבק האליפות המקומי.

מאוחר יותר, דווח כי בוס הגיע אמש לפגישה בת שעתיים במשרדי הנהלת אייאקס במהלך הלילה. המאמן שפוטר מבורוסיה דורטמונד שוחח עם ראשי הצוות המקצועי של המועדון, אוברמארס ואדווין ואן דר סאר. עדיין לא ברור האם הצדדים הגיעו להבנות, והפרשנים עדיין בטוחים כי טן האג הוא המועמד המוביל. במקביל, לא ברור האם חזרה של בוס לאמסטרדם תסלול את דרכו של ג'ורדי קרויף לארנה. הסיבה לעזיבתו של המאמן בקיץ הייתה קשורה ביחסים המעורערים עם ברחקאמפ, אך כעת שהעוזר עזב – בוס זוכה לקרדיט נרחב יותר ועשוי גם לקבל סמכויות נרחבות יותר. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי